Kan je vanaf de gondel (nr. 17) naar de Monte Pana lift (nr. 15) skiën?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Christina (Santa Cristina)

Hallo,

Ik heb een accomodatie gevonden op internet op zo’n 100 meter lopen vanaf de Monte Pana lift.
Ik zie dat er alleen geen afdaling mogelijk naar deze lift, maar ik zie wel een piste ingetekend op het ski kaartje vanaf de gondel naar deze lift.

null

Maar wanneer ik op google maps kijk lijkt het mij niet echt mogelijk dat daar een piste loopt.
Het lijkt allemaal vrij vlak, maar toch is ie wel ingetekend op het kaartje, dus hoe zit dit precies?
Loop daar nou wel een piste, of niet?

Wintersport, het beste wat er is.

In de app zie ik de piste niet staan. Misschien de acco gewoon eens vragen? Al weet vast iemand dit (evt in het Dolomieten topic).

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/67b47cbcc40cef60c358beee...

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Het is er volledig vlak. Alle skibussen rijden er wel langs. Dus je hoeft nooit lang te wachten als je niet wil lopen (wat nogal ver is). Andere optie is via piz Sella erheen skiën. Wel wat omslachtig overigens.

Je kunt het niet echt een piste noemen. Het is vlak. Als er veel sneeuw ligt zou je er langs kunnen gaan. Maar dan nog is dit meer lopen met de skis op de nek. (ook i.v.m de vuil die er ligt en slecht voor je skis zijn) Je loopt o…a. langs een parkeerplaats en vervolgens zou je wellicht kunnen skiën naar de Monte Pana lift.
Lopen is het ongeveer 10 minuten.
Overigs kan je ook met de lift bij Monta Pana naar beneden en dat duurt ongeveer 5 minuten, niet zo lang. De afdaling daarna toe is makkelijk en veel minder gebruikt dan de saslong naar st. cristina (lift 17). De saslong kan aan de eind van de middag pittig zijn door ijzel, en grote bulten.
Wat ook kan is om met de auto naar boven te gaan bij Monta Pana.

Je kunt ook door het bos naar beneden skiën, ongeveer evenwijdig aan de Monte Pana lift. Je moet dan wel twee keer de straat oversteken, dus even je skies uit- en weer aanklikken.

Hmmmmmmm oke, ik weet genoeg, bedankt!

Wintersport, het beste wat er is.

Plaats een reactie