Sfeervol dorp, voor gevorderde skiër en niet skiërs

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valloire

Goedendag. Ik ben nu druk aan het zoeken naar een mooie plek om heen te gaan. Er gaan 2 niet-skiërs mee, en daarom ben ik specifiek op zoek naar een sfeervol/authentiek dorp waar wat te doen is en met een mooie omgeving. Volgens mij kom ik daar met Valloire al aardig in de buurt, maar wellicht hebben jullie nog tips? Het liefst in Frankrijk maar ik ben ook wel benieuwd naar andere plekken in de Alpen.
En het zou helemaal leuk zijn als ze de berg op kunnen en bijvoorbeeld met ons kunnen lunchen.
Ik hoor het graag :)

Grimentz.

Denk niet dat dat in het budget past, Morzel…

Mr. Slow

Alvast bedankt, ik ga eens kijken. Ik kwam Les Carroz ook tegen, weet niet of dat perse geschikt is voor niet-skiërs, maar ziet er ook leuk uit.

Als je een niet skiërs ook nog ruime wandelmogelijkheden, met gebruik van een aantal liften, wilt bieden is Trois Vallees, met Les Menuires als uitgangspunt, een goede optie. Kom er al 10 jaar met 2 en a.s. januari met 3 niet skiers. Het skgebied is enorm en mijn niet skiërs hebben er zich nog nooit verveeld.

Hen48

@IJsvogel
Les Carroz ken ik alleen als stopplaats bij "t skiën en is mooi en karaktervol maar afgelegen van alles.
In hetzelfde skigebied "Grand Massif " heeft Samoëns heelwat meer te bieden, vînd ik.

Born to run. B.S.

Denk niet dat dat in het budget past, Morzel…

Quick op 25 okt 2019 22:04

Ik kan dit plaatsje niet vinden?

Morzel is de persoon die voorstelde om naar Grimentz te kijken. 😆

Ik ben zelf wel gecharmeerd van Fiss.

Valloire is m.i. Prima plek. Leuk dorp, winkels, ijsbaan, wandelingen in het dal te doen, er zat ooit een bioscoop weet ik uit eigen ervaring, een weekmarkt met kaasjes en allerlei ander lokaal spul. Daarnaast prima om te skien en boarden.

Morzel is de persoon die voorstelde om naar Grimentz te kijken. 😆

Ik ben zelf wel gecharmeerd van Fiss.

FritsK op 25 okt 2019 23:14

als ik het goed heb is het budget ca € 350,- pp incl skipas (obv info ander topic). Dan is Fiss denk ik niet zo’n goede optie :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Val Gardena is een super gezellig dorpje/stadje, met een groot wandelgebied, boven op de berg en voor de skiërs, je bent vlak aan de Sella ronda. Wel in Italië maar zeer de moeite

als ik het goed heb is het budget ca € 350,- pp incl skipas (obv info ander topic). Dan is Fiss denk ik niet zo’n goede optie :).

Roy83 op 26 okt 2019 08:17

Aha. Ik vond de keuze sfeervol/authentiek i.c.m. Frankrijk al vreemd.

Dan is Valmorel misschien wel iets, hoewel ik denk dat Valloire meer te bieden heeft voor de gevorderde skiër.

*bericht bewerkt door FritsK op 26 okt 2019 09:48

Morzel is de persoon die voorstelde om naar Grimentz te kijken. 😆

Ik ben zelf wel gecharmeerd van Fiss.

FritsK op 25 okt 2019 23:14

Sjeez ik ben niet heel scherp zie ik hahaha.
Ik heb al gemerkt dat we met een gelimiteerd budget niet heel veel keuze hebben. k denk toch dat we het bij Valloire houden, toch wel apart dat het daar wel zo betaalbaar is.

Met Valloire doe je echt niets mis.

Met Valloire doe je echt niets mis.

Morzel op 26 okt 2019 15:23

Klopt, ik heb hier de tips nog wel opgevolgd, maar voor het budget wat wij hebben met de eisen, komt dat wel goed. Ik begon te twijfelen omdat niet alle recensies even goed waren, maar voor mij was het de leukste wintersport van allemaal, en ik heb altijd geroepen dat ik er terug wilde. Dus daar moet ik dan aan vast houden :D We hebben ook een paar mooie appartementen op het oog, dus dat komt helemaal goed. Nog even afwachten wie er allemaal mee gaan en dan boeken! :D

Plaats een reactie