Waar het beste parkeren en bagage?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zermatt

Wij gaan binnenkort een weekje naar Zermatt. (2volw, 3 kinderen 16,12,10). We vroegen ons alleen af waar we het beste de auto kunnen parkeren? Zit er nog veel prijsverschil tussen verschillende parkeergarages? Ik vond het nog best prijzig. Hoe zit het met de bagage? We hebben allemaal onze eigen ski’s etc dus redelijk veel bagage. Nog tips?

Tsja, auto parkeren in Täsch - zoveel keuze is daar niet. Kost 120 chf voor de week. Ik geloof dat er ook wel prive aanbieders zijn, die wellicht ietsje goedkoper zijn. Dan met de trein naar Zermatt a 17 chf per persoon - je kan een bagagekarretje lenen a 5 euro, die zijn klein dus je zal er meerdere nodig hebben, je kunt ze wel mee de trein inrijden. In Zermatt over naar e-taxi of je hotel bellen dat je er bent, wellicht komen ze je halen. Of lopen als het niet te ver weg is. Vergeet ook niet het Zwitserland vignet a 40 chf en de eventuele autotrein 30 chf enkele reis.

In Zermatt is het vooral een dikke portomonnee meenemen en genieten van de uitzichten ;)

Bedankt voor de uitgebreide reactie! Zijn de taxi’s in het dorp groot genoeg om alle bagage in te krijgen of moet je met meerdere gaan? We zitten in hotel Plateau Rosa dus dat is een flink eind vanaf het station. Zijn de taxi’s in het dorp duur?

Denk dat het wel moet passen in 1 taxi. Ik weet niet wat het kost maar vast niet goedkoop. De afstand is niet groot (1,3 km ongeveer). Je hebt alleen niet echt een andere optie tenzij het hotel je ophaalt, dat schijnt best gangbaar te zijn.

Kleine tip/waarschuwing/indicatie van de prijzen in Zermatt: Pizza’s zijn al snel 25-30 CHF…

Denk dat het wel moet passen in 1 taxi. Ik weet niet wat het kost maar vast niet goedkoop. De afstand is niet groot (1,3 km ongeveer). Je hebt alleen niet echt een andere optie tenzij het hotel je ophaalt, dat schijnt best gangbaar te zijn.

elisabeth101 op 2 feb 2020 15:12

Bedankt voor de informatie!

Kleine tip/waarschuwing/indicatie van de prijzen in Zermatt: Pizza’s zijn al snel 25-30 CHF…

Wunderkammer op 2 feb 2020 18:16

Dankjewel! Maar dat is nou eenmaal Zwitserland…

Kan je niet informeren bij het hotel wat zij aanraden?
Zo krijg je misschien nog ergens korting en/of bied je hen de kans om met een voorstel te komen

Ik vind het toch wel vreemd. Je gaat naar 1 van de duurste dorpen van de Alpen en dan klagen dat het best prijzig is allemaal. 🤔

Übung macht den meister!!!

Ik vind het toch wel vreemd. Je gaat naar 1 van de duurste dorpen van de Alpen en dan klagen dat het best prijzig is allemaal. 🤔

RFKANGOO op 2 feb 2020 19:05

We hadden eerst alleen maar gekeken naar de skipas en hotel en dat is niet heel erg duur. Het is meer al die extra kosten zoals parkeren wat het duur maakt.

Kan je niet informeren bij het hotel wat zij aanraden?
Zo krijg je misschien nog ergens korting en/of bied je hen de kans om met een voorstel te komen

Tsjoecha op 2 feb 2020 18:49

Bedankt voor de tip!

Ik vind het toch wel vreemd. Je gaat naar 1 van de duurste dorpen van de Alpen en dan klagen dat het best prijzig is allemaal. 🤔

RFKANGOO op 2 feb 2020 19:05

We hadden eerst alleen maar gekeken naar de skipas en hotel en dat is niet heel erg duur. Het is meer al die extra kosten zoals parkeren wat het duur maakt.

basbroenink op 2 feb 2020 19:12

Wacht maar totdat je op de piste gaat lunchen of savonds uit eten gaat😉 maar met een beetje zoeken en niet al teveel wensen kan het best nog enigzins betaalbaar zijn

Daghap is meestal nog aardig te doen qua prijs. Taxi was geloof ik 20 chf, maar weet ik niet zeker meer. Er past in ieder geval aardig wat in, dus moet wel lukken met 1 taxi.
Bagage karren zou ik wel voor 2 5chf muntstukken zorgen. Krijg je wel weer terug als je m inlevert.

Daghap is meestal nog aardig te doen qua prijs. Taxi was geloof ik 20 chf, maar weet ik niet zeker meer. Er past in ieder geval aardig wat in, dus moet wel lukken met 1 taxi.
Bagage karren zou ik wel voor 2 5chf muntstukken zorgen. Krijg je wel weer terug als je m inlevert.

