Kerstvakantie, zon op de piste?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valfréjus

Vorig jaar zijn wij in La Norma geweest rond Oud en Nieuw. Heel de week zon, echter door de ligging geen zon op de pistes. In de voorjaarsvakantie was dit wel het geval, maar ja rond oud en nieuw stond de zon lager en kwam dus niet op de piste. Dit is iets wat wij gemist hebben.
Dus nu is mijn vraag:
Als er zon is in Val Cenis, komt deze dan ook op de pistes als je in de kerstvakantie daar bent?
Alvast bedankt voor de reacties.

Kijk even op google maps zie je meteen op welke hellingen de pistes liggen

May the ski force be with you !!

Slecht nieuws, als het om val Cenis gaat, zijn dit voornamelijk noordhellingen met weinig zon. Volgens mij staan de liften niet op google maps aangegeven, maar wel op de interactieve map via deze site. Je kan overwegen een dagje naar het dichtbijgelegen Aussois te gaan voor de zon.

Idd even gecheckt op Maps. Staan geen skiliften op. De Oostenrijkse gebieden wel. Maar zo als hier boven gemeld zijn de pistes op de noord-helling. Wil je echt zon hebben zou ik naar Alpe dhuez gaan. Heb je de hele dag zon.

May the ski force be with you !!

Val Frejus in de titel, Val Cenis in de tekst, welke is het nou? Maakt namelijk nogal verschil.

Val Cenis heeft als voordeel dat het een echt oorspronkelijk dorp is, met een erg mooi gebied vooral lekkere lange rode pistes. Het is ook erg sneeuwzeker, voor een deel doordat het altijd wat meepikt van retour d’est maar ook sneeuwzeker omdat de sneeuw niet erg snel kan smelten want…
door de ligging pal noord, komt de zo tot halverwege het seizoen niet of vrijwel niet op de piste.

Val Frejus vind ik minder qua gebied, maar heeft meer verschillende richtingen van helling, waardoor er meer zon komt, als je op het juiste moment op de juiste plek bent.

The older I get, the better I was

Oeps, ik ben zowel naar val Cenis als valfrejus aan het kijken, vandaar de 2 plaatsen door elkaar. Ik bedoelde valfrejus…

Val Cenis heeft in de kerstvakantie weinig zon, aangezien vrijwel alle pistes op een noordhelling liggen. Dit is overigens ook een voordeel. Afgelopen jaar waren de condities in Val Cenis prima in de kerstvakantie, in tgenstelling tot vrijwel alle andere (Franse) skigebieden. En aangezien er niet veel andere grote plaatsen of skigebieden in de buurt liggen, was het ook niet druk door dagjesmensen. Valfrejus heeft volgens mij ook hoofdzakelijk pistes op noordhellingen. Aan de overkant van het dal een paar km verderop ligt Aussois, hoofdzakelijk ophet zuiden. Met een Eskimo-pas kun je in zowel VF, VC, Aussois, La Norma en Bonneval sur Arc skien.

Plaats een reactie