Sneeuwsituatie Winterberg (deel 2)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Deel 1: https://www.wintersport.nl/forum/topic/223917

Laatste bericht:

Tot en met dinsdag valt het nog mee met de dooi, woensdag al warmer, vooral vanaf donderdag en vrijdag wordt het heel warm, maar met weinig neerslag, weekend iets frisser met vrij veel regen en wind. Langere termijn geeft vooralsnog weinig zicht op vorst en sneeuw, helaas.
Als ik die webcams zie zou ik zeggen dat ze bij die Skiliftkarussel (en ook in Willingen met hun 90 centimeter) een beetje reëler de sneeuwhoogte aan moeten geven. een meter vijfentwintig sneeuw dooit immers niet in twee dagen zover weg.

kickvanijzendoorn op 30 jan 2017 09:51
MAND!

De sneeuwhoogte op de bijzonder zwaar besneeuwde pistes bij de Poppenberg en Sürenberg is veelal veel meer dan de genoemde 125 cm, op de overige pistes wat minder, Buiten de besneeuwde pistes ligt nog ongeveer 25-50 cm sneeuw.
De verwachte neerslag, ook richting en in het komend weekend lijkt beperkt te blijven tot hooguit enkele millimeters per dag. Vanavond komt er na wat miezerige ijzel en regen eerst sneeuw en gaat het gewoon een paar graden vriezen. Ook morgen vorst. Daarna in de nachten rond het vriespunt, zodat de pistes goed kunnen opvriezen, overdag enkele graden dooi.
Ik verwacht richting het weekend alleen wat problemen voor de rechterkant van de Herrloh- oefenweide en de blauwe piste op de Kappe, maar verder gewoon redelijke en in de ochtend vaak goede pistes, hier en daar wellicht wat bruiner wordend… De zware en natte dooi is in ieder geval helemaal uit de kaarten,

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Even nog een vraagje wel off topic. Ik huur nog skischoenen maar ik heb altijd problemen om in de schoenen te kopen. Dus de eerste dag had ik echt te grote schoenen. Echt niet fijn om te skien dus de volgende dag omgeruild en toen kreeg ik schoenen waar ik wel heel makkelijk in kon maar die hadden minder stabiliteit. Ik vond ze prima veel beter dan die te grote. Maar wat bedoelen ze daar eigenlijk mee minder stabiliteit heb je dan meer kans op blessures of wat anders?

Let op! Vandaag en morgen hebben grote delen van Noord-Duitsland vakantie, Het is geen gekkenhuis, maar wel een stuk drukker dan normaal op werkdagen, Vanaf woensdag is het weer een stuk rustiger.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Nou ja, een graad of 7 tot 8 boven nul vanaf donderdag is toch behoorlijk dooi, de langere termijn is ook niet bepaald winters, zachte zuidwestelijke winden zover de kaarten reiken. Hopelijk geeft de tweede helft van februari nog wat winters weer. Als die 1,25 meter inderdaad klopt moet dat tot maart voldoende zijn normaal gesproken.

En ook die paar millimeter regen is vandaag wel meer dan een paar millimeter hoor… Voor komende nacht staat er idd wel vorst op de kaarten, maar met een graad of 4 is de vorst de nachten daarna echt wel ver te zoeken, en dat zijn dus geen hard opgevroren pistes in de morgen…

Born to Ride

En ook die paar millimeter regen is vandaag wel meer dan een paar millimeter hoor… Voor komende nacht staat er idd wel vorst op de kaarten, maar met een graad of 4 is de vorst de nachten daarna echt wel ver te zoeken, en dat zijn dus geen hard opgevroren pistes in de morgen…

Matthias123 op 30 jan 2017 10:41

http://www.wetteronline.de/wetter/winterberg

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

En ook die paar millimeter regen is vandaag wel meer dan een paar millimeter hoor… Voor komende nacht staat er idd wel vorst op de kaarten, maar met een graad of 4 is de vorst de nachten daarna echt wel ver te zoeken, en dat zijn dus geen hard opgevroren pistes in de morgen…

