skipas ouders

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Heb je in dit gebied een overdraagbare skipas voor ouders? Of mag je hier samen op een skipas? Wij nemen onze kleine namelijk mee op vakantie en zullen het skiën afwisselen.

Een gewone skipas, met een relatief korte looptijd (week of minder) is vaak niet persoonlijk (op naam + foto) en is daarmee ook overdraagbaar.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Een gewone skipas is dus niet overdraagbaar,

http://www.zillertalarena.com/nl/arena/winter/seilbahnen_ges…

Foto of geen foto, tenzij expliciet als zodanig aangegeven (er zijn naar verluid gebieden met zg ouderpassen), is geen enkele skipas overdraagbaar.
Verder zijn er steeds meer gebieden die een foto van de houder maken op het moment dat de pas voor de eerste keer gebruikt wordt. Als daar dan de volgende dag ineens iemand anders staat, heb je wat uit te leggen.
Of eigenlijk bedoel ik meer dat je dan een probleem hebt…
Het wordt nl meestal gewoon als fraude gezien en meestal krijg je en een boete en ben je je bestaande pas kwijt.

Rob

Dus zolang je dezelfde helm opzet is er geen probleem? :-)

In de Zillertalarena zijn er helaas geen overdraagbare passen. Vriend en ik nemen meestal beiden 2 weekpassen voor het gemak. We hebben ook wel eens halve- dagpassen genomen, maar dat vond ik wel gedoe.
Ik zou dolblij zijn met een overdraagbare pas voor 150% van de prijs ofzo, maar die bestaat dus (nog) niet.
De controles worden steeds strenger. Van de Zillertalarena weet ik het niet, maar in Ski Amadé meegemaakt dat verschillende mensen gepakt werden en hun pas kwijt waren.

Al jaren absoluut geen probleem de passen in de Zillertal arena door te geven…

Dat het officieel niet mag is reeds genoemd. Ik zou me er alleen niet door tegenhouden. Zéker niet als jullie afzonderlijke dagen de piste op gaan.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Je krijgt een anonieme pas, hierop ben je:
Kinder (k)
jugendlich (j)
erwachesene (e)
zolang je niet met een j of een k pas loopt is het goed. Alleen als je een seizoenskaart koopt is het met foto en naam.

De nieuwe(re) liften zoals de Dorfbahn in Königsleiten hebben in de toegangspoortjes camera’s zitten.
Wanneer je een keer door zo’n poortje gaat wordt je foto opgeslagen.
Komt er vervolgens iemand anders met jouw pas door zo’n poortje en wijkt de foto erg af dan krijgt het personeel automatisch een seintje…

Zit net ff te lezen op de site van een skipoortjesfabrikant.

Put a stop to ticket fraud
Do you know how many euros you lose daily to ticket fraud? Freemotion.Gate with photo check prevents ticket sharing and uses height sensors to differentiate between adults and children. Play it safe.

Ze kunnen niet alleen een foto maken maar zelfs de hoogte controleren. Moet zeggen dat ik er zelf nog nooit last van heb gehad maar frauderen word zo wel steeds moeilijker. Al denk ik eerder dat het ze te doen is om personen die een kinderkaartje kopen als volwassen persoon ipv. het delen van een kaartje tussen 2 volwassenen.

Übung macht den meister!!!

Het wordt steeds strenger ik heb een Tirolcard bij het passeren van sommige liften is je foto op een scherm te zien bij de controle .Een optie is dagkaarten ski je 1 dag helemaal niet samen door slecht weer o.i.d dan maakt het prijs technisch niet veel meer uit.En wil je hem toch halverwege de dag delen kost het niet veel als hem bij controle blokkeren

Hallo

Kun je met een 6daagse zillertaler skipas de dag ervoor na 3 uur al naar boven dit kan namelijk in het ski amade.

Groetjes

Hier is eerder al eens uitvoerig over gediscussieerd, ook toen is uitgelegd hoe de ‘slimme’ poortjes tegenwoordig werken en er zijn voorbeelden genoemd van mensen die werden ‘gesnapt’:
https://www.wintersport.nl/skigebieden/skiwelt/forum/topic/5…

Ik heb er toen onder meer het volgende over gezegd:

Het is een civielrechtelijke kwestie.
Je gaat een overeenkomst aan door een skipas te kopen. Een van de voorwaarden van die overeenkomst is dat je die pas alleen voor je zelf gebruikt. Mocht je je aan die voorwaarde niet houden, dan gaat een andere voorwaarde van de overeenkomst in werking: je pas wordt ingenomen en je moet een boete betalen.
Je kunt met die voorwaarden akkoord gaan of niet. Ga je niet akkoord, kan je geen pas kopen. Alle verontwaardigde reacties ten spijt, is dat gewoon de realiteit. Als jonge ouder ben ik er ook niet gelukkig mee, maar het is niet anders.

Vergelijkingen gaan altijd mank, maar zal iemand hier met droge ogen willen beweren dat het zou moeten kunnen om een kaartje voor een pretpark of de dierentuin na een halve dag aan een ander door te geven?

De prijs van een skipas is gebaseerd op een bepaald gemiddeld gebruik. Ga je op één kaart met twee personen skiën, dan ga je de pas anders (en waarschijnlijk intensiever) gebruiken. In het verleden heb ik ook wel een pas gedeeld. Die pas kreeg dan géén pauze en werd dus intensiever gebruikt. Ik snap wel dat skigebieden dat niet willen. Vergeet ook niet dat het belangrijk is ihkv veiligheidsmaatregelen dat men weet hoeveel mensen er in het gebied zijn etc.

Ik ben even kwijt waar, maar laatst zag ik nog een advertentie van een gebied waar ze ook zo’n ouder-combi-pas hadden ingevoerd.

Je krijgt een anonieme pas, hierop ben je:
Kinder (k)
jugendlich (j)
erwachesene (e)
zolang je niet met een j of een k pas loopt is het goed. Alleen als je een seizoenskaart koopt is het met foto en naam.

huub3 op 1 jan 2015 23:04

Fout! Op het moment dat je voor de erste keer door een poortje gaat wordt er een foto van je gemaakt die gekoppeld wordt aan de barcode van je pas.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Freemotion, Mountain solution, waar boven naar gerefereerd wordt.


Dit is een manier waar op gecontroleerd kan worden

Je krijgt een anonieme pas, hierop ben je:

Kinder (k)
jugendlich (j)
erwachesene (e)
zolang je niet met een j of een k pas loopt is het goed. Alleen als je een seizoenskaart koopt is het met foto en naam.

huub3 op 1 jan 2015 23:04

Fout! Op het moment dat je voor de erste keer door een poortje gaat wordt er een foto van je gemaakt die gekoppeld wordt aan de barcode van je pas.

Greenfield op 7 feb 2015 10:55

Klopt, en toch zijn we er in geslaagd om, perongeluk uiteraard, 4 skipassen te wisselen waardoor de 2 kinderen met volwassen skipassen rondliepen en de 2 volwassenen met een kinder en een gratis kleuterskipas. En dit ontdekte we dag 3 en dag 5 van de 6. Ik skiede dus al 5 dagen met een gratis kinderskipas, wel met mijn foto aangekoppeld, maar nergens hebben ze me daarover aangesproken. Geluk gehad waarschijnlijk.

Ik heb ook wel passen gehad waar gewoon onze naam op stond, alsmede een M/V indicator …

Rob

Plaats een reactie