Skiles vanuit Hippach (Mayrhofen of Zell am Ziller?)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal 3000

Hi all,

Wij gaan dit jaar voor het eerst met de kinderen naar het Zillertal. Onze oudste heeft al 3 jaar ski-ervaring en onze jongste mag het dit jaar voor het eerst gaan proberen. We hebben een hotel gevonden in Hippach, tussen Mayrhofen en Zell am Ziller in. Dat werpt voor ons de vraag op, in welk dorp kan je het beste lessen? Onder beste versta ik overigens: kwaliteit skischool (goede combinatie van leren en plezier), makkelijk te bereiken (lijkt mij in het geval van Mayrhofen wat lastiger) en leuke pistes voor de kinderen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met lessen in één van beide dorpen of wellicht beiden en een vergelijking kunnen maken? Hoor graag wat jullie ervaringen zijn.

Alvast bedankt!

Hoi Vince,
Mijn dochter en ik zijn 2 x naar Ramsau geweest (ligt naast Hippach) en hebben bij beide skischolen boven bij de Horbergbahn les gehad: Frankhauser (rode jassen) en Horberg (blauwgele jassen). Over beide skischolen kan ik alleen maar positief zijn, al had mijn dochter (12 jaar) afgelopen jaar graag wat meer op techniek willen leren skiën. Maar bij de gevorderden ging het vooral om meters en plezier maken. Zelfs in het hoogseizoen had ik (eveneens gevorderd) les in een (heel) klein groepje.
Nederlands sprekende leraren hebben ze volgens mij allebei wel in het hoogseizoen.

Veel plezier in het Zillertal! Super leuk skigebied.
Groet
Mireille

Plaats een reactie