reizen naar Val Cenis Lanslevillard

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Cenis

Hoe kom ik van Amsterdam naar Val Cenis.
Wij huren een busje van 9 personen maar 1 iemand moet met het vliegtuig/bus of trein naar Val Cenis.
De mogelijkheid is een vliegticket naar Turijn maar dan weet ik niet hoe je van Turijn het beste kan komen in Val Cenis.
Een ticket naar Geneve is vrij goedkoop maar om vanaf daar naar Val Cenis te komen kan ik niet echt vinden.
Met de trein is vrij omslachtig omdat wij een midweek gaan van maandag tot zaterdag. Alle treinen en bussen vertrekken vrijdagavond.

Hopelijk weet iemand mij wat info te geven want ik word een beetje moedeloos van het zoeken.

Ik heb ook al gezocht naar een 12 personenbusje maar het zijn allemaal 9 personenbus. 12 zou geen probleem zijn want wij hebben een groot rijbewijs voor de bus.

Alvast hartstikke bedankt voor de moeite, Sonja de Vriend

Hoe kom ik van Amsterdam naar Val Cenis.
Wij huren een busje van 9 personen maar 1 iemand moet met het vliegtuig/bus of trein naar Val Cenis.
De mogelijkheid is een vliegticket naar Turijn maar dan weet ik niet hoe je van Turijn het beste kan komen in Val Cenis.
Een ticket naar Geneve is vrij goedkoop maar om vanaf daar naar Val Cenis te komen kan ik niet echt vinden.
Met de trein is vrij omslachtig omdat wij een midweek gaan van maandag tot zaterdag. Alle treinen en bussen vertrekken vrijdagavond.
Hopelijk weet iemand mij wat info te geven want ik word een beetje moedeloos van het zoeken.
Ik heb ook al gezocht naar een 12 personenbusje maar het zijn allemaal 9 personenbus. 12 zou geen probleem zijn want wij hebben een groot rijbewijs voor de bus.
Alvast hartstikke bedankt voor de moeite, Sonja de Vriend

Gast964 op 21 okt. 2012 23:12

Hoi Sonja,

  1. Je kunt met een extra auto rijden. Kost je ong. 30 euro pp maar dan kun je wel gezellig met zen allen. Bovendien heb je nog wat extra laadruimte.
  2. Je vliegt naar turijn en laat je ophalen door het busje. Enkele reis ong 100 km, dus als het weer een beetje mee zit is dit binnen een paar uur te doen. Ik heb het zelf ook een keer gedaan op vakantie in zwitserland.
  3. Zelf met het openbaar vervoer naar Val Cenis. Je kunt makkelijk vanaf het vliegveld naar turijn met openbaar vervoer (Metro/Bus). Vanaf Turijn neem je de trein naar Modane (FR). Zie deze map http://www.comune.torino.it/gtt/ferrovie/mappa_ferrovie.pdf….
    Deze trein stopt bij de plaats Susa en dat is “slechts” 40km van Val Cenis. Wellicht dat je daar dan kunt worden opgehaald. Er zal vast nog verder OV zijn vanaf Susa, maar dat mag je fijn zelf uitzoeken:X

Succes!

Hoi Jozef,

Als eerste bedankt voor je reactie. Ik ben alweer iets verder gekomen door jouw tips.
Je schrijft dat je je vanaf Turijn op kan laten halen door het busje. Bedoel je met busje de taxi?
We moeten uiteindelijk naar Lanslevillard wat 1400 meter hoog ligt.
Modane ligt ongeveer 23 km van Lanslevillard af.
Het is inderdaad een idee om dan met onze gehuurde bus die ene persoon op te halen die met
het OV is gegaan.

Nogmaals bedankt, groetjes Sonja

Van Modana naar Valcenis is prima te doen…binnen een halfuur enkele reis en Modana heeft een flink staion. Waar de treinen komen vanuit italie …ik weet niet of ze daar dan stoppen of dat ze er heel hard voorbij rijden. Maar ook vanuit chamberry .

Ik zou toch eens nadenken over Chambery i.p.v. Turijn. Ik weet wel niets van de tariefkosten met de trein of taxi. Het voordeel van Chambery is dat jullie samen kunnen aankomen in Chambery omdat jullie busje normaal gezien ook Langs Chambery rijdt. Via Belley (de gewone weg) kom je langs de luchthaven gereden. Jij en uw gezelschap rijden dan zeker niet door de Frejustunnel wat voor jou als je met de taxi ga en misschien ook de trein ook goedkoper maakt. Chambery ligt 130 km van Lanslevillard.

Chambery - Lanslevillard Tol 11.70 EUR Tijd 01.42.
Modane - Lanslevilard tol 0€ tijd: 33 min. afstand 27 km

http://www.suntransfers.com/nl/reservation.php?step=1…

Ik heb als voorbeeld gepakt 14 januari 2013. Blijkbaar kost het met de taxi 284 € per voertuig van 4 personen. Naar Modane 234 € per voertuig van 4 personen. Normaal als je zelf rijd kost dit aan tol met een 4 persoonswagen dus 11,7 €.

Nu met de taxi vanaf Turijn naar Lanslevillard: 358 € per voertuig tot 4 personen.
Turijn - Modane met de auto: 302 €. Als je zelf rijdt met een 4 persoonsauto: Tol 50.70 EUR, Tijd 01.57u. afstand: 130 km. U moet dus via de Frejustunnel omdat de Col Du Mont-Cenis tijdens de wintermaanden is afgesloten omdat je er dan op skiet. Als u door de Frejustunnel rijdt en je bent van plan om op dezelfde manier terug te rijden dan vraag je ineens ook voor de retour dan is dat samen iets van 45 € om er tweemaal door te rijden.

