Sauerland's infrastructurele ontwikkelingen topic

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Weet iemand wanneer de nieuwe skihut van Moppi klaar is?

Geotheone op 22 dec 2019 11:23

Toch al gedeeltelijk geopend

https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=100&t=61584…

GvPuy op 22 dec 2019 23:56

Vanmorgen nog een koffie gehaald :-)
Mooi geworden, maar dranken erg prijzig. Grote glazen zijn standaard, maar 4 euro voor 0,4 liter cola is behoorlijk aan de prijs. Eten wel heel betaalbaar en het bier natuurlijk ook :-)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Weet iemand wanneer de nieuwe skihut van Moppi klaar is?

Geotheone op 22 dec 2019 11:23

Toch al gedeeltelijk geopend

https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=100&t=61584…

GvPuy op 22 dec 2019 23:56

Vanmorgen nog een koffie gehaald :-)
Mooi geworden, maar dranken erg prijzig. Grote glazen zijn standaard, maar 4 euro voor 0,4 liter cola is behoorlijk aan de prijs. Eten wel heel betaalbaar en het bier natuurlijk ook :-)

Harry(Winterberg) op 23 dec 2019 17:59

Het eten vind ik, zeker voor Duitse begrippen, er ook gewoon duur 14€ voor een schnitzel en 6,50€ voor gulaschsuppe is gewoon duur

Born to Ride

Weet iemand wanneer de nieuwe skihut van Moppi klaar is?

Geotheone op 22 dec 2019 11:23

Toch al gedeeltelijk geopend

https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=100&t=61584…

GvPuy op 22 dec 2019 23:56

Vanmorgen nog een koffie gehaald :-)
Mooi geworden, maar dranken erg prijzig. Grote glazen zijn standaard, maar 4 euro voor 0,4 liter cola is behoorlijk aan de prijs. Eten wel heel betaalbaar en het bier natuurlijk ook :-)

Harry(Winterberg) op 23 dec 2019 17:59

Het eten vind ik, zeker voor Duitse begrippen, er ook gewoon duur 14€ voor een schnitzel en 6,50€ voor gulaschsuppe is gewoon duur

Matthias123 op 23 dec 2019 18:06

Je bent ook in een populair skigebied aan de piste en niet in een dorpscafé. In Scheveningen betaal je ook een stuk meer. Als de kwaliteit goed is, vind ik deze prijzen nog best acceptabel.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

@Snowy1970 bij bijvoorbeeld de nordhang betaald je maar maximaal 60% van de prijs…

Born to Ride

@Snowy1970 bij bijvoorbeeld de nordhang betaald je maar maximaal 60% van de prijs…

Matthias123 op 23 dec 2019 18:34

Dat is best een groot verschil inderdaad, maar 8,50 voor een schnitzel is dan wel weer extreem goedkoop (vind ik). De Nordhang is tot nu toe wat meer een uithoek, daar zullen ze iets voorzichtiger om moeten gaan met de prijzen.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Ik woon nu ruim 7 jaar vlak bij Winterberg en ik moet zeggen dat het allemaal best wel duurder is geworden in die tijd. Ook het skiën zelf. Ik was vorige week echter in Oostenrijk, waar ik al een paar jaar niet meer was (de drang om naar Oostenrijk te gaan als je om de hoek Winterberg hebt neemt behoorlijk af) en daar gaat het echt helemaal nergens meer over…

Grußen aus dem Sauerland

op vakantie gaan en mekkeren dat het duur is

alleen in nederland :)

Update vanuit alpinforum
https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=2011&s…

Met name veel snowfactory werkzaamheden in winterberg

https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=2011&s…

Update vanuit alpinforum, met name snowfactory nieuws in Winterberg.

https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=2011&s…

Update vanuit alpinforum, met name snowfactory nieuws in Winterberg.

Ik verwacht niet dat er veel gebeurd dit en komend jaar. Ik denk dat ze eerst komende winter aankijken (in navolging van de vorige drama winter) voordat ze grote investeringen starten.

