Zillertal eind maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Hoe is het eind maart met de sneeuwcondities gesteld in het Zillertal? Zell am Ziller, Gerlos etc…

Ik heb even in mijn glazen bol gekeken en die voorspeld dat er dan wel sneeuw zal liggen…

Ik heb het natuurlijk over de condities van de aflopen jaren…

En ja ik weet, die geven geen garanties in de toekomst…

Die kan je zelf op deze site toch opzoeken, staat volgens mij gewoon bij de plaatsnaam aangegeven hoor!

Tja, garanties zijn er niet als het de natuur aangaat, maar de sneeuwhistorie van voorgaande seizoenen geeft eind maart ca. 70cm op de berg en 20cm in het dal aan… de condities ervan zijn te variabel om een verwachting te geven; het kan vriezen, het kan dooien. ;)

I even pee standing sideways...

@Gerald @Jack Thanks!!

@M, dit is juist de perfecte site om dat soort dingen op te zoeken!

Gemiddelde sneeuwhoogtes over de laatste 6 jaar zijn op de pagina te vinden voor Zillertal. https://www.wintersport.nl/skigebieden/zillertalarena/sneeuw…

MAND!

boven de 2000 meter zal er nog wel voldoende sneeuw liggen. Dalafdalingen zijn misschien niet altijd mogelijk naar alle dorpen. Alleen Königsleiten ligt hoog waarbij dalafdaling misschien nog wel mogelijk is. Zou zelf dus voor Königsleiten gaan.
Of je gaat voor een gebied dat in geheel hoger ligt. Blijft moeilijk voorspellen.

Twee jaar geleden waren eind maart, met temperaturen overdag boven de 20 graden (!) nog steeds alle dalfadalingen in het Zillertal open, inclusief die van Kaltenbach (500 m) en Mayrhofen (600m). Uiteraard wel kunstsneeuw.
Boven was het prima skiën, maar aan het eind van de middag wel erg papperig.

Hoog bij Zell en Konigsleiten moet goed te doen zijn. Beneden wel pap. Ik zou in deze periode altijd voor een hoger gebied kiezen.

eind maart is door de bank genomen het begin van K U T - pistekwaliteit… vanuit Gerlos naar Konigsleiten ga je via een piste op het zuiden, vol in de zon. Konigsleiten heeft veel zonpistes, ski bij goed weer de andere kant op, dus bovenaan bij Gerlos, de lift naar het westen nemen (richting Isskogel en verder). Ik zou, net als Izaak, ook een ander gebied kiezen wanneer je zo laat gaat… maar goed, dat geldt voor veel gebieden.
Sommige zaken moet je gewoon weten: Kaltenbach bijvoorbeeld ligt niet hoog, maar als er sneeuw ligt blijft het daar ook lang liggen, de zon is daar wel sneller onder. In dat geval ga je via “Marchkopf” (te bereiken vanuit Kaltenbach) naar Hochfügen of je neemt 's ochtends de auto richting Fügen en gaat vanuit daar verder. Gerlos en omgeving ben ik 4x geweest, zit niet in mijn top3…

@Paul, komt ook doordat Kaltenbach al snel in de schaduw ligt, zodat je dalafdaling eind maart nog prima te doen is, is het daar wat minder dan kan je inderdaad zoals Remco al zegt gaan skieen in Hoch Fugen daar is de sneeuw tot eind maart gegarandeerd goed!

gewoon geboekt voor half maart!

Hopen op die ene grote laatste dump in maart.

@M, en welk dorp is het geworden?

Half maart is buiten het hoogseizoen. Een goede reden om pas op het laatste moment te boeken.

Als je persé nu wilt boeken dan zou ik een sneeuwzekerdere gebied uitkiezen (Solden, Ischgl, etc).

Hier heb je ook wat foto’s van eind maart in Hochfügen/Kaltenbach.

Aan het eind van maart werd de sneeuw wel erg slecht, Kaltenbach ging ook dicht dacht ik, in de laatste week van maart.

Maar goed, je ziet dus in de loop van maart nog genoeg sneeuw om te skiën. We gingen in Maart ook nog regelmatig naar het funpark, tot de laatste week.

Winter 2011/2012 - skileraar Hochfügen, Zillertal
Winter 2011/2012 - skileraar Hochfügen, Zillertal

Plaats een reactie