Nu met de trein van Chambery naar Modane: http://www.tgv-europe.be/nl/treinticket?prex=acq_sem_def_29_… ook weer als voorbeeld vertrek 14 januari: dan zou dat 16,40 € kosten en met de TGV 19,50 €.

Met de trein Turijn naar Modane: Dan zou dat 15 € moeten Kosten.

Hopelijk genoeg stof om na te denken. Met de TGV vanaf Amsterdam naar Modane op maandag zou toch ook lukken ? vanaf 65 €. http://www.tgv-europe.be/nl/treinticket/resultaten?rfrr=Rech… Reistijd vanaf 8u.21 minuten
Dit is berekend met de trein met 1 volwassene. Als je zou nemen 2 volwassene en 1 kind van 3 tot 11 jaar zou dat vanaf 208 € zijn.
Nu bv. 2 volwassene en zondagavond 13 januari 2013 vertrekken: dan zou dat 153 € (voor dus 2 volwassene) en dan zou de reis duren bijna 15 u (vertrek 17u19 aankomst 8u08)

Je kan dus volgens mij zeker Turijn vergeten!

hoi,die persoon kan toch ook een losse buspendel boeken naar val-cenis lansvillard? via starliner? = 150 euro?,succes!

Bedankt voor alle meedenkers. Een losse buspendel boeken is helaas geen optie want deze vertrekken allemaal niet op maandag. Waarschijnlijk zal een 9-personenbusje huren en een personenauto van ons zelf de goedkoopste optie zijn.
Nogmaals bedankt voor het meedenken, groetjes Sonja

Hi Sonja,

Uit ervaring sprekend: een goede optie is vliegen op Turijn, met de bus naar het station en met de trein naar Modane. Hiervandaan kun je vanaf het staion de bus nemen of je door je vrienden laten ophalen. Het is een klein halfuurtje met de auto van Modane naar Val Cenis.

Vanaf Amsterdam Centraal met thalys naar Chambery, 7 uur en 16 minuten kost e 116 rond 14 januari. Er is vanuit Chambery een bus naar Val Cenis te pakken.Totale reistijd dan zo`n 9,5 uur denk ik. Busticket zal rond 50 euro zijn…

gr. michiel

Ik ga de opties na die jullie mij allemaal gegeven hebben. Hartstikke goed hoor. Wij vertrekken op maandag 7 januari of zondagavond op 6 januari 2013

Ik lees je berichtje nu pas. Laat even weten hoe het gegaan is?
Zelf vlieg ik op milaan, neem ik na een paar dagen Milaan de TGV naar Modane en dan gewoon de bus naar boven. naar Termignon/Val Cenis. Terug ga ik weetje later met de bus weer naar beneden (modane) dan met de trein in een uurtje ofzo naar Chambery en dan de ski Thalys naar Rotterdam (6 uur). Lijkt me een prima verbinding.

Ik heb deze bestemming een aantal jaren geleden zelf ook twee keer aangedaan en het is bijna niet te doen om hier met het openbaar vervoer te komen. Ik kijk tegenwoordig eerst waar ik makkelijk met de trein kan komen en vervolgens boek ik pas de bestemming. Taxibusjes in Frankrijk zijn erg duur.

Ik moet toch even reageren op de opmerking van de vorige schrijver Gast 365, deze informatie is pertinent onjuist. Het treinstation van Modane ligt op nog geen 25 minuten met de bus van Val Cenis en is juist zeer goed te bereiken met het openbaar vervoer. Bijvoorbeeld de slaaptrein vanuit Parijs of de trein vanaf Lyon of Turijn/Milaan. Een taxibus vanaf station Modane is niet nodig, er rijdt gewoon een bus die je rechtsreeks binnen het half uur op de bestemming brengt. Alle bovengenoemde opties hebben we zelf ervaren. Met name de nachttrein met aankomst op de zaterdagochtend is heerlijk. Je komt uitgerust aan en hoeft op de zaterdag=wisseldag de pistes alleen maar te delen met een enlele andere wintersporter.

Ik ben inmiddels in Lanslevillard geweest. Doordat er 1 iemand niet mee ging konden wij met een gehuurd busje van Amsterdam naar Lanslevillard. Wij hebben in de nacht gereden wat prima ging. Wij kwamen maandagochtend aan en zijn zaterdag weer vertrokken. Ik heb het Modane-station onderweg nog gezien. Ik zag ook inderdaad bussen rijden die van Modane naar Lanslevillard reden. Met de auto deden wij er 40 minuten over maar dit kwam omdat het behoorlijk druk op de weg was afgelopen zaterdag ( 12 januari ).
Het ski=gebied is ideaal. Heel veel makkelijke afdalingen. Veel blauw en groen. Een leuk plaatsje maar geen apres ski. Maar dit schijnt normaal te zijn voor Frankrijk.

Voor degene die nog op vakantie gaan wens ik een goede reis en een gezellige vakantie.
Bedankt voor alle tips.

Groetjes Sonja

Laatste reactie half jan 2013 en tussen de recente reacties? Waarom?

@Userd Omdat een taxibedrijf reclame wilde maken, en dat bericht is natuurlijk onzichtbaar gemaakt.
(Een berichtje naar een admin bij dit soort vragen laat dit topic niet weer omhoog schieten)

Click. Click. Peace

Plaats een reactie