Val Cenis, nooit geweest, tips welkom!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Cenis

@G11ling

In restaurant La Ranova is het goed toeven: mooi zicht en vrij rustig aangezien het op het uiteinde van het skigebied zit.

Enkel jammer dat de Plan Cardinal-lift hoogstwaarschijnlijk niet meer in dienst komt dit seizoen: een lawine zou berg- en dalstation weggeveegd hebben. Cupules en Moraine zullen dus voor een andere keer zijn.

NicoR op 29 jan 2018 22:01

Heb de plan Cardinallift gisterennamiddag zien proefdaraaien, dus ik vermoed dat de opening in aantocht is.

Joris1973 op 7 feb 2018 18:20

Dan hebben ze flink doorgewerkt! Op 1 februari werd de vernielde powerunit naast ons appartement gelegd, dat er een week later al wordt proefgedraaid: #thumbs up

Dat schiet inderdaad wel op dan. Ze hebben nog twee weken de tijd om de Plan Cardinal lift weer in topconditie te krijgen. Ik kijk nu al uit naar deze heerlijke kuitenkletser. De Cupules piste vind ik niet zo bijzonder, maar de Moraine is een pittige piste.

Er gaat niets Boven Val Ceniks :-)

dus tegen de tijd dat wij daar zijn is hem gemaakt maar ja zal hem weer niet durven nemen omdat je om beneden te geraken rood moet nemen en gegarandeerd dat dat me weer niet lukt de paniek slaat telkens toe wanneer ik rood zie.
vind het zalig op blauw en geraak zonder problemen beneden

@ils123 als je schrik hebt van rood, zou je de piste M Jacot Solert kunnen proberen. Die is weliswaar rood, maar breed en rustig genoeg om te nemen. En wellicht is het slim om een paar extra lessen te nemen zodat je wat meer vertrouwen krijgt in je techniek?

G11ling zal je tip meenemen als we gaan overweeg elke keer om eens rood te doen maar ben daar met dochterlief eens onderuitgegaan op de goulet dat heel steile stuk was toen een ijsplaat dochter heeft hoogtevrees en halverwege totaal in paniek gelagen ik haar proberen te helpen om haar er door te praten en even later lagen we met z’n twee beneden gewoon onderuitgegaan tijdens het stilstaan gelukkig hadden we geen van beiden iets en hebben we de rest gewoon verder kunnen skien en dat ging dan weer zonder problemen sindsdien nemen we geen rood meer de jongste(15) daarentegen neemt overal de rode binnenwegen

@ils123 In dat geval zou ik ook het weer meenemen in je keuze. Goulet viel mij tegen als snowboarder (al is de omgeving prachtig) omdat de piste keihard en “brokkelig” was. Dat is uiteraard een momentopname.
M Jacot Solert is niet zo lang en eindigt in de blauwe familiale. Advies om eerst vanuit de Solert-lift rechtsaf een klein stukje blauw te nemen, dan pas rechts aanhouden de Jacot op. Het allereerste stukje Jacot oogt erg steil, dus het warmt dan blauw op, voor je de rode neemt.
En “rood” is geen must natuurlijk. Je hebt meer aan ontspannen blauw dan verkrampt rood.

@ils123: gooi er eens een ochtendje (prive)les tegenaan als de kleur zo’n drempel is. Zou zo maar veel op kunnen lossen als blauw geen problemen geeft.

Edwin van Riel

Plaats een reactie