Een dag les met eigen groep(touren)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valloire

Hoi, komende week gaan we naar Valloire. Het lijkt mij heel leuk om een (half) dagje met een gids of leraar op pad te gaan. We zijn met een groep van 9 personen. 6 van ons zijn zeer ervaren maar niet perse met heel veel les, 3 van ons wat minder ervaren, maar allemaal zijn we wel volwassen skiërs. Als de groep teveel uit elkaar ligt, dacht ik anders aan een tour met een gids, maar ik weet niet hoe interessant dat is?
Heeft iemand daar hier ervaring mee en tips over?

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Dit hangt eigenlijk vooral af van wat je onder ‘ervaren’ verstaat. Een gids huren is heel leuk, maar als je hem huurt om in het terrein te skiën gaat hij ervan uit dat jullie technisch sterk genoeg zijn. Op zo’n moment is de gids niet bezig met les te geven. Gidsen en lesgeven zijn twee totaal verschillende zaken. Anderzijds zijn er wel leuke gidsen te vinden die ook kunnen lesgeven, als je duidelijk bent over je wensen denk ik dat je een leuke dag gaat hebben! In Frankrijk heb je het voordeel dat zowel ESF als ESI monitoren ook klanten mogen meenemen in de ‘off piste’. Je kan dus privéles nemen met de vraag om een initiatie in het terrein te krijgen :)
Ben zelf wel eens op pad geweest met een iemand van ESI in Valloire, heel bekwaam. Weet echter zijn naam niet meer dus daar heb je niet veel aan ;)

Ah jammer dat je dat niet meer weet haha. Het gaat ook nog niet eens om off piste gaan hoor, ik denk dat onze groep daar ook niet geschikt voor is. Dus dan beter een middagje een groepsles nemen :)

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Privéles is altijd een aanrader. Half dagje les met wat mensen van je groepje en je zal heel wat tips rijker zijn.

Heb je niet sowieso twee instructeurs nodig?
Je kunt toch niet met 9 leerlingen en 1 instructeur op pad? Zelfs groeps lessen zijn meestal met maximaal 6.

Wij skiën met 2 families, en laatste keer hadden we het oudste kind bij de volwassenen in een les gedaan, met z’n vijven was er al weinig tijd meer voor individuele aaanpassingen, en moet iedereen dus aan hetzelfde werken.

Met twee groepjes kun je ook beter splitsen naar niveau/doel.

*bericht bewerkt door Slim op 07 jan 2020 14:03

eens met @slim, als je wat wilt leren is 9:1 wel erg veel met bovendien een (te?) grote spreiding qua niveau

Edwin van Riel

Ah dat is een goeie. Had ik nog niet bij stilgestaan, was ook al 20 jaar geleden dat ik voor het laatst les had haha. Ik ga het even overleggen :)

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Plaats een reactie