Ik verwacht niet dat er veel gebeurd dit en komend jaar. Ik denk dat ze eerst komende winter aankijken (in navolging van de vorige drama winter) voordat ze grote investeringen starten.

dekkie op 30 sep 2020 18:26

Ik vind het plaatsen van meerdere snowwfactory’s anders wel een redelijk grote investering. (Sürenberg, Kappe, ook een fundering voor een extra Snowfactory aan de poppenberg) Als ze zo doorgaan kan de hele hoofdas over 2 jaar op deze manier besneeuwd worden en is het gedaan met nagelbijten. :) + De hut van möppi is volledig afgewerkt met hout alsook het dalstation van de brembergkopf lift die vorig jaar geplaatst is…

@Joy85 en dan nog de zipline bij de st George schanze. Het verbreden van de piste onderaan de poppenberg. Het trekken van extra snowfactory leidingen bij bure herloh.

Born to Ride

@Joy85 en dan nog de zipline bij de st George schanze. Het verbreden van de piste onderaan de poppenberg. Het trekken van extra snowfactory leidingen bij bure herloh.

Matthias123 op 30 sep 2020 21:50

Inderdaad, ik heb er in augustus met goedkeurend oog een pint op gedronken in de Gockelstall. :)

Ik verwacht niet dat er veel gebeurd dit en komend jaar. Ik denk dat ze eerst komende winter aankijken (in navolging van de vorige drama winter) voordat ze grote investeringen starten.

dekkie op 30 sep 2020 18:26

Ik vind het plaatsen van meerdere snowwfactory’s anders wel een redelijk grote investering. (Sürenberg, Kappe, ook een fundering voor een extra Snowfactory aan de poppenberg) Als ze zo doorgaan kan de hele hoofdas over 2 jaar op deze manier besneeuwd worden en is het gedaan met nagelbijten. :) + De hut van möppi is volledig afgewerkt met hout alsook het dalstation van de brembergkopf lift die vorig jaar geplaatst is…

Joy85 op 30 sep 2020 21:45

Ik bedoel meer de uitbreiding van liften. er was sprake van uitbreiding naar altastenberg (daar is de laatste lift ook voor gebouwd volgens mij).

Ik verwacht niet dat er veel gebeurd dit en komend jaar. Ik denk dat ze eerst komende winter aankijken (in navolging van de vorige drama winter) voordat ze grote investeringen starten.

dekkie op 30 sep 2020 18:26

Ik vind het plaatsen van meerdere snowwfactory’s anders wel een redelijk grote investering. (Sürenberg, Kappe, ook een fundering voor een extra Snowfactory aan de poppenberg) Als ze zo doorgaan kan de hele hoofdas over 2 jaar op deze manier besneeuwd worden en is het gedaan met nagelbijten. :) + De hut van möppi is volledig afgewerkt met hout alsook het dalstation van de brembergkopf lift die vorig jaar geplaatst is…

Joy85 op 30 sep 2020 21:45

Ik bedoel meer de uitbreiding van liften. er was sprake van uitbreiding naar altastenberg (daar is de laatste lift ook voor gebouwd volgens mij).

dekkie op 01 okt 2020 09:29

Oh, maak je geen zorgen, die Winterbergers kennende komt die koppeling naar Neu- en Altastenberg er echt wel. Vermoed dat het eerstvolgende project de Nordhang gaat zijn, zodat je bovenop de Kahler Asten kunt komen. Volgens mij kun je van daar skiënd naar Neuastenberg, dus da’s dan 2 liften.

Verbinding naar Neuastenberg en Altastenberg volgens vage geruchten in 2022
Ombouw oefenweide Herrloh, met 2 lopende banden in plaats van middelste lift, sneeuwkanonnen en Snowfactory is uitgesteld naar volgend seizoen.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ombouw oefenweide Herrloh, met 2 lopende banden in plaats van middelste lift, sneeuwkanonnen en Snowfactory is uitgesteld naar volgend seizoen.

Harry(Winterberg) op 01 okt 2020 18:36

Hadden ze niet vorig jaar ook eens een uitstel gedaan? Volgens mij waren ze toen ook van plan om de sneeuwproductie daar aan te pakken, of vergis ik me?

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Ombouw oefenweide Herrloh, met 2 lopende banden in plaats van middelste lift, sneeuwkanonnen en Snowfactory is uitgesteld naar volgend seizoen.