Tiny-M op 2 feb 2020 20:43

Dankjewel!

Ik vind het toch wel vreemd. Je gaat naar 1 van de duurste dorpen van de Alpen en dan klagen dat het best prijzig is allemaal. 🤔

RFKANGOO op 2 feb 2020 19:05

We hadden eerst alleen maar gekeken naar de skipas en hotel en dat is niet heel erg duur. Het is meer al die extra kosten zoals parkeren wat het duur maakt.

basbroenink op 2 feb 2020 19:12

Wacht maar totdat je op de piste gaat lunchen of savonds uit eten gaat😉 maar met een beetje zoeken en niet al teveel wensen kan het best nog enigzins betaalbaar zijn

elisabeth101 op 2 feb 2020 20:10

Nog tips qua restaurants?

Ik vind het toch wel vreemd. Je gaat naar 1 van de duurste dorpen van de Alpen en dan klagen dat het best prijzig is allemaal. 🤔

RFKANGOO op 2 feb 2020 19:05

We hadden eerst alleen maar gekeken naar de skipas en hotel en dat is niet heel erg duur. Het is meer al die extra kosten zoals parkeren wat het duur maakt.

basbroenink op 2 feb 2020 19:12

Wacht maar totdat je op de piste gaat lunchen of savonds uit eten gaat😉 maar met een beetje zoeken en niet al teveel wensen kan het best nog enigzins betaalbaar zijn

elisabeth101 op 2 feb 2020 20:10

Nog tips qua restaurants?

basbroenink op 3 feb 2020 18:06

Alles zo aanhorende zou ik zeker de McDonald’s niet overslaan.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Ik vind het toch wel vreemd. Je gaat naar 1 van de duurste dorpen van de Alpen en dan klagen dat het best prijzig is allemaal. 🤔

RFKANGOO op 2 feb 2020 19:05

We hadden eerst alleen maar gekeken naar de skipas en hotel en dat is niet heel erg duur. Het is meer al die extra kosten zoals parkeren wat het duur maakt.

basbroenink op 2 feb 2020 19:12

Wacht maar totdat je op de piste gaat lunchen of savonds uit eten gaat😉 maar met een beetje zoeken en niet al teveel wensen kan het best nog enigzins betaalbaar zijn

elisabeth101 op 2 feb 2020 20:10

Nog tips qua restaurants?

basbroenink op 3 feb 2020 18:06

Alles zo aanhorende zou ik zeker de McDonald’s niet overslaan.

MountainHugger op 3 feb 2020 19:20

Haha Mac in Zwitserland . Dachten wij ook een keer makkelijk en iets simpels te doen. We kwamen toen achter dat kaasfondue in goed restaurant goedkoper was en ook nog een lekkerder .:

Kaasfondue, daghap, Rösti, Wallischer teller zijn meestal de meest betaalbare opties. Pizza’s onderaan de Furi lift waren ook niet al te duur. Ben alleen in de zomer geweest, dus niet echt veel ervaring met piste restaurants, maar boven bij diezelfde lift kon je voor vrij schappelijke prijzen eten.
Biefstuk moet je vooral niet nemen als je niet heel duur uit wilt zijn.

Lunchtip : overdag op de piste richting Cervinia (Italie) lunchen ipv rondom Zermat dat scheelt je een hoop. Wel cash euro’s meenemen want pinnen is niet overal mogelijk. (Overigens is Zermatt wel ongelofelijk mooi - een vd beste /mooiste skigebieden waar ik ben geweest). Plezier!

@Basbroenink, laat je ook nog even weten of je een aanbeveling hebt gekregen van het hotel en/of hoe je nu alles hebt georganiseerd?

Lunchtip : overdag op de piste richting Cervinia (Italie) lunchen ipv rondom Zermat dat scheelt je een hoop. Wel cash euro’s meenemen want pinnen is niet overal mogelijk. (Overigens is Zermatt wel ongelofelijk mooi - een vd beste /mooiste skigebieden waar ik ben geweest). Plezier!

whiski op 5 feb 2020 16:06

Bedankt voor de tip!

Kaasfondue, daghap, Rösti, Wallischer teller zijn meestal de meest betaalbare opties. Pizza’s onderaan de Furi lift waren ook niet al te duur. Ben alleen in de zomer geweest, dus niet echt veel ervaring met piste restaurants, maar boven bij diezelfde lift kon je voor vrij schappelijke prijzen eten.
Biefstuk moet je vooral niet nemen als je niet heel duur uit wilt zijn.

Tiny-M op 4 feb 2020 17:27

dankjewel!

@Basbroenink, laat je ook nog even weten of je een aanbeveling hebt gekregen van het hotel en/of hoe je nu alles hebt georganiseerd?

Tsjoecha op 5 feb 2020 16:20

Ik heb een bericht gestuurd naar het hotel en wacht nu het antwoord af!

Plaats een reactie