Nederlands meisje (7) zwaargewond na val uit skilift in Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

WINTERBERG - Een 7-jarig Nederlands meisje is zondagmiddag in Winterberg uit een skilift gevallen en ernstig gewond geraakt. Het meisje zat met haar vader (38) in de lift, maar ook hij kon niet voorkomen dat ze uit de gondel viel. Hoe het kon gebeuren dat ze is gevallen, is nog niet bekend, aldus de politie in het Duitse Sauerland, waar het ski-oord Winterberg ligt.
Het kind gleed rond 14.30 uur naar beneden; reddingswerkers en een spoedarts waren snel ter plekke. Een gevraagde reddingshelikopter kon niet bij haar komen vanwege het slechte weer. Daarom is het gewonde meisje met een ambulance naar een speciale kliniek gereden.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 03 dec 2020 10:20

Geen goed nieuws natuurlijk maar klopt de inhoud wel? Winterberg heeft toch geen gondel of heb in het mis? Op andere sites staat dat ze uit de lift is gegleden.

Aftellen maar!

Geen goed nieuws natuurlijk maar klopt de inhoud wel? Winterberg heeft toch geen gondel of heb in het mis? Op andere sites staat dat ze uit de lift is gegleden.

Matthieu op 12 jan 2020 20:32

schijnt bij de Kappe lift te zijn gebeurd.

https://www.wa.de/nordrhein-westfalen/maedchen-stuerzt-skili…

Klopt weinig van. A) Kappe heeft geen gondel, B) Kappe was vandaag helemaal niet open. Enige lift in die buurt die open was was Sneeuwwitje. Op Poppenberg en Büre Herlloh is vandaag iig volgens mij weinig gebeurd. Wij waren er.

@bigfoot dat lijkt me zeer sterk, de liften op de kappe waren namelijk gesloten vandaag. Misschien dat het dan schneewittchen is, die ligt dicht bij de kappe, maar die heeft een stang tussen de benen waardoor het bijna onmogelijk is om er uit te vallen. De meest voor de hand liggende liften die open zijn, zijn buhre herloh en de poppenberg, die hebben namelijk alleen een beugel waar je naar onderen er uit zou kunnen glijden.

Born to Ride

Trouwens het verhaal dat het een gondel is zal wel gewoon zeer slechte journalistiek zijn zoals steeds vaker voorkomt. Iedereen met ook maar 1% verstand van skiliften weet dat het onmogelijk is om uit een gondel te vallen.

Born to Ride

Trouwens het verhaal dat het een gondel is zal wel gewoon zeer slechte journalistiek zijn zoals steeds vaker voorkomt. Iedereen met ook maar 1% verstand van skiliften weet dat het onmogelijk is om uit een gondel te vallen.

Matthias123 op 12 jan 2020 21:40

de term ‘gondel’ komt uit het officiële politiebericht.
de media quoten dat gewoon

https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/65847/4489732…

Dat is helemaal slecht als de politie zulke berichten post.

Born to Ride

Wanneer of hoe het is gebeurd is niet bepaald mijn eerste gedachten bij het lezen van dit artikel. Hopelijk komt het goed met het meisje.

Live fast, die old

Trouwens het verhaal dat het een gondel is zal wel gewoon zeer slechte journalistiek zijn zoals steeds vaker voorkomt. Iedereen met ook maar 1% verstand van skiliften weet dat het onmogelijk is om uit een gondel te vallen.

Matthias123 op 12 jan 2020 21:40

Dat zou je wel verwachten maar heb het jaren geleden wel eens in zo’n klein 4 persoons bakkie meegemaakt dat je de deuren zo open kon drukken.

Übung macht den meister!!!

Afschuwelijk… Hopelijk komt het helemaal goed. Wat heftig ook voor haar vader.

Tweede keer al deze winter met een Nederlands kind. Het roept bij mij wel een beetje het gevoel op dat ik mijn kinderen in gevaar breng door ze met een skileraar in de stoeltjes ligt te laten gaan…

Afschuwelijk… Hopelijk komt het helemaal goed. Wat heftig ook voor haar vader.