Matthias123 op 30 jan 2017 10:41

http://www.wetteronline.de/wetter/winterberg

Harry(Winterberg) op 30 jan 2017 12:13

Wetteronline.de is ongeveer net zo betrouwbaar als weeronline.nl die kan je ook altijd met een flinke korrel zout nemen…

voorlopig is er vandaag ook alleen maar (heel veel) regen gevallen.

null

Born to Ride

In eerste instantie zag het weer er voor afgelopen weekend ook niet gunstig uit. Maar uiteindelijk hebben we donderdag, vrijdag, zaterdag mooi weer met veel zon gehad. En zondag ook tot de middag zon en daarna bewolkt maar verder ook prima. Dus ik hoop voor jullie dat dit ook nog goed gaat komen.

Net @Piefke gesproken die nu met zijn gezin in Winterberg is. Samenvattend: temps boven nul, er komt nattigheid uit de lucht, de sneeuw is zwaar, wifi bij de quickjet isniegoenie, tot 11:00 was het rustig. Maar ondanks al die ontberingen hebben ze het erg naar hun zin.

null
null

mama on a mission in the snow

En ook die paar millimeter regen is vandaag wel meer dan een paar millimeter hoor… Voor komende nacht staat er idd wel vorst op de kaarten, maar met een graad of 4 is de vorst de nachten daarna echt wel ver te zoeken, en dat zijn dus geen hard opgevroren pistes in de morgen…

Matthias123 op 30 jan 2017 10:41

http://www.wetteronline.de/wetter/winterberg

Harry(Winterberg) op 30 jan 2017 12:13

Wetteronline.de is ongeveer net zo betrouwbaar als weeronline.nl die kan je ook altijd met een flinke korrel zout nemen…

voorlopig is er vandaag ook alleen maar (heel veel) regen gevallen.

null

Matthias123 op 30 jan 2017 12:20

Als je 0,6mm neerslag tussen 19 uur gisteravond en 13 uur vanmiddag heel veel vindt, ja… (Weerstation Kahler Asten)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

toevallig zitten mijn ouders in Winterberg en het kwam af en toe met bakken uit de hemel. Zeker eind van de nacht/ begin van de morgen is er een flinke hoeveelheid regen gevallen en dat praat je echt over vele millimeters. Ik weet dat je het graag rooskleurig laat zien, zoals hier ook al heel vaak aangehaald is op het forum, maar de realiteit is gewoon beduidend minder rooskleurig…

Born to Ride

Ach ja mensen, gewoon hopen op betere tijden wat het weer betreft, voorlopig is het helaas bagger. Al zal er met de huidige sneeuwhoogte best nog lang geskied kunnen worden.
Inderdaad, die weerinstituten maken er in het algemeen een potje van. Gewoon kijken op tt 173 ARD en 181 en volgende op WDR. En natuurlijk de weerberichten op ARD en WDR, om 19.50 uur op ARD, ongeveer 19.25 uur op WDR en ongeveer 19.20 uur op ZDF. Daar komen in elk geval serieuze weermannen en weervrouwen.

toevallig zitten mijn ouders in Winterberg en het kwam af en toe met bakken uit de hemel. Zeker eind van de nacht/ begin van de morgen is er een flinke hoeveelheid regen gevallen en dat praat je echt over vele millimeters. Ik weet dat je het graag rooskleurig laat zien, zoals hier ook al heel vaak aangehaald is op het forum, maar de realiteit is gewoon beduidend minder rooskleurig…

