Middagje wat anders

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Omdat ik hier nog nooit ben geweest en eigelijk deze vraag mezelf nooit heb gesteld heb ik jullie hulp nodig.

Door dat de situatie wat gewijzigd is in het gezin (kinderen enz) willen wij ook voor de afwisseling een middagje wat anders doen.
Wat dat dan is geen idee wees creatief, leuke stad, rodelen maakt allemaal niet uit.
Liefst wel beetje in de buurt eventjes rijden is niet erg maar 3 uur in de auto is gewoon te veel.

Bedankt!!

This is the way

Ik sta zelf elke dag op het snowboard, dus weinig ervaring met iets anders dan snowboarden. ;) rodelen is altijd leuk voor de hele familie, en misschien is snowtubing ook leuk!
https://www.zillertalarena.com/nl/arena/winter/snowtubing.ht…

Bergen + Sneeuw = ❤

Ik weet dat er een zwembad is in Wald in pinzgau, maar misschien ook even handig om te weten aan welke kant je zit. Zell heb je weer andere uitvalswegen dan bijvoorbeeld krimml.

Heb het gebied gisteren doorkruist, en je bent even bezig van Wald am Pinzgau tot Zell. En de 165 kun je gerust een uitdagende weg noemen. Dan zal de tolweg een beter alternatief zijn. De watervallen in Krimml zijn in ieder geval een grootse trekpleister.

Vandaar inderdaad de vraag aan welke kant topicstarter zit ;) is vanuit konigsleiten ongeveer 15-20min rijden dus prima te doen, vanuit zell wordt het al snel een uur.

Als jullie allemaal de de super skipas hebben is een bezoek aan de ijsgrot op de Hintertuxer gletsjer wel leuk en bij mooi weer geweldig uitzicht…Zonder die pas kan natuurlijk ook maar wordt het wel duur .In Fugen is een zwemparadijs.

Je kunt gratis gaan snowtuben in Gerlosstein! Met een soort van opblaasbare van een baan af. Fugen is inderdaad een mooi zwemparadijs en je kunt evt. ook nog gaan paardrijden in de sneeuw in Gerlos.

*bericht bewerkt door Marjao op 26 dec 2016 11:17

Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn maar een middag (of een avond) rodelen in Gerlosstein / Hainzenberg is erg gezellig. Check anders even de site voor meer info: https://www.zillertalarena.com/nl/arena/winter/rodelbahn_hai…

roddelen is altijd wel leuk, een mooie wandeling door de sneeuw is natuurlijk ook top en daarna op de rodel naar beneden!

dagje Innsbruck?

Bedankt voor de reacties!

Inderdaad handig van me om even bij zetten waar ik zit.
Wij zitten aan de kant van koningsleiten.
Bedankt!

This is the way

Idd dan is een wandeling naar de watervallen van Krimml een leuk uitje dat niet te ver is.
Op vertoon van je skipas is de tolweg gratis trouwens
Hou je van auto rijden (en zijn de condities goed) dan is de 165 wel een hele mooie route trouwens maar hij kan verradelijk zijn (sneeuwkettingen)
Verder heb je op een half uur rijden in Mittersill het museum van het National Park Hohe Tauern.

Enkele jaren geleden in het museum van National Park Hohe Tauern geweest. Leuk ‘doe’-museum, waar de kleine kinderen ook wel wat kunnen. Maar als je 2 uur daar hebt rond gelopen, heb je het wel gezien/ gehad. Zelfde geldt een beetje voor de Krimmler wasserfalle. Daar moet je ook een beetje geluk mee hebben, qua weer en hoe de waterval bevroren is, anders vindt ik persoonlijk het niet geweldig.

En voor wie doe je het? voor de kinderen, ‘oppas’ of voor jezelf? Ga anders lekker zwemmen of winkelen. In Worgl zit ook een groot indoorzwembad (geen ervaring). Innsbruck is op een kleine 1,5 uur. Daarnaast heb je een indoorspeeltuin Happyhopp in Vomp, op 1 uur. Voor de kinderen natuurlijk ook altijd leuk. En als je daar geen hele dag wilt blijven kun je nog altijd naar het museum “Haus steht Kopf” op 5 min daar vandaan.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Enkele jaren geleden in het museum van National Park Hohe Tauern geweest. Leuk ‘doe’-museum, waar de kleine kinderen ook wel wat kunnen. Maar als je 2 uur daar hebt rond gelopen, heb je het wel gezien/ gehad. Zelfde geldt een beetje voor de Krimmler wasserfalle. Daar moet je ook een beetje geluk mee hebben, qua weer en hoe de waterval bevroren is, anders vindt ik persoonlijk het niet geweldig.

En voor wie doe je het? voor de kinderen, ‘oppas’ of voor jezelf? Ga anders lekker zwemmen of winkelen. In Worgl zit ook een groot indoorzwembad (geen ervaring). Innsbruck is op een kleine 1,5 uur. Daarnaast heb je een indoorspeeltuin Happyhopp in Vomp, op 1 uur. Voor de kinderen natuurlijk ook altijd leuk. En als je daar geen hele dag wilt blijven kun je nog altijd naar het museum “Haus steht Kopf” op 5 min daar vandaan.

Veenhoorn op 27 dec 2016 12:24

Me zus heeft net een kleins van 1 en me schoonzus is zwanger dus die zullen weinig skiën/snowboarden dus vandaar dat we een middagje iets met ze allen willen doen.
Zoals Innsbruck is eigelijk al te ver.

Maar bedankt iig

This is the way

Als je totaaaal iets anders wilt, ik zag dat er in konigsleiten het hoogste planetarium/sterrenwacht van Europa zit :). Was zelf ook opzoek naar een alternatief met deze uitblijvende condities …
http://www.sternwarte-koenigsleiten.com/

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Plaats een reactie