Val gardena vs Laax - Flims - Falera

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

In de week van 11 tot 18 januari gaan we op wintersport. Nu zitten we te twijfelen tussen val Gardena en Laax - flims -Falera. In Laax is die week de LAAX open. Zelf snowboard ik en heb ik het liefste weinig vlakke stukken en zo weinig mogelijk sleepliften. De rest van het gezin skiet, hun vinden het vooral belangrijk dat ze wat tochten kunnen maken. In Laax hebben we een goedkopere accommodatie+ skipas gevonden dan in Selva. Heeft iemand ervaring met beide skigebieden of met 1 van deze gebieden?

Qua gebied is het een nobrainer.
De kosten van eten kun je volgens mij haast geen groter verschil vinden dan tussen Italië en Zwitserland. Zou me niet verbazen als het 150-200% is. Nog los van hoe dat eten smaakt.

The older I get, the better I was

Ik heb “wat” ervaring in beide gebieden en zou echt voor Val Gardena gaan.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Laax is natuurlijk wel een snowboardmekka, het heeft een echte boardersvibe en er valt ook nog wel genoeg te skiën. Wij vonden het een leuk gebied voor een week. En het eten? Er was een tipi midden in het gebied, en daar hebben we de lekkerste steak ooit gegeten, zo van de grill. Italie heeft een betere reputatie op eetgebied, maar is als je écht lekker wil eten natuurlijk ook niet goedkoop, Selva is zelfs aan de prijzige kant… Maar misschien gaat het je daar helemaal niet om. Doe je toch gewoon het ene jaar dit en het andere jaar dat?
Allebei goed.

Heb ervaring in beide gebieden. Zou nu voor 1x voor Laax gaan. Zeker ivm de Laax Open. Volgende keren kunnen de Dolomieten altijd nog.

Fantastisch skiën Met weinig liften het hele gebied door, lange afdelingen, afwisseling van hoog gebergte en bos. Ook veel skiroutes en fantastische funparks en halfpipes. Inderdaad wel Zwitserse prijzen, maar vlakbij dalstation van Flims prima bakker met lekkere belegde broodjes!

Ben een aantal keren in Flims geweest, in Val Gardena alleen in de zomer, maar wel info uit de eerste hand.
Er van uitgaande dat je voor de wintersport gaat: Flims is als gebied veel compacter, alle pistes zijn heel goed bereikbaar. Het schijnt dat je in Val Gardena wat meer moet verplaatsen (was wandelend ook zo).

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Het schijnt dat je in Val Gardena wat meer moet verplaatsen (was wandelend ook zo).

Frank op 30 nov 2019 22:03

Hoe bedoel je? Alles is aaneengesloten, op misschien een paar plekjes waar je een klein stukje door het dorp moet lopen om aan de andere kant te komen, kun je overal skiënd naartoe.

Annoying skiers since 2003

Ben verschillende malen in beide gebieden geweest, wat betreft eten op de piste is Laax erg duur. Een tosti voor €19.00. Wel lekker. Maar heerlijk rustig op de piste I.t.t. tot Val Gardena. Zelfs gedurende de voorjaarsvakantie is het ons gelukt eerste sporen op de piste te maken om 10.30. Uur. Wat ik vervelend vond aan Laax dat er veel pistes zijn die golven, dus dat je vaak snelheid moet maken om de berg weer op te gaan. Geen probleem voor skiërs, maar niet altijd makkelijk op een board. Wel heel goed snowboard les gehad in Laax. Trouwens op de Seiser Alm zijn ook veel vlakke paden. Beide gebieden zijn fantastisch.

Qwerty1

Plaats een reactie