Matthias123 op 30 jan 2017 13:53

Het is niet ideaal, dat ben ik zéker met jou eens. Maar dat wil niet zeggen dat je geen leuke dag kan hebben (zie mijn post hierboven).
Wij stappen woensdagmiddag in de auto voor avondskien en de donderdag hopelijk een leuk dagje. Van tevoren geboekt want de kids hebben een studiedag en dochterlief viert graag dáár haar verjaardag. Ik verwacht dat het prima te doen zal zijn. 't is maar net hoe je erop insteekt.

mama on a mission in the snow

toevallig zitten mijn ouders in Winterberg en het kwam af en toe met bakken uit de hemel. Zeker eind van de nacht/ begin van de morgen is er een flinke hoeveelheid regen gevallen en dat praat je echt over vele millimeters. Ik weet dat je het graag rooskleurig laat zien, zoals hier ook al heel vaak aangehaald is op het forum, maar de realiteit is gewoon beduidend minder rooskleurig…

Matthias123 op 30 jan 2017 13:53

Het is niet ideaal, dat ben ik zéker met jou eens. Maar dat wil niet zeggen dat je geen leuke dag kan hebben (zie mijn post hierboven).
Wij stappen woensdagmiddag in de auto voor avondskien en de donderdag hopelijk een leuk dagje. Van tevoren geboekt want de kids hebben een studiedag en dochterlief viert graag dáár haar verjaardag. Ik verwacht dat het prima te doen zal zijn. 't is maar net hoe je erop insteekt.

Rachel-P op 30 jan 2017 14:18

Ik zeg ook niet dat ze geen leuke dag hebben daar, ik zeg alleen dat Harry alles weer door zijn roze bril bekijkt. Het kan namelijk nogal verkeerde verwachtingen scheppen, als je denk heerlijk harde pistes aan te treffen, en de sneeuw is zwaar en het het is warm, winderig en vochtig dan kan dat gewoon een tegenvaller zijn. Als je van die omstandigheden uitgaat dan houdt je daar rekening mee en probeer je er het beste van te maken en zo te genieten.

Born to Ride

T is inderdaad maar hoe je het bekijkt, als je toch al geboekt hebt en niet meer terug kunt, kan je net zo goed gaan, anders zonde van je geld.
In mijn geval, (in mn eentje in de auto springen bij mooie omstandigheden, gaat me net wat ver, had ik vorige week moeten doen) maar met dit soort berichten ben ik, ondanks dat ik wel redelijk ski fanaat ben, toch blij dat ik vandaag niet gegaan ben.
Denk dat met name mn gezelschap er niet blij van geworden zou zijn.

Kortom hopen maar op nog even een flinke kou, dat alles weer geoptimaliseerd kan worden. Vrees dat dit komende week a 2 weken nog even niet komt :(

@Rachel-P: sinds dit seizoen is er op woensdag geen avondskiën meer onder kunstlicht. Zie ook de website van Winterberg: https://www.skiliftkarussell.de/nl/

@Rachel-P: sinds dit seizoen is er op woensdag geen avondskiën meer onder kunstlicht. Zie ook de website van Winterberg: https://www.skiliftkarussell.de/nl/

RolfK op 30 jan 2017 14:38

In Winterberg niet maar op andere plekken in het Sauerland wèl ?

mama on a mission in the snow

Onder meer Neuastenberg en Willingen hebben op woensdag nog wel avondski.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

toevallig zitten mijn ouders in Winterberg en het kwam af en toe met bakken uit de hemel. Zeker eind van de nacht/ begin van de morgen is er een flinke hoeveelheid regen gevallen en dat praat je echt over vele millimeters. Ik weet dat je het graag rooskleurig laat zien, zoals hier ook al heel vaak aangehaald is op het forum, maar de realiteit is gewoon beduidend minder rooskleurig…

