Skipas eskimo

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Cenis

Beste skifans.
Nog tot 20 november ski jaarpas met 50% korting.
We gaan deze winter 3 keer voor 1150 euro.
Gezin 2 Ouders, 2 tieners en een KID van 10.
Nog geen 400/week. 5 gebieden met ook nog eens 3 dagen montgenevre.
Nie gek toch?

Gaan wij ook gebruik van maken, het is bijna voor niks :-)

Wij nemen 'm ook. @snowbert: heb je een nieuwe pas besteld of een gebruikte pas opgeladen? En ben jij erachter wat dat vakje ‘autre’ in het bestelproces toevoegt? Het totaal komt daardoor een paar tientjes hoger uit…

Heb ik niet aangevinkt…is voor de opening dacht ik. Ben ik niet bij.

@snowbert thanks. Zou goed kunnen. Heb ze inmiddels ook besteld, geladen op onze oude L3V-passen. Toch handig:)
@snowbert en @Poudreuse : Weten jullie hoe het zit met die gratis dagen in Bardonnechia en Montgenèvre? Staan die al op je pas of moet je daar nog iets voor regelen in Val Cenis? Of juist aan de kassa in Bardonnechia/Montgenèvre?

Geen idee, maar ik denk gewoon met je valcenis Eskimo skipas.

Hmmmm, wij willen ook die pas voor 20 november aanschaffen!
Lukt nog niet helemaal via de site van la norma vanwege een fout in het systeem aldaar, maar hebben nu een mail gekregen hoe we hem toch kunnen gaan aanvragen/kopen!

Die dagen in montgenevre heb ik nog nooit ergens gelezen, staat dat gewoon bij de eskimopas info?
Wel weet ik dat je tegen een gereduceerd tarief kunt skiën in valthorens wat wij ook een dagje willen proberen.

LA NORMA😍☃️

Mont genevre staat op de eskimo site…
Je kunt de pas bestellen als je googelt naar
Eskimo skipas
Ik zet de link er nog wel op

Geen idee hoe dit werkt. Ik ben van plan een dagje naar Bardonecchia te gaan,en check dit voordat ik ga even na bij een van de skipas verkooppunten in Val Cenis. Heb uiteraard geen zin om voor niets de tol voor de Frejus tunnel te betalen.

Zit allen inclusief bij een forfait annuel… Jaarkaart aanschaffen , dan kan het

Ook een leuk gebied in de buurt, maar niet inbegrepen in de eskimoo pass: les karelis

Val cenis zelf vond ik erg slaapverekkend btw

Goede offpiste.
Maar is maar net wat je gewend bent natuurlijk. Ik wordt wel blij van al die mogelijkheden / gebiedjes…

Ik bedoelde val cenis zelf, andere gebieden wel interessant

Geen idee hoe dit werkt. Ik ben van plan een dagje naar Bardonecchia te gaan,en check dit voordat ik ga even na bij een van de skipas verkooppunten in Val Cenis. Heb uiteraard geen zin om voor niets de tol voor de Frejus tunnel te betalen.

Poudreuse op 14 nov 2016 20:58

Net ff gekeken, lijkt me idd een erg leuk uitstapje.
Maar je hoeft (vanuit Val Cenis) toch niet de tunnel te nemen (Val Frejus)?
Je kunt toch de D1006 een de ss25/ss24 nemen?
Je kunt via deze route ook naar MontGenevre?
Of is deze route niet te doen in de winter?

@Snowbert, de D1006 heet in de winter de piste Escargot, de langste groene piste van Europa volgens Val Cenis :-)

Aan de Italiaanse kant wordt de weg wel tot ongeveer het Lac du Mont Cenis sneeuwvrij gehouden, maar aan de Franse kant niet. In de zomer is dit overigens een mooie pas om te rijden en bijvoorbeeld naar Turijn te gaan. Voor het aanleggen van de Frejus tunnel was dit een belangrijke weg over de pas, in de tijd van Napoleon aangelegd.

@snowbert Dat is de weg over de col du Mont Cenis, je mag 1 keer raden wat daar ligt in de winter…

Uitrusten doe je maar in de lift.

@Snowbert, de D1006 heet in de winter de piste Escargot, de langste groene piste van Europa volgens Val Cenis :-)

Aan de Italiaanse kant wordt de weg wel tot ongeveer het Lac du Mont Cenis sneeuwvrij gehouden, maar aan de Franse kant niet. In de zomer is dit overigens een mooie pas om te rijden en bijvoorbeeld naar Turijn te gaan. Voor het aanleggen van de Frejus tunnel was dit een belangrijke weg over de pas, in de tijd van Napoleon aangelegd.

