Mooiste Piste Valloire

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valloire

Hoi.

Eerste week van januari ga ik voor het eerst naar het skigebied van Valloire/Valmeinier (Galibier Thabor). Ben erg benieuwd, omdat ik er wisselende verhalen over hoor. Wat is volgens jullie de mooiste piste in het gebied? En zijn er pistes die beter gemeden kunnen worden? Als snowboarder heb ik een broertje dood aan vlakke pistes, dus die mijd ik liever.
Alvast bedankt

Ik ben er vorig jaar geweest met toen belabberde condities, nu zullen de condities goed zijn.

Er zijn heel wat mooie pistes, maar als snowboarder zijn er een aantal te mijden.

Mooie pistes: églantiers in Valmeinier 1500, cotérieux als je van Crey du Quart in Valloire naar Valmeinier 1800 gaat. Olympique in secteur Sétaz en de dalafdaling vanuit Crêt de la brive via Lutins en dan Chamois en Edelweiss (bij voldoende sneeuw), Praz Violette in secteur Crey du Quart Valmeinier en ook nog de Cascade in secteur Sétaz.

Verder zijn er nog een aantal pistes en sleepliften die beter vermeden kunnen worden. Sleeplif Cornafond kan je beter niet nemen, ze trekt in snokken (niet goed voor je geslachtsdelen :D), er zijn vaak ijssporen en als je minder dan 50kilo weegt dan vlieg je een meter in de lucht, ik ben er zelf ook onderuitgegaan. :)
Sétaz 3 kan je ook beter vermijden omdat hij héél stijl is, maar je krijgt er ook wel een heel steile rode piste voor in de plaats.

De lange blauwe pistes Armera en Selles zijn lang maar op bepaalde stukken heel vlak en dus vervelend. Het tweede deel van de Lutins piste kan je beter niet nemen, neem dan de zwarte buckel Chamois of Edelweiss. Het tweede deel van Lutins is smal en bij ijs gevaarlijk.

Als je vanaf de top van de Gros Crey wilt afdalen kan je kiezen tussen vier pistes. Een smal rood pad (Perce neige) dat je beter vermijdt. De myrtilles is groen van kleur, maar in de praktijk is het een smalle rode bedoening met veel beginners waar de piste meestal volligt met gevallen skiers. Als je wilt afdalen van de Gros Crey via mooie pistes doe je het via Génépi of als je via Grand Choulet als je de moeilijkste piste van het gebied eens wilt doen.

Als je per piste van Valmeinier 1800 naar 1500 wil kan je dit via Neuvache maar dit is gewoon een pad, tweede optie is de trage stoeltjeslift armera. De groene pistes in het gebied zijn ook te mijden.

Kortom: een gebied met heel wat paden, maar ook zeker een aantal mooie rode pistes. De zwarte pistes zijn meestal zware buckelpistes. De liften zijn ook niet de modernste alhoewel je merkt dat ze aan het moderniseren zijn.
Na het skien zeker eens de plaatselijke streekdrank Génépi proeven! :D

Tof. Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ben benieuwd naar die rode pistes. En wat betreft de genepi: proost!

ALs de sneeuw goed is kun je best een keer de Selles en myosotis doen. Zeker als je toch die kant op moet naar huis ! Met wat doorsteekjes. Wat maken die vallende beginners nou uit die zijn er overal. Laat ik het anders zeggen landschappelijk is selles een 10+ en tel je deze twee pistes op dan kan je 15-20km aan een stuk naar beneden raggen !!!
Heerlijk
Het is gewoon een prima gebied. Niet te druk, niet te veel HOLLANDERS die polonaise moeten lopen etc etc.
GAAAAAAN

De Rose; de enige piste in Valloire die ik een paar keer per dag MOET knallen. En er is een hele mooie door de bossen linksom richting Vallmeinier (Grapil). Rechtsom is ook erg mooi, maar daar moet je op tijd af anders is die als boarder erg vervelend (plat).
Verder zijn de Gerboise en de Marmotte ook wel leuke rode pistes.

Plaats een reactie