Harry(Winterberg) op 01 okt 2020 18:36

Hadden ze niet vorig jaar ook eens een uitstel gedaan? Volgens mij waren ze toen ook van plan om de sneeuwproductie daar aan te pakken, of vergis ik me?

Lange op 01 okt 2020 19:12

Plannen waren er al langer, maar pas dit jaar concreet. Ik herinner dat we rond het jaar 2000 al informeerden naar dit systeem. Was in die tijd echter nog te duur.

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 02 okt 2020 13:47

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ze zijn op de Kappe anders goed bezig begreep ik.

De Eschenberglifte in Niedersfeld hebben flink geïnvesteerd in kunstsneeuw. Waar ze tot dit jaar maar 1 oud sneeuwkanon met een kleine capaciteit hadden hebben ze nu 4 moderne sneeuwkanonnen van Demaclenko. Een flinke vooruitgang voor dit pareltje waar je eigenlijk best wel heel leuk kan skiën.

null

Born to Ride

Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen deze zomer geweest? Liften, pistes e.d.

@Frank66 er zijn relatief weinig ontwikkelingen gedaan gezien corona. De belangrijkste investeringen zijn gedaan in Altastenberg waar een 20 extra sneeuwkanonnen geplaatst hebben en een nieuwe pistenbully aangeschaft hebben. Dit is mede gedaan om in de toekomst te kunnen verbinden met Winterberg. Vanaf dit jaar gaan er al pendelbussen rijden tussen Winterberg en Alt en Neuastenberg en kan je een gezamelijke skipas kopen, ook voor 1 dag. Ze hopen dus mede met die extra sneeuwkanonnen de drukte meer te spreiden op de drukke dagen.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 22 nov 2021 09:43

Born to Ride

De Eschenberglifte in Niedersfeld hebben flink geïnvesteerd in kunstsneeuw. Waar ze tot dit jaar maar 1 oud sneeuwkanon met een kleine capaciteit hadden hebben ze nu 4 moderne sneeuwkanonnen van Demaclenko. Een flinke vooruitgang voor dit pareltje waar je eigenlijk best wel heel leuk kan skiën.

null

Matthias123 op 27 nov 2020 17:40

Klopt dit bericht? Ik kom er regelmatig maar kan me geen beeld vormen bij de foto waar dit dan zou moeten zijn.

De Eschenberglifte in Niedersfeld hebben flink geïnvesteerd in kunstsneeuw. Waar ze tot dit jaar maar 1 oud sneeuwkanon met een kleine capaciteit hadden hebben ze nu 4 moderne sneeuwkanonnen van Demaclenko. Een flinke vooruitgang voor dit pareltje waar je eigenlijk best wel heel leuk kan skiën.

null

Matthias123 op 27 nov 2020 17:40

Klopt dit bericht? Ik kom er regelmatig maar kan me geen beeld vormen bij de foto waar dit dan zou moeten zijn.

mb2209 op 22 nov 2021 10:15

Ja dit is onderin het gebiedje, ze hebben daar ook die forderband geinstalleerd. Voornamelijk voor skiles te geven aan de kids en te rodelen. Als je facebook hebt kan je op hun facebookpagina kijken, daar komt deze foto ook vandaan.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 22 nov 2021 10:17

Born to Ride

Gebeurt er deze zomer nog iets in het Sauerland qua bouwen van liften en/of pistes?

Gebeurt er deze zomer nog iets in het Sauerland qua bouwen van liften en/of pistes?

GvPuy op 17 jul 2022 11:43

In Altastenberg wordt een nieuwe stoeltjeslift gebouwd en op de Herrloh-oefenweide in Winterberg worden, mits de onderdelen op tijd komen, 2 lopende banden, sneeuwkanonnen en een snowmaker geïnstalleerd.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Is die stoeltjeslift de eerste opmaat naar verbinding met Winterberg?

Of zijn die verbindingsplannen nog geheel niet concreet?

Is die stoeltjeslift de eerste opmaat naar verbinding met Winterberg?

Of zijn die verbindingsplannen nog geheel niet concreet?

GvPuy op 18 jul 2022 14:08

Wie weet… Dat werd destijds ook al gezegd toen in Neuastenberg de stoeltjeslift gebouwd werd, maar die staat er inmiddels al een jaar of 10.

Plaats een reactie