Poudreuse op 15 nov 2016 20:53

Ah, je was me net voor ;-)

Uitrusten doe je maar in de lift.

Ok. Da’s jammer.
Ik ga met de camper.
Wordt dan wel erg duur
80 piek voor een retourtje…

Met zo’n goedkope skipas moet 1 keertje toch wel kunnen? Aan de Franse kant in de Maurienne vallei is genoeg te skien met de Eskimo pas, maar een dagje Italie lijkt me wel leuk. Geen idee overigens hoe het skigebied van Bardonecchia is.

Je kunt voor €22 ook met de trein heen en weer van Modane naar Bardonecchia. Er gaan drie rechtstreeksetreinen per dag en de rit duurt dan 18 minuten.
Er is als het goed is ook een Italiaanse busmaatschappij die dat traject rijdt, maar daarvan heb ik nog geej tijden en tarieven gevonden.

@snowbert @poudreuse @roko @superskismurf
Net terug van een weekje Val Cenis. Voor de gratis dagen Bardonecchia en Montgenévre heb je een ‘Passeport Eskimo’ nodig, dat je op vertoon van je jaarkaart bij de skipasverkoop in VC kunt ophalen. Daarin zitten waardebonnen voor die gratis dagen en voor activiteiten/korting in elk van de Eskimogebieden. In Val Cenis kun je bijvoorbeeld een keertje gratis sleeën bij de Colomba op dinsdagavond.
Maarre, op de bonnefooi naar Bardonecchia is dus niet handig;)

@snowbert @poudreuse @roko @superskismurf
Net terug van een weekje Val Cenis. Voor de gratis dagen Bardonecchia en Montgenévre heb je een ‘Passeport Eskimo’ nodig, dat je op vertoon van je jaarkaart bij de skipasverkoop in VC kunt ophalen. Daarin zitten waardebonnen voor die gratis dagen en voor activiteiten/korting in elk van de Eskimogebieden. In Val Cenis kun je bijvoorbeeld een keertje gratis sleeën bij de Colomba op dinsdagavond.
Maarre, op de bonnefooi naar Bardonecchia is dus niet handig;)

Jorien83 op 24 jan 2017 21:48

He, bedankt.
Wist ik dus niet.
Heb wel een envelop met “rommel” gekregen.
Maar eens kijken wat daar dan inzit.
Maar: beviel het in VC?

@snowbert Het was weer super! Wel koud met -20 in het dal en dus nog kouder op de berg, maar prima sneeuw en bijna alles open. We hebben echt een superweek gehad. Nu wachten tot we in februari weer met de kids die kant op gaan…

Wij gaan ook weer met de krokus…
We waren met kerst, was prima.

Wij gaan ook weer met de krokus…
We waren met kerst, was prima.

snowbert op 24 jan 2017 22:45

Hoe druk was de kerstweek (lift, pistes)?

Uitrusten doe je maar in de lift.

Totaal niet druk.
5 min langste wachttijd.

Totaal niet druk.
5 min langste wachttijd.

snowbert op 25 jan 2017 08:28

Dat was de eerste week van ‘onze’ kerstvakantie? De nieuwjaarsweek was voor de Fransen geen vrije week namelijk.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Yep, met de kerst , dus topweekend qua drukte.
Viel dus heel erg mee.
Vooral naar de top (2800 meter) kon je eigenlijk gewoon doorskiën.
Restaurantjes waren wel erg druk, maar wij aten op de camping bij de camper. Dus nergens last van.

Dank je @snowbert.
Heb het niet zo op de kerstweek maar met schoolgaande kinderen heb je weinig keuze ;) O ja de camping ken ik wel, dan loop je relatief snel naar de Vieux Moulins lift toch?

Uitrusten doe je maar in de lift.

@Snowbert, Ik ben inderdaad ook naar een van de skipas verkooppunten gegaan in Val Cenis en heb een “Passeport Eskimo” gekregen op vertoon van mijn seizoenspas. De tweede week van de kerstvakantie waren de condities ook prima, geen verse sneeuw maar meer dan voldoende op de hogere pistes. De nieuwe skilift Arcellins zorgt voor een nog betere en snellere verbinding tussen het linker (Lanslevillard) en rechter gedeelte (Lanslebourg). In het Termignon gedeelte was het heel erg rustig, de koudste dag was -28 op de top met windchill -40, aan de koude kant dus.

In de voorjaarsvakantie ga ik een dagje Bardonecchia proberen.

Plaats een reactie