Zillertal 3 januari tot 7 januari 2011

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Oké, om het eens te proberen en omdat ik de sneeuw en de bergen mis bij deze tropische omstandigheden van de laatste weken, zal ik eens een reisverslag van 1 van mijn 2 skitrips van vorige winter (2010-2011) maken:-)

Dinsdag 3 Januari:

's Morgens vroeg om halfzeven vertrokken met bestemming Fügen/Zillertal. Bij -5°C en een dik pak sneeuw van België tot Oostenrijk lekker doorgescheurd over de Duitse Autobahn. We arriveerden (pa en ik) rond 14u bij onze zimmerfrei. Zoals gewoonlijk een vriendelijk en bezorgd vrouwtje waardoor we ons direct thuis voelen. Ski’s gaan huren, skipassen gaan halen en de apres-ski ingezet met een gluhwein en enkele Zillertaler biertjes :-) . Rond 20u en bij ongeveer 10 graden onder nul naar mayrhofen gereden, gekeken voor wat accessoires (Buff, handschoenen…) en de eisbar goeiedag gezegd met een Weissbiertje. Teruggereden naar Fuegen, gegeten in het Kohlerhof en bedje ingekropen.

Woensdag 4 Januari:

Na het altijd gezellige Oostenrijkse ontbijt (en een lastige maag door het veel te zware diner van de dag ervoor), ons klaar gemaakt: Apenpak aan, Buff check, handschoenen check, helm check (jaja veiligheid staan bovenaan onze prioriteiten). 5 min rijden tot aan het dalstation in Kaltenbach, skimateriaal uit depot gehaald en gondel in.
Bovengekomen met een temp van -14°C.
Lekker geskied en stop genomen in de Kristalhütte.
Daarna ons de benen van het lijf geskied (van 10u tot 15u zonder stop). Sneeuw was hard/ijzig. Toch leuk geskied en vooral goed proberen te carven wat niet altijd evident was door de vele ijsplekken. Geluncht rond half vier in de Marendalm en dan dé moeder aller dalafdalingen gedaan: die van Kaltenbach uiteraard. Druk, maar ik voelde me goed en vloog langs al die sukkelende mensen alsof het een blauwe piste was. Gebruikelijk Apres-ski uurtje gehouden, gedoucht, gedineerd in Hotel Bräu, in Zell am Ziller, en doodsmoe gaan slapen.

Donderdag 5 Januari:

Na een alweer smakelijk ontbijt, de gebruikelijke procedure 's morgens. Skipak aan, accessoires mee, rugzak gemaakt, zonnecrème op en weg ermee. Genoten van de laatste koude lucht, want vanaf die middag zou de Foehn zich inzetten en temp tot 15°C in het dal veroorzaken = weg winters gevoel. Op zich was die Foehn geen slechte zaak, de warmte maakte de sneeuw zachter en dat was aangenamer skiën. Heel de dag lekker geskied (met gebruikelijke pauzes in Kristalhütte en Marendalm). Daarna het dodelijke koppel: dalafdaling - Après ski. Gaan douchen en gaan eten in Hotel Berghof in Mayerhofen, nog wat geslenterd in de winkelstraat (leek door de foehn meer op de boulevard in Lloret de Mar, maar goed). Thuisgekomen, op bed gelegd en genoten van de finale van het 4 schanzentournee in Bischofshofen

Vrijdag 6 Januari: Laatste skidag vandaag. Bij het ontbijt gepraat (althans een poging gedaan) met de gasten van de andere kamer in onze zimmerfrei (er waren 2 kamers). Het waren Russen, ze gingen skiën in “Sellamsillrr” :-). Deze laatste dag deed meer denken aan lenteskiën dan aan skien in Januari door de abnormale hoge temperaturen. Toch leuk daar ik graag ski in papsneeuw. Afscheid genomen van de liften, de pistes, de Marendalm, de Kristalhutte, de Apres-ski en de mooie witte bergen.
Nog even overwogen om te gaan avondskiën, uiteindelijk besloten het niet te doen. In plaats daarvan rijkelijk gaan dineren in het “Platzlhof” in Ried im Zillertal. Vakantie geevalueerd en tot het besluit gekomen dat het zeer geslaagd was (as usual in Oostenrijk :-))

Zaterdag 7 Januari

Rond 7 uur vertrokken met pijn in het hart naar Belgenland. Nog vele malen met heimwee achterom gekeken naar de bergen, maar vanaf Munchen verdwijnen ze stilaan genadeloos achter de horizon Ons sterk gehouden aan de gedachte dat we in april nog een weekje zouden gaan skiën in Frankrijk/ Les Menuires / Les 3 Vallees

Zo, dit was mijn reisverhaal. Ik voel me weer helemaal winters. Hopelijk hebben jullie ervan genoten en hopelijk kan ik volgende winter opnieuw enkele van deze verhalen maken :-)

Bedankt voor het lezen en laat maar weten wat je ervan vindt!

Morgen zal ik de bijbehorende foto’s en filmpjes uploaden!

Leuk verslag ;-)
Ben je enkel in Kaltenbach gaan skiën of ook elders in het Zillertal?

@ Geert

We hadden maar 3 dagen en zijn dus in het gebied van Kaltenbach gebleven. Even hebben we erover nagedacht om naar de Arena te gaan (Zell am Ziller-Gerlos) maar uiteindelijk hebben we het niet gedaan. Persoonlijk vind ik ook dat geen enkel gebied in het Zillertal kan tippen aan dat van Kaltenbach-Hochfügen

Leuk verslag! Ziet er netjes uit hoor:P

@ Casperbar
Thanks, voor foto’s en filmpjes zal het wachten zijn op de uploader. ;-)

@ Niels de uploader is er nog niet. Maar als de foto’s al ergens op internet staan, dan kun je simpelweg het volledige adres van de foto plaatsen en dan is de foto zichtbaar. (Dus het adres wat eindigt op .jpg )

Click. Click. Peace

Leuk Niels! Lekker vlot geschreven. Maaruuh…wat ik me steeds maar afvraag is waarom jij zo graag in papsneeuw skiet?

mama on a mission in the snow

Ik heb een YouTube-Kanaaltje gemaakt.

Er staan reeds 2 video’s op:

  1. Hochzillertal - Hochfugen – hoort bij dit verslag
  2. Les Menuires: van dit jaar in April

Enjoy!

http://www.youtube.com/user/WintersportBelgie?feature=mhsn…

Hey Niels, niet dat ik het niet kan lezen hoor, maar waarom engelse tekst op je powerpoint?

Plaats een reactie