Skigebied Frankrijk met meegebrachte oppas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valloire

Hallo allen! Momenteel ben ik alweer aan het kijken (of pas) naar de volgende wintersport. Ik moet zsm de vakantieweek al doorgeven, en daarom op zoek naar hoe en wat.

Dit jaar willen we (net als vorig jaar) onze kleine (3 jaar) meenemen. Oma zal meegaan om op te passen, en Opa zal later invliegen is het idee, ivm leraar en geen vrij kunnen krijgen…
Nu zoek ik naar een skigebied dat voor ons leuk is, maar óók leuk is voor de kleine + oma. Dus bijvoorbeeld dat er een leuke (binnen)speelplaats is voor de kleine.

Welk (liefst frans) gebied zou passen bij deze wens? onze eisen:

  • Iets van activiteiten voor oma + kleine. Naast het standaard sleeën natuurlijk
  • Weinig tot geen vlakke stukken, want snowboarders
  • Aprés ski boeit ons 0. Avondbesteding is spelletjes spelen en slapen.

Vorig jaar zaten we in Saint Francois Longchamp. Op zich een prima gebied, maar kwa activiteiten voor die kleine was er weinig. We zaten op zich wel goed in het dorp, maar toch wel veel op en neer lopen. Daarom dacht ik nu aan Valloire. Een écht dorp, met leuke pistes, een klein funpark (voor mezelf). Echter weet ik niet of daar echt iets te doen is voor die kleine? Verder eventueel Les Trois Vallees. maar dan dit keer neit Val Thorens, maar bijvoorbeeld Meribel. Of zijn er leukere plaatsen in Les Trois Vallees?

Alle tips (gebieden, leuke activiteiten) zijn welkom.

*bericht bewerkt door Waah op 23 sep 2019 14:00

Waarom maak je je zorgen of er genoeg te doen is voor je driejarige? Veeleisend kleintje?

In Valloire kan je alvast met de eitjes de berg op om 's middags makkelijk af te spreken voor de lunch. Verder is er sneeuw, buitenlucht en niet één maar twee grootouders om de kleine te entertainen.

Waarom maak je je zorgen of er genoeg te doen is voor je driejarige? Veeleisend kleintje?

In Valloire kan je alvast met de eitjes de berg op om 's middags makkelijk af te spreken voor de lunch. Verder is er sneeuw, buitenlucht en niet één maar twee grootouders om de kleine te entertainen.

Morzel op 23 sep 2019 14:30

nee niet voor de kleine hoor :-) die is niet zo lastig. Maar als je de keuze kan maken (en dat kan) willen we natuurlijk een gebied waar iedereen zich kan vermaken. En met slecht(er) weer binnen zitten in een klein appartement is dan verre van ideaal natuurlijk. Oma wilde graag een gebied waar ze met hem ook leuke dingen kan doen. Dus een leuke indoor-hal bijvoorbeeld, is dan een grote bonus.

Dat je omhoog kan in Valloire is al leuk. Kun je inderdaad smiddags leuk op de berg lunchen. Das op zich al hartstikke mooi! Want dat verschilt wel eens per gebied.

*bericht bewerkt door Waah op 23 sep 2019 15:12

Vorig jaar is mijn vrouw als niet wintersporter een aantal weken met me mee geweest. Ik moest werken in Val d" isere en had veel vrije tijd overdag. Ik was zeer prettig verrast door de dingen die we samen konden doen zonder de ski’s onder de voetjes

Tsja @jamie010, sommige dingen gaan gemakkelijker zonder ski’s aan, ook in VdI ;) ;) ;)

Sorry, beetje flauw

Edwin van Riel

Lekker gaan skiën met die kleine in een mooi familiegebied. Les Orres is echt een aanrader wat dat betreft. Hogerop uitdagend genoeg en beneden lekker cruisen over vlakke pistes tussen de bomen. Kind aan het tuigje en gaan met die banaan!

Je staat er van te kijken wat een kind van 3 al kan op ski’s!

In Frankrijk mag je kind vanaf 3 jaar al de skiklas in. Je kunt het altijd een ochtend even proberen of alles goed gaat.

Born to Ride

Morzine is nog leuk en Oma kan dan altijd nog met de bus naar Avoriaz (mooi zwembad) en genoeg te doen.

Le Grand Bornand, heerlijk gebied, mooie omgeving, fijn dorpje.
Mijn ouders hebben zich daar uitstekend vermaakt met onze jongste toen die 2,5 jaar was terwijl wij skieden. Lunchen deden we met elkaar, want je kon makkelijk afspreken onderaan de pistes, maar ook bovenaan de stoeltjeslift op de piste.

Annecy is vlakbij; een heel mooi stadje met prachtig meer. Ik kan me zo voorstellen dat daar vast wel een indoor speelgebeuren is of ander entertainment.

❄️

Waarom maak je je zorgen of er genoeg te doen is voor je driejarige? Veeleisend kleintje?

In Valloire kan je alvast met de eitjes de berg op om 's middags makkelijk af te spreken voor de lunch. Verder is er sneeuw, buitenlucht en niet één maar twee grootouders om de kleine te entertainen.

Morzel op 23 sep 2019 14:30

nee niet voor de kleine hoor :-) die is niet zo lastig. Maar als je de keuze kan maken (en dat kan) willen we natuurlijk een gebied waar iedereen zich kan vermaken. En met slecht(er) weer binnen zitten in een klein appartement is dan verre van ideaal natuurlijk. Oma wilde graag een gebied waar ze met hem ook leuke dingen kan doen. Dus een leuke indoor-hal bijvoorbeeld, is dan een grote bonus.

