laatste week maart naar Valfrejus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valfréjus

goedemiddag mensen,

na 4 jaar eindelijk weer even naar het paradijs der aarde:)
de alpen. In mijn gedachten knal ik al de bergen af haha, k vertrek komende zondag voor een week naar valfrejus.
Mijn vraag is als ik kijk naar de vorstgrens voor volgende week
ligt deze bij sneeuwhoogte.nl gemiddeld rond de 1000 meter,
terwijl op deze site, de vorstgrens oploopt tot boven de 2000 zelfs!
Welke site is nu betrouwbaarder dan? hahah ik hoop die van sneeuwhoogte.nl?

Hoe werkt het met een vorstgrens boven de 2000 meter, waterige pisten of zijn deze toch nog redelijk vanwege de hoogte?

Al gelezen dat je van valfrejus ook kan uitwijken naar val thorens, via een skibus orelle en daar een skilift naar val thorens kan pakken mochten de temperaturen nog hoger gaan oplopen.:(
Vraag me af wat de kosten zijn van bijvoorbeeld drie dagen ski gebied orelle-val thorens, klopt dit 35pp of 3 dagen 115?
hoop op reacties…
alvast bedankt…
mvg

null

De vorstgrens in Chantemerle zou ook een stuk boven de 2000m komen te liggen in het weekend. Nadien zie ik wel dat de vorstgrens terug daalt. Nadien stijgt de grens terug maar dat is nog zover weg dat het kan veranderen. Normaal zou je je niet teveel zorgen moeten maken (heb ik me laten vertellen). Dalafdalingen worden slush blijkbaar, maar hogerop zou je het wel moeten redden. En slush skiën is nu ook geen echte ramp he!

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Die prijzen voor Val Tho lijken wel te kloppen.

Over de vorstgrensberekening: vraag het aan @Roel

Een vorstgrens van 2000 meter is op dagen met mooi weer echt geen, ik herhaal ECHT GEEN probleem. De pistes zullen gewoon goed blijven!

Click. Click. Peace

Zolang de lucht maar droog is, is er inderdaad helemaal niets aan de hand. En buitenom dat liggen veel pistes daar op noord-hellingen en blijven daardoor extra lang goed. Daarnaast ligt het overgrote deel van de pistes daar vanaf het middenstation ook boven de 2000m.

Born to Ride

Plaats een reactie