Matthias123 op 30 jan 2017 13:53

Dan hebben jouw ouders kennelijk een heel lokale bui op hun dak gehad, want weerstation Winterberg-Centrum heeft vandaag tot 13 uur echt niet meer dan 0,7mm gehad. En nee, ik ben niet van het rooskleurig of roze bril voorspellen, dat kan je in de vorige draad zien.
Bulten dat: vanaf vanavond lichte sneeuw en morgen en overmorgen vriest het en zijn de pistes gewoon heel goed. Pas donderdag wordt het wat minder.
http://wetterstationen.meteomedia.de/station=094230&wahl…

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 30 jan 2017 15:45

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Tja dit is de weersvoorspelling met die 0.7mm voor de middag. Als je hier naar kijkt kan je dus al precies zien dat er overmorgen 's avonds 2mm is gevallen… Kijk de buienradar beelden maar 24u terug dan zul je zien wat voor neerslagfront er over is getrokken… Vooral de pieken tegen de ochtend zijn goed te zien.

Born to Ride

Tja dit is de weersvoorspelling met die 0.7mm voor de middag. Als je hier naar kijkt kan je dus al precies zien dat er overmorgen 's avonds 2mm is gevallen… Kijk de buienradar beelden maar 24u terug dan zul je zien wat voor neerslagfront er over is getrokken… Vooral de pieken tegen de ochtend zijn goed te zien.

Matthias123 op 30 jan 2017 15:46

Die 0.7 mm is GEMETEN, op weerstation Winterberg (677m) de rest is verwachting. Op Kahler Asten was 0,5mm gemeten.

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 30 jan 2017 15:48

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Tja dit is de weersvoorspelling met die 0.7mm voor de middag. Als je hier naar kijkt kan je dus al precies zien dat er overmorgen 's avonds 2mm is gevallen… Kijk de buienradar beelden maar 24u terug dan zul je zien wat voor neerslagfront er over is getrokken… Vooral de pieken tegen de ochtend zijn goed te zien.

Matthias123 op 30 jan 2017 15:46

Die 0.7 mm is GEMETEN, op weerstation Winterberg (677m) de rest is verwachting. Op Kahler Asten was 0,5mm gemeten.

Harry(Winterberg) op 30 jan 2017 15:48

Daarom staat er VORHERSAGE bij oftewel voorspelling…

Born to Ride

Meteomedia werkt steeds gegevens bij en om 14 uur is de neerslag tot 13 uur de gemeten neerslag, niet meer de verwachtte.
Ruhrquelle zit vandaag tot nu toe op 1mm. Ook gemeten.

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 30 jan 2017 16:09

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Gewoon goed waxen en de feestneus op! ?

mama on a mission in the snow

Gewoon goed waxen en de feestneus op! ?

Rachel-P op 30 jan 2017 16:10

Maar het is wel vies weer hoor vandaag. Niet veel mm maar wel gemiezer waar je flink nat van wordt als je er met enige snelheid doorheen skiet.
Een theelichtje doet qua glijden op natte sneeuw wonderen. En nog goedkoop ook!

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 30 jan 2017 16:33

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@Harry Het is ook je werk dus ik snap dat je het van de beste meest/positieve kant toont. Doen we allemaal wel ook met onze Linkedin pagina bv. Het was inderdaad gisteren om 11.00 nog zonnig zoals op de foto maar ca een half uur later niet meer en vanaf ca. een uur of 1 ik weet het niet meer precies was het droog, bewolkt en wisselend een beetje natte sneeuw.

Hmmmmmm, niet makkelijk om de keuze te maken om donderdag en vrijdag wel te gaan … ?

Nou hopelijk blijft de sneeuw redelijk, wij gaan namelijk a.s. vrijdag naar Winterberg.

Wij hadden donderdag in de planning, een dagje. Maar we gaan niet.
Er wordt toch echt serieus regen voorspeld tot de middag… :(

Ik kijk voor het weer en de weersverwachting graag op wetter sauerland. Erg gedetaillieerd vooruitzicht en verschillende meetstations. https://www.wetter-sauerland.de/messnetz/aktuelle-wetterdate…

Plaats een reactie