Dat je omhoog kan in Valloire is al leuk. Kun je inderdaad smiddags leuk op de berg lunchen. Das op zich al hartstikke mooi! Want dat verschilt wel eens per gebied.

Waah op 23 sep 2019 15:11

Boven bij één van de cabinelifen vanuit Valloire stond een soort van iglo-dorpje. Heb in Valloire ook vaak mensen op een geprepareerde wandelpiste met de slee zien wandelen, op de berg. Zelf nooit geprobeerd.

In Valmeinier was vroeger ook een schaatsbaan, mij onbekend of die nog bestaat. Daar was ook een stukje geprepareerd om met een slee af te glijden (inclusief opvangkussens en netten). Mogelijk zijn deze dingen er ook in Valloire.

Geen idee of dat genoeg is om een hele week bezig te zijn?

Het gebied zelf vonden wij altijd erg fijn. En met de nieuwe liften Montissot en Sardonnière (in Valmeinier) wordt het enkel beter. Als ze nu de sleeplift Grand Plateau binnenkort een upgrade kunnen geven, gaan we er zelf nog eens naar toe! 😉

*bericht bewerkt door T.o.e.r.i.s.t op 24 sep 2019 09:03

#wakeupwhereyouwant

Ik volg dit topic even. Mijn vriendin is zwanger, dus ben ook aan het kijken naar een leuk skigebied met sfeervol dorp. Vorig jaar al in Valmeinier/Valloire geweest, dit jaar iets anders :-)

Blijkbaar heeft oma geen hoogtevrees als ze in de eitjes naar boven kan gaan met jullie kind! Bij ons helaas wel, dus de op§a(s) (en) oma houd(t/en) alle voetjes op de grond, anders hadden wij gezellig boven kunnen lunchen. Ze heeft het ooit 1x geprobeerd, in Saas Fee, helemaal bovenop in het ronddraaiende restaurant, wat ze niet wist dat die ronddraaide. En toen moest ze weer naar beneden waarbij de cabinelift ineens naar beneden duikt, hahahahaha. Dus wij zoeken een bestemming waarbij mijn ouders lekker kunnen wandelen met de 2 kleindochters

Ik denk dat Le Grand Bornand best een goede keuze zou kunnen zijn.

Mr. Slow

Kijk eens of Les Menuires iets voor jullie is. Ik vind dat hier veel te doen is voor kinderen, waaronder een indoor speeltuin en zwembad (als je die niet in je appartement hebt). Dorp is niet pittoresk, maar wel praktisch. Wij hebben in de wijk Bruyeres gezeten, de piste voor de piou piou club werd 's avonds gebruikt om te sleeën. Met wandelpaden kan je naar de overige wijken, voor de hoogte verschillen zijn er openbare liften. We zien daar altijd veel opa’s/oma’s met kleine kinderen, die met ze wandelen, sleeën en ophalen van de skiles. In Frankrijk kan je vanaf 3 jaar les krijgen (o.a. piou piou club), misschien het proberen waard. Meestal is dit maar 2 uurtjes per dag, maar aan het eind van de week kunnen ze een makkelijke groene piste wel af. En onder de 5 jaar is de skipas gratis. Voor de voorzieningen die er in een plaats zijn kijk ik op de plaatselijke site’s. Vaak de Franse versie omdat hier meer informatie staat.
Ook leuk is Valmorel, ondanks dat dit een nieuw plaatsje is ziet dit er wel leuk uit. Maar hier is minder te beleven als niet skiër.

Kijk eens of Les Menuires iets voor jullie is. Ik vind dat hier veel te doen is voor kinderen, waaronder een indoor speeltuin en zwembad (als je die niet in je appartement hebt). Dorp is niet pittoresk, maar wel praktisch. Wij hebben in de wijk Bruyeres gezeten, de piste voor de piou piou club werd 's avonds gebruikt om te sleeën. Met wandelpaden kan je naar de overige wijken, voor de hoogte verschillen zijn er openbare liften. We zien daar altijd veel opa's/oma's met kleine kinderen, die met ze wandelen, sleeën en ophalen van de skiles. In Frankrijk kan je vanaf 3 jaar les krijgen (o.a. piou piou club), misschien het proberen waard. Meestal is dit maar 2 uurtjes per dag, maar aan het eind van de week kunnen ze een makkelijke groene piste wel af. En onder de 5 jaar is de skipas gratis. Voor de voorzieningen die er in een plaats zijn kijk ik op de plaatselijke site's. Vaak de Franse versie omdat hier meer informatie staat.
Ook leuk is Valmorel, ondanks dat dit een nieuw plaatsje is ziet dit er wel leuk uit. Maar hier is minder te beleven als niet skiër.

MirjamP op 24 sep 2019 19:22

Sluit ik mij helemaal bij aan! En voor de kleintjes een niet massale skischool in la croisette met Nederlandse sprekende leraren. En al het contact kan in Nederlands/Vlaams. Tussen de wijken rijden gratis busjes . En volgens mij kan je als wandelaar ( wandelpas de denk wel nodig ) gratis met de bus naar valto of saint Martin . Dus tussen de middag kan je altijd wel ergens afspreken. Bij slecht weer heeft de wijk la croisette een overdekt winkel centrum .
In la croisette heb je ook een klein slee baantje . Erg leuk , mijn kids vonden altijd erg leuk .
En zwembad en indoor speeltuin zijn ook leuk .

*bericht bewerkt door miepmiep op 25 sep 2019 12:24

Plaats een reactie