Tweede keer al deze winter met een Nederlands kind. Het roept bij mij wel een beetje het gevoel op dat ik mijn kinderen in gevaar breng door ze met een skileraar in de stoeltjes ligt te laten gaan…

Lotte78 op 12 jan 2020 22:13

Dit was niet met een skileraar maar met haar eigen vader.

Born to Ride

Dat zou je wel verwachten maar heb het jaren geleden wel eens in zo’n klein 4 persoons bakkie meegemaakt dat je de deuren zo open kon drukken.

RFKANGOO op 12 jan 2020 22:11

Heel lang geleden in Champery de zoon van de lifteigenaar die uit de 4 persoons gondel is gevallen omdat de bodem verrot was.

Dus ja, het gebeurt.

Trouwens het verhaal dat het een gondel is zal wel gewoon zeer slechte journalistiek zijn zoals steeds vaker voorkomt. Iedereen met ook maar 1% verstand van skiliften weet dat het onmogelijk is om uit een gondel te vallen.

Matthias123 op 12 jan 2020 21:40

Ik ken toch wel enkele ongelukken met mensen die uit gondels zijn gevallen. Maar dat is allemaal enigzins off-topic en maakt in dit geval ook niet zo heel veel uit.

Click. Click. Peace

Het blijkt inderdaad om de Schneewittchenlift te gaan. Het meisje zou 5 meter naar beneden zijn gevallen.

Born to Ride

Gelukkig geen levensgevaar.

Dat is helemaal slecht als de politie zulke berichten post.

Matthias123 op 12 jan 2020 21:47

Dat valt wel mee, een gondel is in de meest brede zin van het woord een bak aan een kabel waar mensen of spullen in kunnen. Eén zo’n unit met stoeltjes aan een kabel van een stoeltjeslift is dus feitelijk ook een gondel. En zo’n bakje aan een glazenwassersrail heet ook een gondel. En een bak/mand onder een luchtballon ook.

Bootje in Venetië ook. 😆 🤔

Born to run. B.S.

Ooit soortgelijk risico kunnen voorkomen.
Aan de lift naast mij staat een kind met daarnaast de vader. Het kind let niet op en komt ten val. De vader neemt het kind met de jas en in een tunnelvisie lost hij niet op het ogenblik dat de lift gaat stijgen. Het kind lag gewoon onder de lift. Ik duwde het kind naar onder en riep om te lossen. De lift werd gestopt en het kind kwam met de achterliggende zetel mee naar boven.
Die had het kind gewoon met de jas vast en toen de lift stopte zaten wij reeds verschillende meters hoog in de lucht.
Als men ziet dat een persoon met 1 hand een kind vast heeft en dit kind gewoon onder de lift hangt kan men de lift dan achteruit laten draaien? Ik heb het nooit meegemaakt dat een lift achteruit draait en vrees dat dat niet kan.

*bericht bewerkt door Johan-R. op 14 jan 2020 17:17

Vrijwel alle liften waarop ik heb gewerkt konden achteruit, dus dat is het niet. Als er echt een kind 5a6 meter boven de grond hangt direct na de start heeft de liftie zn werk niet gedaan.

Freeride = Life

In de Alpen draaien de liften waarvan de stoeltjes aan de kabel blijven altijd de laatste ronde achteruit ter voorkoming dat er mensen in de lift kunnen achterblijven Brrrr…
Wellicht wat overdreven maar ik hield altijd mijn stokken overdwars op mijn schoot over de benen van de kinderen… Ik hoop dat het maar snel opknapt met het meiske. Beterschap gewenst !

Zelf ben ik op mijn 10e uit een stoeltjeslift gevallen. Ik ging verkeerd zitten (2e keer dat ik in een stoeltjeslift zat, denk ik) en toen hing ik half eruit, met mijn rug tegen het zitgedeelte. Gelukkig was ik destijds heel lenig en ik liet mij in de diepe sneeuw vallen. Best eng. Degene die met mij was, kon mij niet meer houden. De lift stond heel snel stil, dus er werd erg adequaat gereageerd. Niets aan overgehouden, maar het was ook geen 5 meter 😉 De schrik zat er wel flink in!

Plaats een reactie