Dalafdaling Finkenberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal 3000

Goedemiddag allen,

In januari ben ik in Finkenberg (Hotel Kristall). Ik weet inmiddels dat Mayrhofen geen dalafdaling heeft. Bij Finkenberg zie ik op de pistemap dat er een rode stippellijn loopt. Is deze dalafdaling (is dat ook een dalafdaling) een beetje te doen? Kan me redelijk redden op de ski’s maar ben geen pro. Is het zo’n smal bergpad of wel iets breder?

Nog andere leuke tips voor Finkenberg? Wat absoluut te doen of juist niet?

Alvast bedankt.

Groet,
Marco

@Rebell Deze stippellijn een een skiroute maar is moeilijk te vinden en vaak niet geprepareerd. Het grootste gedeelte van deze afdaling een een bergpad. Er schijnen plannen te zijn om een echte dalafdaling te creëren maar daar wordt nogal moeilijk over gedaan door met name de boeren en natuurlijk ‘Die Grünen’. Dus voorlopig moet u het doen met de skiroute. Deze begint of onderaan de Katzenmoosbahn of halverwege de rode 12 afdaling maar zijn beide moeilijk te vinden. Je moet het weten, op Youtube kan u wel wat filmpjes vinden.

Enkele tips voor het gebied kunnen zijn:

Rastkogel (veel brede rood/blauwe pistes)
Horbergspitze (Mayrhofen) fenomenaal uitzicht over het skigebied en heerlijke rode piste
Penken, gevarieerde berg met veel snelle liften en de nieuwe 3S-bahn

Helaas geen compleet filmpje tot aan het dal…
Wij gaan 14 januari naar hotel Kristal met Sunweb!

Deze route is zelden te doen vooral het onderste stuk is vaak erg slecht

Ik ben twee weken geleden in Finkenberg geweest.
De ski route is van de piste kaart gehaald. Diegene die aangegeven stond op de oude kaarten (online) hebben we gevonden, maar is nauwelijks te begaan. Te weinig sporen, vrijwel alleen maar diepe poeder toen wij er waren.
Hier zijn wij aan het einde van de dag, toen de lift al dicht was!, achter gekomen. Dat was best ff vervelend kan ik je zeggen, want je zit daar op het laagste punt van het gebied en het is ondoenlijk om terug te lopen naar de gondel voor het donder is. Na wat stressmomenten en redelijk uitgeput hebben we uiteindelijk een andere weg naar het dal gevonden, een stuk terug.

Daarom schrijf ik dit ff, mocht je daar komen, kan je het misschien ook vinden:
100 meter voor die lift, aan de linker kant zit een weg naar links. Linker kant is dan gezien van de bergzijde, als je naar beneden skied.
Als je deze weg in gaat, kom je vanaf in het dal uit. Hier zijn al genoeg mensen over heen geskied/board, dus het is een goed begaanbaar pad. Niet geschikt voor beginners, zeker niet voor beginnende boarders. Het is namelijk erg smal met een glimlachende afgrond naast je die je graag verwelkomd.

Plaats een reactie