Bereikbaarheid Vent / Sölden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Vent

Hi allemaal,
Begin februari verblijven wij in een hotel dat aan de weg ligt van Sölden naar Vent.
Nu heb ik wat berichten gelezen over de skibus die niet 100% top is, en dat de weg door sneeuwval soms dicht kan zijn.

Heeft iemand ervaring met de buslijn van Vent naar Sölden en terug? Gaat deze meerdere keren per uur bijvoorbeeld?
Daarbij vroeg ik me af hoe groot de kans daadwerkelijk is dat de weg afgesloten kan zijn.

Alvast bedankt!

Bij hevige sneeuwval is de kans aanzienlijk dat de weg dicht gaat; het tracé is erg lawinegevoelig.

@Bennie - Dank voor je reactie! Wij zitten echter wel vooraan het tracé, dus ik weet niet of dat evt. effect heeft?

Enig idee of dit in de afgelopen jaren gebeurt is? Kan me herinneren dat er vorig jaar extreem veel sneeuw was gevallen, dus kan me voorstellen dat het toen ook gebeurt is?

null

Bij Bodenegg ligt ook al een klein risicostuk, maar dat is vooral het stuk richting Heiligenkreuz.
De bus rijdt maar eens per uur, en niet tussen 12 en 2 meen ik me te herinneren. In de ochtend volgens mij wel een extra bus, evenals in de middag.

Vorig jaar in januari heeft de weg ook 2 dagen dicht gezeten ivm lawinegevaar. Bij hevige sneeuwval is het dus mogelijk dat de skibus niet rijd.

Paradise isn’t tropical

@Bennie @Willy19855 dat klinkt niet heel top!
Wellicht dat het toch slim is om verder te kijken dan dit.

Neem aan dat we in Zwieselstein wel veilig zitten?

Dank!

Zwieselstein is veilig ja. Mocht je toch voor Bodenegg gaan en de weg gaat toch dicht heb je toch ook een mooi verhaal? Niet iedereen is opgesloten wegens lawinegevaar… En zo groot is de kans nou ook weer niet daar.

*bericht bewerkt door Bennie op 12 nov 2019 22:38

Dat is ook weer zo. Weinig beschikbaar dus zullen het er bij houden, op de hoop dat het niet gebeurt dan maar

@KoenvdBos misschien de verhuurder vragen. Ik zat vorig jaar in Vent zelf en heb een paar keer gehad dat de weg dicht ging. Ik weet dan alleen niet vanaf waar. Kan best zijn dat het pas na Bodenegg is. Verder gaat de weg niet dicht vanwege sneeuwval maar alleen bij lawinegevaar. Als het alleen sneeuwt houden ze de weg over het algemeen heel netjes. De bus ging vorig jaar (weet niet hoe het dit jaar is) tussen 8:30 en 10:00 ieder halfuur met afwissellend naar Sölden of Gurgl (kan je ook overstappen en naar Sölden gaan in Zwieselstein) daarna gaat de bus om het uur en bij rond sluitingstijd van de liften gaat hij weer wat vaker.

ga al ongeveer 10 jaar op vakantie in Vent en zo ook al een paar keer ‘vast gezeten’

weg is heel lawinegevoelig (zelfs deze zomer nog)

Volgens mij sluit de weg af vanaf de splitsing in Zwieselstein.

@Dirk_Simpie @schaduwfax bedankt voor jullie berichten! Begrijpelijk dat de weg dan dicht gaat. We gaan in ieder geval even verder zoeken en laten dit nog even vastliggen. Wellicht dat er niks aan de hand gaat zijn ;)

Plaats een reactie