Skigebied Val Thorens open?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Dag allen,

Ik kan nergens duidelijk vinden of de skigebieden momenteel open zijn, en of ze in het voorjaar open zijn. Het plan was om eind maart toch maar even de pistes te bezoeken maar dat is geheel afhankelijk van de situatie daar. Iemand een idee?

Groetjes

Op dit moment is alles gesloten en er is geen uitzicht op het openen van skigebieden in frankrijk momenteel.

Jammer, bedankt!

Enkel de rolband is geopend aan het kinderland.Kan je dus 1 of twee pistes skiën.

@Rogier wanneer is er weer een persconferentie in Frankrijk?

@Rogier wanneer is er weer een persconferentie in Frankrijk?

jwgroeneveld op 15 feb 2021 11:17

Ik verwacht geen nieuws over skigebieden voor maart. Verder hangt er hier eerder een stevige lockdown boven oins hoofd dan een opening van de pistes. Ik verwacht, niet dat er veel skigebieden nog zullen openen dit seizoen. Met uitzondering van een paar grote jongens misschien die sowieso vaak een sterk einde van het seizoen hebben (Val Tho, Tignes, Les Deux Alpes, Serre Chevalier)…

Click. Click. Peace

@Rogier wanneer is er weer een persconferentie in Frankrijk?

jwgroeneveld op 15 feb 2021 11:17

Ik verwacht geen nieuws over skigebieden voor maart. Verder hangt er hier eerder een stevige lockdown boven oins hoofd dan een opening van de pistes. Ik verwacht, niet dat er veel skigebieden nog zullen openen dit seizoen. Met uitzondering van een paar grote jongens misschien die sowieso vaak een sterk einde van het seizoen hebben (Val Tho, Tignes, Les Deux Alpes, Serre Chevalier)…

Rogier op 15 feb 2021 11:28

Oké, dankjewel. Ik ben nu ook vooral gericht op Val Thorens april misschien.

@Rogier wanneer is er weer een persconferentie in Frankrijk?

jwgroeneveld op 15 feb 2021 11:17

Ik verwacht geen nieuws over skigebieden voor maart. Verder hangt er hier eerder een stevige lockdown boven oins hoofd dan een opening van de pistes. Ik verwacht, niet dat er veel skigebieden nog zullen openen dit seizoen. Met uitzondering van een paar grote jongens misschien die sowieso vaak een sterk einde van het seizoen hebben (Val Tho, Tignes, Les Deux Alpes, Serre Chevalier)…

Rogier op 15 feb 2021 11:28

Oké, dankjewel. Ik ben nu ook vooral gericht op Val Thorens april misschien.

jwgroeneveld op 15 feb 2021 11:47

Die kans is er zeker nog wel…

Click. Click. Peace

Was toch lekker druk en gezellig volgens de webcams en berichten van de skigebieden

Hoop doet leven, leven doet hopen! Het witte goud blijft ons roepen…

Intussen al iets bekend over Val Thorens voor Paasvakantie?

Nee, momenteel helemaal geen nieuws uit Frankrijk/Franse skigebieden.

In Val Thorens is men vanochtend begonnen met het weghalen van die (oranje)kussens die rond sneeuwkanonnen zitten - zegt genoeg lijkt me.

@Robertski , de gratis matten die open zijn in val Thorens trekt dat veel volk , of mag niet iedereen erop , als de oranjekussens weggenomen wil zeggen ook einde van seizoen in LTV

jammer!

@Pieter230976 ik heb me niet heel erg verdiept in de ‘tapis coulant’ in ValTho, maar volgens mij mag iedereen daar gebruik van maken (in tegenstelling tot die in Les Menuires waar de skischolen exclusiviteit hebben).

Hallo allemaal, ik en 2 maten hebben voor 30 april tot 8 mei wintersport geboekt in Val Thorens. Kan iemand wellicht meer duidelijkheid geven over de waarschijnlijkheid dat dit door kan gaan? Ik zie nu dat alle liften gesloten zijn maar hoe groot is de kans dat deze nog open gaan? Op internet kan ik weinig vinden en ook niet wanneer de persconferenties zijn in Frankrijk. Alvast bedankt! M.v.g. Jurg Gons

Hallo allemaal, ik en 2 maten hebben voor 30 april tot 8 mei wintersport geboekt in Val Thorens. Kan iemand wellicht meer duidelijkheid geven over de waarschijnlijkheid dat dit door kan gaan? Ik zie nu dat alle liften gesloten zijn maar hoe groot is de kans dat deze nog open gaan? Op internet kan ik weinig vinden en ook niet wanneer de persconferenties zijn in Frankrijk. Alvast bedankt! M.v.g. Jurg Gons

jurggons op 07 mrt 2021 10:41

In Valtho zijn ze alles al aan het afbreken. Seizoenspassen worden terugbetaald. Coronacijfers in Frankrijk gaan niet goed. Kans op opening is nihil.

De sneeuwproductie is dan al eindje gestopt in LTV of bleven ze doordoen in hoop van

Sneeuwproductie zijn ze al een hele tijd geleden mee gestopt, maar dat hoeft niet direct met de (vervlogen) hoop op een spoedige opening te maken te hebben.

Vorige week heb ik ergens op een franse site gelezen dat de sluiting was tot 13 maart.
Op diezelfde site staat er vandaag bij de skistations dat ze gesloten zijn tot einde seizoen.

Vorige week heb ik ergens op een franse site gelezen dat de sluiting was tot 13 maart.
Op diezelfde site staat er vandaag bij de skistations dat ze gesloten zijn tot einde seizoen.

Joris1973 op 08 mrt 2021 08:40

Hoi Joris, heb je misschien een link van die website?

*bericht bewerkt door jurggons op 08 mrt 2021 09:24

Ondertussen ook melding gekregen van Sunweb belgie dat mijn skivakantie met pasen naar La Plagne gaat geannuleerd worden. Maar hun reden is de regeringsbeslissing rond niet essentiële reizen. Dus op zich niets te maken met het al dan niet openen van franse skigebieden.

Ik begreep dat het gebied sowieso open blijft (zonder liften) tot 8 mei en dat de SETAM nu overweegt de tapijten ook open te houden tot 8 mei.

Gisteren, niet geheel onverwacht, het bericht gekregen dat de Dutchweek van 1 mei tot 8 mei definitief geannuleerd is. Dat is dus helaas een seizoen zonder skiën. Nu dus richten op seizoen '21/'22

Vandaag ook van ons reisagentschap melding ontvangen dat de vakantie in Les Menuires (LTV) wordt geannuleerd…net zoals die van vorig jaar…

Van de Facebookpagina van ValTho…

null

Plaats een reactie