Tips Via Lattea

Dit onderwerp gaat over de bestemming Via Lattea

Iemand met tips voor Via Lattea?
Van plan om heel het gebied te doorkruisen.
Op zoek naar lekkere / leuke / mooie plekjes om ’s middags te lunchen.
Ook een leuke bar om na het skiën een drankje te nuttigen is welgekomen

*bericht bewerkt door jessedeconinck op 19 feb 2020 14:28

Ik was er Kerst 2018 en zal zo even het pistekaartje bekijken om wat herinneringen op te halen en met je te delen.
Steek in ieder geval ook één keertje de grens over naar Frankrijk.

Uitrusten doen we thuis wel!

Ben ik weer. De Olympische (rode) afdaling is erg mooi, en vrij lang :) Ga er wel bijtijds heen, want de afdaling is populair, dus in de loop van de dag wordt-ie steeds bulteriger.
Sestrière vond ik persoonlijk het mooiste deel van het gebied om te skiën. Vooral ook omdat tijdens mijn vakantie de lagergelegen pistes en de dalafdaling goed genoeg waren om aan het einde van de dag een keer te doen om thuis te komen, maar verder ging je er voor je lol niet overheen.
De zwarte 31 is leuk. Op het bovenste deel daarvan mogen snowboarders niet komen, meen ik me te herinneren. Ze mogen/kunnen niet in de snelle, steile sleeplift.
In Frankrijk hebben we in een heel leuk restaurant aan een heel lang blauw/groen pad gegeten, maar ik kan op de kaart niet terugvinden waar het was. Het heette volgens mij Bella Italia. Aardig aan de prijs, maar dat was het dubbel en dwars waard!

Après ski tips heb ik helaas niet voor je. Ik was met een groepsreis van zo'n 120 man, dus wij bouwden zelf het feestje ;)

*bericht bewerkt door Lotte77 op 20 feb 2020 19:33

Uitrusten doen we thuis wel!

ik heb lekker gegeten bij la coche, in cesana

Tip: ga zoeken op het snowheads forum, of zet je vraag daar neer.
Via Lattea, en vooral Sauze d’Oulx, is al decennia lang zeer populair bij de Engelsen. Dus op dat forum vind je tientallen verslagen en krijg je ook snel goede reactie op je vraag.

Hier is het laatste verslag en er staat ook wel wat in over eten etc. Gewoon jouw vraag daar onderaan zetten, binnen 1-2 dagen heb je een goede bruikbare reactie.
https://snowheads.com/ski-forum/viewtopic.php?t=136228#35403…

The older I get, the better I was

Het is vooral belangrijk waar je zit in Via Lattea wat betreft tips.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Plaats een reactie