Afstanden tot skigebieden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bramberg

Beste,

Eind maart vertrek ik met mijn gezin op skivakantie naar Bramberg.
We hebben een chalet geboekt die gelegen is op 100 meter van Smaragdbahn (Wildkogel Arena).

Nu lees ik bij de informatie dat er twee grotere skigebieden niet veraf zijn gelegen.
Zijnde Zillertal Arena en Kitzbüheler Alpen - Kitzbühel.

Nu gelet op het kleine skigebied van Wildkogel denk ik dat we ook wel eens een paar dagen naar een naburig skigebied gaan. Alleen zitten we met kindjes … dus willen de busrit/autorit naar het skigebied zo klein mogelijk houden.

Iemand enig idee welke lift ik het best pak voor toegang te krijgen tot het Zillertal Arena en de Kitzbüheler Alpen - Kitzbühel dit vertrekkende vanuit de chalet? En rijden er skibussen vanuit ons dorp naar de twee gebieden?

Op Google Maps kan je precies zien hoe het ligt. Via liften en pistes kan je niet in die andere gebieden komen. Op bijgaand screenshot zie je rechts het gebied van de Kitzbühler Alpen (toegang via de Panoramabahn), helemaal links het gebied Zillertal Arena.

null

Er rijdt inderdaad een skibus naar de Zillertal Arena maar niet naar Kitzbühel. Naar de Zillertal arena zit je ongeveer 30 minuten in de bus en dan sta je in Hochkrimml bij de lift.

Meer info:
https://wildkogel-arena.at/de/winterurlaub-skibusplan-wildko…

#proudtobepartofleswintersporters

Ik dacht dat zillertal arena in je skipas inbegrepen zit van wildkogel, echter voor kitzbuhel heb je een aparte pas nodig. Tenzij je een salzburger of Tirol snowcard tot je beschikking hebt…

Dichtstbijzijnde opstapplaats voor zillertal arena is hochkrimml. Voor kitzbuhel is dat hollersbach Panorama bahn .

Als ik de skibuslijn bekijk vertrekkende vanuit Bramberg kom ik uit op exact 1u op de skibus om aan te komen op de Gerloss Talstation

null

Er is volgens mij ook een buslijn naar de Panoramabahn (Kitzbühler Alpen):

https://wildkogel-arena.at/user_upload_files/skibusplan-2015…

Haus Gassner in Niedernsill

Waarom zou je naar Gerlos rijden als je bij Hochkrimml ook prima kan starten in de Zillertal Arena?
Wij zijn zaterdag 12-3 terug gekomen uit dat gebied, wij hadden een chalet in Wald im Pinzgau en gingen ook met de bus naar Hochkrimml. Prima te doen hoor.

Waarom zou je naar Gerlos rijden als je bij Hochkrimml ook prima kan starten in de Zillertal Arena?
Wij zijn zaterdag 12-3 terug gekomen uit dat gebied, wij hadden een chalet in Wald om Pinzgau en gingen ook met de bus naar Hochkrimml. Prima te doen hoor.

Dick66 op 13 mrt 2016 21:54

Welke kabelbaan nam jij dan?

Eerst de Filzstein 1, dan de Speedy Filsteinbahn, Duxeralmbahn, Duxeralmbahn-6er, dan oversteken naar Königsleiten. Daarna kun je met Sonwendkopf richting Gerlos. Maar volgens mij staat er een fout in de busregeling, je komt namelijk eerst langs Königsleiten voordat je in Gerlos bent. Dus nog langer onderweg.

Ben er 2 jaar geleden geweest. Hochkrimml is inderdaad dichterbij dan Gerlos. 15-20 min met de auto. De panoramabahn naar Kitzbuhel is nog dichterbij. Eerlijk gezegd vond ik de Resterhöhe (het deel van Kitzbuhel-Kirchberg waar je dan uitkomt en doorheen moet om naar die plaatsen te gaan) helemaal niet zo’n mooi stuk. De Wildkogel arena zelf lijkt op papier klein maar die vond ik leuker. Het deel van Hochkrimml etc ben ik niet op de piste geweest dus kan ik niks over zeggen.

Vanaf de Speedy Filzstein kan je in 1 keer naar de Duxer 6 (scheelt weer in lift om in Koningsleiten te komen, hoewel het best wel lekkere pistes zijn daar op de Gerlosplatte)
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn (en hoe goed ze kunnen skieen).
Heb je kleine kinderen dan vind ik het voordeel van Hochkrimml dat je zonder gondel gelijk in de sneeuw staat waar ze kunnen spelen en waar prima blauwe en (licht) rode pistes zijn voor ze.
Zijn ze wat ouder dan kan je vanuit Hochkrimml prima binnen een ochtend tot in Zell komen (kijk op de piste kaartjes voor de lift route (roze en blauw). Op de terug weg heb je wel de zwarte 36 maar deze is heel mooi breed dus best wel te doen.

Plaats een reactie