Niveau Val Gardena

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Wij zijn altijd naar Oostenrijk op wintersport gegaan, maar willen dit jaar is eens ergens anders heen. Ik zit nu te denken over Val Gardena. Alleen krijg ik de indruk dat Val Gardena en de skigebieden in Italie in het algemeen vrij makkelijk zijn. Er is erg veel blauw en lees ook af en toe dat de rode naar blauw toe neigen. Het aantal zwarte piste kilometers is zeer beperkt.

Ik heb uiteraard de pistekaart bekeken, filmpje en reviews gelezen. Maar iedereen noemt zich tegenwoordig gevorderd etc, dus vind het toch nog wat lastig inschatten. Wij zijn met een groep zeer bekwame skiers en ik ben benieuwd naar een eerlijke mening van wat ervaren/goede skiers hier. Kan je je zelf wel een week lang genoeg afmatten hier? Of blijft het toch voornamelijk bij carven op rode pistes met sporadisch een gemiddelde zwarte en genieten van de natuur.

In ieder geval alvast dank voor (eventuele) reacties!

*bericht bewerkt door skier123 op 18 sep 2018 18:49

Afmatten in de pure uitdaging van veel erg technisch uitdagende pistes niet. Je kan je wel vermoeien met het gapen maar het prachtige landschap, te veel pasta eten., te lange tochten plannen, etc.

Ik vond het skigebied niet overdreven moeilijk, maar genoeg uitdagend om je te vermaken. Vond het gebied ook niet per se makkelijker of moeilijker dan andere gebieden die ik bezocht heb. Nadeel vond ik wel dat het, ook buiten het seizoen, erg druk was.

Maar zou je met je wensenpakket niet liever naar Frankrijk of Zwitserland gaan? Volgens mij zijn gebieden als Serre Chevalier, Alpe d’Huez en Val d’Isere-Tignes precies wat jullie zoeken!

Mr. Slow

Bedankt voor de reacties.

hehe, inderdaad. Staren en vol vreten is ook niet verkeerd.

Ja, Frankrijk sluit wat skien betreft waarschijnlijk wel wat beter bij ons aan. Alleen ik heb zelf de Fransen alleen nooit zo vriendelijk gevonden en dorpen zijn wat minder gezellig (van wat ik lees dan). Maar dat is ook een kwestie van goed zoeken waarschijnlijk. Maargoed, maar eens lekker verder over nadenken.

*bericht bewerkt door skier123 op 18 sep 2018 19:28

Overigens vind ik de meeste Oostenrijkse gebieden ook maar een beperkt aanbod pittige pistes hebben. En Val Gardena heeft rond Selva genoeg uitdaging.

Frankrijk is wel veel sportiever, en de meeste dorpen zijn al een stuk opgeknapt ten opzichte van tien jaar geleden. Serre Che, Espace Killy, Alpe d’Huez of Pds hebben veel dorpen met sfeer en ook genoeg sportieve afdalingen. En ik Les Arcs nog. Probeer daar eens Arc1800 of Peisey-Vallandry.

Je kunt het jezelf natuurlijk zo moeilijk/makkelijk maken als je zelf wilt. Maar als je je op een “simpele” piste niet kan afmatten zegt mij dat meer over de skiër dan over de piste.

Übung macht den meister!!!

Peter Fill traint nog altijd graag op de oh zo vlakke Seiser Alm. Om me maar een beetje bij @RFKangoo aan te sluiten. 😀
Verder hebben @Quick en @Bennie helemaal gelijk. Het is bepaald geen wereld van verschil met Oostenrijk en op een warme dag zie je vrijwel iedereen aanklooien op een verbuckelde Sella Ronda.

I can stick uphill ice, on my saucer...

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/f4ef18e84133e09440ca5719...

