Hutten op piste lopend bereikbaar

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Beste allemaal,

We zijn nu voor de 3de keer in Val Gardena maar helaas heb ik na 1 dag skiën mijn binnenste en buitenste kniebanden verrekt (door iemand omver geduwd bij het verlaten van een stoeltjeslift). Enorm balen, maar aangezien mijn man en 3 tieners nog wel gaan skiën vraag ik mij af welke hutten in de omgeving (wij zitten in Santa Christina) goed te bereiken zijn met een lift en (klein stukje) lopen zodat we ergens voor de lunch af kunnen spreken. We hebben daar vorige jaren eigenlijk niet op gelet.

Dank jullie wel!

Wat een pech zeg, balen! Als je vanaf Ortisei naar de Seiseralm gaat zit er boven bij de lift een restaurant. Je kunt op de alm ook overal te voet komen, maar dat is misschien wat te veel lopen voor je. Er rijden daar ook koetsjes van de ene naar de andere hut, zo kun je in ieder geval bij de hut Sanon komen waar je in een ligstoel kunt liggen of lekker kunt eten. Aan de andere kant van Ortisei kun je de lift naar Seceda nemen, ook daar kun je in het restaurant boven bij de
lift terecht (maar dat is niet echt een gezellige plek). Helemaal onderaan La Longia, de afdaling vanaf Seceda naar Ortisei, zit Anna’s (daar zit je heerlijk en hebben ze de lekkerste Apfelstrudel). Ik geloof dat je daar misschien wel met de auto kunt komen, maar ik zou even bellen om dat na te vragen.

Dank je wel voor deze tips! Toevallig zijn wij zondag al op de Seiser Alm geweesr (prachtig!), maar mijn kinderen vinden dat een iets te simpel gebied voor nog een dag 😉

Maar je andere tips neem ik zeker te harte! Dank!

Vervelend van je blessure!

null

  1. Val d’Anna is zeker aanrader. Ligt aan de weg maar is normaliter niet toegestaan om met de auto naar toe te rijden. Lopen is wellicht iets te veel vanaf onderkant van de lift (800m). Je hebt iets lager ook “Baita Pauli” nog, scheelt iets lopen.
  2. Almhotel Col Raiser (https://www.colraiser.com/), bij bergstation van de Col Raiser gondel.
  3. Apreski Snowbar (https://www.apresvalgardena.it/), onderaan de Saslong afdaling en bij bergtreinstation “Gardena Ronda”.
  4. Hotel Sochers Club (https://www.hotelsochers.it/), bij bergstation van de Saslong gondel.

Sterkte!

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Beste allemaal,

We zijn nu voor de 3de keer in Val Gardena maar helaas heb ik na 1 dag skiën mijn binnenste en buitenste kniebanden verrekt (door iemand omver geduwd bij het verlaten van een stoeltjeslift). Enorm balen, maar aangezien mijn man en 3 tieners nog wel gaan skiën vraag ik mij af welke hutten in de omgeving (wij zitten in Santa Christina) goed te bereiken zijn met een lift en (klein stukje) lopen zodat we ergens voor de lunch af kunnen spreken. We hebben daar vorige jaren eigenlijk niet op gelet.

Dank jullie wel!

PatriceNijman op 17 feb 2020 18:42

ik ben bij het verlaten van de lift gevallen doordat iemand over de punten van mijn ski's ging. Ik zat helemaal rechts, dat is de gevaarlijkste plek denk ik. Aan de rechterkant kan het ook lager zijn, dan val je ver naar rechts. Het is echt uitkijken bij het verlaten van de stoeltjeslift. Degene die mij omver skiede keek ook helemaal niet om, skiede gewoon door, was alleen met zichzelf bezig. Gelukkig had ik alleen een pijnlijke schouder. En een blauwe plek. Voor jou is het echt zuur. Sterkte. Trouwens, ik was 30 jaar geleden in Selva. (een paar km verder in het dal).Je kunt toch met de gondel vanuit Selva naar de Champinoi? Of is dat veranderd? En de Danterceppies (zo heet het toch?), daar kun je toch ook met gondelbaan/eitjes naar toe? Maar het is erg lang geleden. Het was er heel erg mooi.

*bericht bewerkt door MaartenAmsterdam op 18 feb 2020 07:11

Unit 106: enorm bedankt voor je tips! Val d’Anna kunnen we misschien einde week proberen… Misschien loop ik dan iets beter (gelukkig heb ik mijn eigen fysio bij mij:mijn man! 😉). Vandaag ga ij naar Hotel Sochers Club hebben we besloten.

MaartenAmsterdam: ik dat ook rechts! Deze mevrouw vroeg wel; are you ok? Maar voor ik kon antwoorden, was ze al weg… niet heel netjes! Het kan ons allemaal overkomen dat we onze evenwicht verliezen, maar even wachten tot iemand is op gestaan, is dan wel her minste… anyway: het verandert verder niets. Dank voor je tips!

Bijna onderaan de rode Saslong heb je ‘l Muliné. Kan je met de auto komen via Strada Selva.

Onderaan de rode Chiampinoi heb je hotel Freina. Kan je ook lunchen.
En zoals gezegd, Anna! Voor de lekkerste apfelstrudel (natuurlijk wel met vanillesaus😉) Maar eigenlijk is alles lekker bij Anna.

*bericht bewerkt door Noblesse op 18 feb 2020 15:49

tegenover het dalstation van de Ciampinoi zit Hotel Europa. Daar zit je op de 1e verdieping (binnen of buiten, uitzicht op de piste). Lekker eten en goede bediening!

Dank jullie wel! Zó komen we de week wel door. Vandaag bij Sochers gezeten. Morgen maar eens richting Col Raiser.
Nogmaals enorm bedankt voor jullie tips.

Op Col Raiser kan je natuurlijk voor het grote restaurant kiezen. Maar, als het je lukt om 25 mtr. te lopen over de sneeuw, zou ik kiezen voor Malga Odles.
Klein restaurantje wat je links ziet liggen als je uit de cabine lift komt.

Heerlijk eten, vlees van eigen koeien. Volgens mijn man de lekkerste goulashsuppe.

Dank je wel Noblesse! Dat is een goede tip. Het grote restaurant ken ik idd wel en leek mij niet zo heel aantrekkelijk!

Je kunt alle gondels nemen. Dus ook plan de gralba (onderaan parkeren) en boven klein stukje (150m) lopen (rechtsaf) best aardige grote met uitzicht over de pistes en veel gezelligheid eind van de middag. En als je wel kunt autorijden kwartiertje rijden ri Val di Fassa precies op hoogste punt van de pasweg ligt een tent die Mountainresort heet en waar je kunt parkeren. Mooi terras in de zon en prachtige view (aan het sellarondje).

*bericht bewerkt door Sndr op 19 feb 2020 08:32

Plaats een reactie