wintersport neukirchen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Neukirchen

Beste heer/mevrouw,

Wij willen eind januari met de trein naar neukirchen. Nu heb ik overal gezocht en er gaat geen rechtstreekse alpentrein naar neukirchen. Ook gaat er geen transferbus naar deze plaats.
Graag hoor ik hoe wij het beste met de trein daar kunnen komen. Ik las namelijk dat er wel een treinstation in neukirchen aanwezig is. Is het mogelijk om met de snowexpress naar Gerlos te gaan en daarvanuit verder met de plaatselijke trein naar Neukirchen?

Graag vernemen wij uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Joyce Venderbos

Neukirchen heeft wel een stationnetje, maar momenteel rijdt daar geen trein heen. De beste mogelijkheid is te zoeken naar een verbinding naar Zell am See. En dan vandaar een taxi oid te regelen. Met de auto is dat nog plm 40 min.
Even gegoogled: er gaan treinen naar Zell vanuit Wörgl. Dat is waarschijnlijk wel ok te bereiken met een alpentrein. Kijk eens op NS internationaal, of bij de oostenrijkse : OEBB.at voor eventuele aansluitingen.
Over Gerlos zou ik niet aanraden. Gerlos heeft ook geen treinverbinding (vanuit NL ga je tot Jenbach en dan met de bus verder). Ook moet je dan de Gerlospas over. Erg onhandig

Succes

Wij gaan de 3de week van januari naar Neukirchen.
wij gaan met de Bergland Expres tot Zell am See en vervolgens heeft diezelfde Bergland Expres voor ons (13 personen) een bus geregeld die klaar staat op het station en ons vervolgens voor de deur van onze vakantiewoning afzet.
Succes ermee.

Laat die Bergland Expres maar zitten.
Vandaag te horen gekregen, dat ze waarschijnlijk de gehele maand januari niet rijden i.v.m. een storing.
Kunnen we op zoek naar vervangend vervoer.

Kijk eens op postbus.at postbussen zijn niet duur en rijden regelmatig naar bijna alle uithoeken van oostenrijk.

De DB rijdt met (snachts ) autotreinen vanuit Dusseldorf rechtstreeks naar St Veith- Schwarzach im Pongau
Vandaar uit kun je met de postbus, De OBB Met de auto is het een uurtje, door het dal via Kaprun en Mittersill. Dus bus gaat ieder uur om kwart over en doet er 2 uur over

Plaats een reactie