Route Tegernsee - Zillertal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Ik ben van plan om onze reis naar het Zillertal (via Utrecht - Munchen) te pauzeren in de buurt van de Tegernsee. De volgende dag kunnen we dan binnendoor reizen (mooie route volgens mij) en omzeilen we de drukte bij het Dreieck Inntal.

Dat is de theorie, deels gebaseerd op aannames…

Heeft er iemand praktijk ervaring met deze route??

Even zoeken, vorig seizoen meerdere in topics voorbij gekomen.
https://www.wintersport.nl/zoeken?q=tegernsee

Ik heb deze route afgelopen maart gereden, heen en terugreis. Was op vrijdag 4 maart heen gereden, om 8 uur van huis vertrokken en rond 17 uur in Mayrhofen aangekomen, alleen ten zuiden van Munchen iets file gehad vanwege een kopstaartbotsing, tussendoor langs de Tegernsee uitstekend te doen met weinig verkeer. Op de terugweg op zaterdag 12 maart was ik 's ochtends om 5 uur al vertrokken, nergens problemen met het verkeer oid gehad. Qua kilometers is het iets korter, qua tijd doe je er iets langer over, maar uiteindelijk is het wel een leukere route dan alleen maar snelweg ipv wat haarspeldbochtjes!

Ik heb deze route afgelopen maart gereden, heen en terugreis. Was op vrijdag 4 maart heen gereden, om 8 uur van huis vertrokken en rond 17 uur in Mayrhofen aangekomen, alleen ten zuiden van Munchen iets file gehad vanwege een kopstaartbotsing, tussendoor langs de Tegernsee uitstekend te doen met weinig verkeer. Op de terugweg op zaterdag 12 maart was ik 's ochtends om 5 uur al vertrokken, nergens problemen met het verkeer oid gehad. Qua kilometers is het iets korter, qua tijd doe je er iets langer over, maar uiteindelijk is het wel een leukere route dan alleen maar snelweg ipv wat haarspeldbochtjes!

Wij nemen deze route al jaren ,meestal op de heen reis,af gelopen seizoen ook de terug reis i.v.m grens controles. alleen als het behoorlijk gesneeuwd heeft nemen we de autobahn. Neem bij Reitrain de rechter zijde (307) dit rijdt wat vlotter als rechtdoor.Door Bad Weissee (318).
Ga je heen en terug heb je als klein voordeel geen vignet nodig.

Als wij naar het Zillertal rijden gaan we altijd langs daar. Misschien iets langer in tijd (hoewel ik dat betwijfel) maar des te relaxter. En mooie uitzichten!

Bedankt voor de reacties!! Ik ga er ook voor! Heb net een hotel in Bad Weissee geboekt. Was het maar vast zo ver!

Is die route ook te doen aan de start van de krokusvakantie (25/2 in de ochtend)? Wij moeten richting Brenner en Italië, en ik plan een overnachting in de buurt van Munchen. 2 jaar geleden gingen we naar Skiwelt tijdens de voorjaarsvakantie en was het serieus “prijs” in de buurt van Kufstein…

Ja, is zeker goed te doen tijdens de carnavalsvakantie. Één keer naar Mayerhofen via de snelweg. Dat viel erg tegen. Daarna een aantal keer naar Königsleiten via de Achenpas. Dat viel ons reuze mee. Laatste stukje naar de snelweg en Zillertal kan het wel weer druk zijn. Maar als je even naar google maps kijkt kun je daar ook een weg vinden die dat kan vermijden. We zijn altijd tijdens de carnavalsvakantie gegaan.

Is die route ook te doen aan de start van de krokusvakantie (25/2 in de ochtend)? Wij moeten richting Brenner en Italië, en ik plan een overnachting in de buurt van Munchen. 2 jaar geleden gingen we naar Skiwelt tijdens de voorjaarsvakantie en was het serieus “prijs” in de buurt van Kufstein…

Rik7 op 25 okt 2016 19:09

Waarom via Munchen of Tegernsee? Ik zou via de Fernpas of de Arlbergtunnel gaan naar Italie.

Fernpas? Doe maar niet in de krokus. Arlbergtunnel is een optie. Overigens geven meerdere navigatieroutes via Kufstein aan.

Als jij daar op tijd bent op vrijdag, hoeft dat niet per se een probleem te zijn. Druk is het overal dan.

Plaats een reactie