Hoeveelheid geopende liften in Montgenevre

Dit onderwerp gaat over de bestemming Via Lattea

Ik zie dat er een aardige hoeveelheid sneeuw ligt in Montgenevre/Via Lattea, maar dat er slechts een paar liften en pistes open zijn.

Is dat omdat ze nog met de voorbereidingen bezig zijn? En gaat dit weekend de rest van het gebied open?

Of moeten we rekening houden met een beperkte opening in onze vakantie? (We zijn er vanaf 21 december).

sneeuw witje en de 7 bergen

Ik neem aan dat vanaf 21 december gewoon (vrijwel) alles open is, maar Rogier kan je hier vast meer over vertellen!

Mr. Slow

@Rogier, ik zou deze vraag graag willen uitbreiden naar alle gebieden. Er zijn veel gebieden waar al zat sneeuw lijkt te liggen, die ook al open zijn, maar slechts mondjesmaat. Is dat een vertraging vanwege de grote hoeveelheid werk aan het begin van het seizoen (alle netten en kussen ophangen en zo), of ‘spaart’ men sneeuw en manuren voor het echte hoogseizoen volgende week?

Voor Italie is hier een overzicht dat regelmatig wordt bijgewerkt
https://www.skiforum.it/forum/showthread.php?t=91195…

Franse zuidalpen hier
http://www.skipass.com/forums/enmontagne/meteo/sujet-141076-…

*bericht bewerkt door Onnem op 16 dec 2018 12:02

The older I get, the better I was

Het aantal geopende liften en pistes is meestal wel terug te vinden. Via deze site, op de vaan interactieve kaart op de site van het skigebied zelf, etc.
Maar het ‘waarom’ vind ik interessant. En om je verwachtingen een beetje realistisch te kunnen houden.

@GiGi inderdaad! @Onnem
21% van de pistes in Montgenevre is open. Dat is prima op te zoeken (hun winter website wordt goed bijgewerkt).
Ik vraag me vooral af, waarom? (Er ligt 100 tot 140 cm sneeuw)

sneeuw witje en de 7 bergen

@SandraSki Als je dit vandaga hebt opgezocht dan heeft het zeker te maken met zo’n 30-40 cm vers die gevallen is. Waardoor vanwege lawineveiligheid nog niet alles open kan.
@GiGi dit heeft meestal te maken met de tijd die het kost op te prepareren en alles te beviligen (netten, bordjes e.d.) Deze week is traditionele de week dat we van weinig pistes naar veel pistes opengaan, zeker nu met de hoeveelheid sneeuw.

Click. Click. Peace

@Gigi vandaag in Bad Gastein ook een beperkt aanbod, wel ging de verbinding Bad Hofgastein open (gelijk weer de volle mep voor de skipas betaald 🤐). Op de gesloten pistes wordt vooral heel veel sneeuw gespoten en ik denk niet dat ze elke dag de sneeuwbergen willen weghalen.

*bericht bewerkt door Roko op 16 dec 2018 17:51

Uitrusten doe je maar in de lift.

Plaats een reactie