Ik noem het de Black Ronda…
Gestart in Corvara richting Arabba. Ik mis nog drie piste bordjes op de route… genoeg zwart?

nu ja,
wat is afmatten hé, als er zo véél pistes zijn dat je moeilijk kan kiezen welke te nemen, als de langzaam voortglijdende landschappen je ogen doen tranen, als de talloze eet-en drankplaatsjes je bijna op hun terrasjes binnenroepen, wanneer de pistes elke dag opnieuw weer zo strak zijn geprepareerd…dan is er voor mij ook nog weinig uitdaging hoor :)

Lekker wegblijven zou ik zeggen… dan is er voor de skiërs zoals ik ( niet zo zéér bekwaam) méér plaats.

Born to run. B.S.

Sella Ronda wordt ook wel Prikka Ronda genoemd…

Sella Ronda wordt ook wel Prikka Ronda genoemd…

Wunderkammer op 19 sep 2018 11:37

Wel eens geskied, die Sella Ronda?

Gelukkig (in vele opzichten) is Val Gardena meer dan alleen de Sella Ronda. Bovendien zijn in een gebied dat als ‘moeilijk’ te boek staat ongetwijfeld ook prikstukken te vinden.

Maar iedereen noemt zich tegenwoordig gevorderd etc

Of zeer bekwaam :-)

Verder is wat jij afmatten noemt, voor de ander een peuleschil.
Ik heb me eens een paar uur af laten matten op een piste van nog geen 300m, maar wel met 30+ cm verse papsneeuw.

Val Gardena is een prachtig gebied waar wij nu voor de 6e keer naar toe gaan met een groep van 15 man. En we vermaken ons nog steeds prima.

Daarbij is het gebied Super Dolomiti zo groot, dat ik me niet voor kan stellen, dat zelfs iemand die zich graag afmat, niet aan z’n trekken zou kunnen komen.

Rob

Sella Ronda wordt ook wel Prikka Ronda genoemd…

Wunderkammer op 19 sep 2018 11:37

Wel eens geskied, die Sella Ronda?

Gelukkig (in vele opzichten) is Val Gardena meer dan alleen de Sella Ronda. Bovendien zijn in een gebied dat als ‘moeilijk’ te boek staat ongetwijfeld ook prikstukken te vinden.

GiGi op 19 sep 2018 11:40

Op de Sella Ronda zitten op 1 a 2 zeer kleine stukjes prik gedeeltes. Vroeger 2 wandel momentjes waarvan nog 1 over is in Wolkenstein. Sommige zijn blijkbaar op de Seiseralm blijven plakken en daar is het niet bepaald uitdagend.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 19 sep 2018 14:22

May the ski force be with you !!

Sella Ronda wordt ook wel Prikka Ronda genoemd…

Wunderkammer op 19 sep 2018 11:37

Waar is de haat tegen boarders gebleven @Wunderkammer, daar valt nog meer winst te behalen😬

LA NORMA😍☃️

Je kunt het jezelf natuurlijk zo moeilijk/makkelijk maken als je zelf wilt. Maar als je je op een “simpele” piste niet kan afmatten zegt mij dat meer over de skiër dan over de piste.

RFKANGOO op 18 sep 2018 22:17

Dit is het precies, juist de fun uit een simpele piste kunnen halen is MAGNIFIQUE☃️☃️☃️

LA NORMA😍☃️

Ach, afgelopen jaren door een paar leuke NL berggidsen op simpele stukjes compleet gesloopt in een paar dagen. Ben dan ook maar een heel klein beetje bekwaam :).

Edwin van Riel

dubbel post

*bericht bewerkt door Auke83 op 19 sep 2018 20:19

Sella Ronda wordt ook wel Prikka Ronda genoemd…

Wunderkammer op 19 sep 2018 11:37

Begrijp niet zo goed waar je het over hebt?
Op m’n snowboard nooit hoeven steppen.

Op m’n snowboard nooit hoeven steppen.

Auke83 op 19 sep 2018 20:18

Ik heb onze snowboarder ook niet echt zien stappen en zelf doe ik hem met m’n mono ook zonder veel prikken

Rob

@skier123 wat was het beste Oostenrijkse gebied voor jullie? Dat helpt wellicht ook als referentie…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie