Bereikbaarheid via Zwitserland VS frankrijk

Dit onderwerp gaat over de bestemming Via Lattea

Hoi allemaal,

Wie heeft er ervaring met het rijden naar dit gebied via Zwitserland en het laatste stukje Frankrijk en de frejus tunnel? Wij vertrekken vanuit de omgeving van Eindhoven.

De routeplanner van viamichelin geeft een groot tijdsverschil in de reis ten opzichte van Google maps. Hierdoor weet ik niet wat de beste optie zou zijn?

Iemand ervaringen?

Alvast bedankt!

Groeten,
Irene

Niet naar Via Lattea, maar wel naar Serre Chevalier (en dan kom je langs bijvoorbeeld Sauze d’Oulx en Montgenèvre. Ik vond het een prima route. Frankrijk rechtstreeks is wel sneller denk ik, en het stuk tussen Lausanne en Genève kan flink druk zijn. Maar verder een mooie weg, zeker ook door de Maurienne.

Wat wil je specifiek weten?

Mr. Slow

Weird. Michelin stuurt mij ook via Zwitserland voor Serre Chevalier. Vergeleken met vorige trips heeft Google gelijk wat de reisduur via Frankrijk betreft. Geen idee waarom Michelin er een uur bij rekent. Dat moet één of andere bug zijn.

Bedankt voor jullie reacties. Wij hebben afgelopen kerstvakantie ook via Frankrijk gereden, maar ik kwam nu op deze route mogelijkheid uit. Mijn ervaring is dat Franse tolwegen ook druk zijn en de route op grote delen nu 100km/h zones zijn.

Het gaat mij voornamelijk om de reisduur en kosten. (Eenmalig vignet kopen vs tolkosten welke aardig op kunnen lopen). Wij rijden met een camperbus en zullen dus gemiddeld 100-110km/h rijden.
Qua kms maakt het volgens Google en Michelin niet heel veel verschil uit.

Als ik jullie reacties zo lees zou het dus wel de moeite waard kunnen zijn om via Zwitserland te rijden.

Maar wel vreemd dat er een uur tijdsverschil tussen Michelin en Google!

Plaats een reactie