Waar krijgen kinderen les?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Königsleiten

Onze zoon gaat voor t eerste jaar echt op skiles. Hij kan al mooi zigzaggend een blauwe piste afkomen zonder kleerscheuren en remmen gaat ook prima…

Kortom mijn vrouw maakt zich zorgen; ze zullen hem misschien al snel de berg op laten gaan met de klas en dan moet hij in een enge stoeltjeslift waar hij misschien uit valt…

Tja…Ik wil haar graag geruststellen met ervaringen van jullie? Weten jullie of de scholen kiezen voor gondels of zijn er kindvriendelijke stoeltjesliften… Elke geruststelling is welkom… ?

Beetje skischool regelt dat altijd keurig. Jonge kinderen zitten volgens mij nooit zonder volwassene in een lift. Liften zijn meestal ook voorzien van een beveiliging zodat de kleintjes er niet onderdoor kunnen schieten.

Edwin van Riel

Doodeng vond ik dat. Mijn kleine ukkie in de stoeltjeslift. In het brandnertal hebben ze geen kindveilige stoeltjesliften. Wel kindvriendelijke liftbediendes.

De eerste skiles al gingen ze gelijk naar boven. Ze moesten hem in het stoeltje tillen en hij moest eraf springen om eruit te komen

Maar het ging goed. Hij is er nooit uitgevallen. Hij was veruit de kleinste in zijn groep en zat daardoor altijd naast zijn skileraar. Het blijft spannend maar het gaat heus wel goed. Vertel hem dat hij altijd zover mogelijk naar achteren moet zitten en met zijn rug tegen de rugleuning moet blijven zitten.

Königsleiten zelf heeft vrijwel alleen gondels, toch?

❄️

Toen ik zelf les gaf aan kindergroepen zorgde ik altijd dat er volwassenen meegingen in de stoeltjeslift, zelfs in de gondel, voor het geval de lift langere tijd uit zou vallen. Ik neem aan dat elke kinderleraar deze verantwoordelijkheid neemt.

Er gaat geen skivakantie voorbij zonder dat ik 2 - soms 3, het record was 5- van die ukkies uit de zetellift zie vallen.

Er gaat geen skivakantie voorbij zonder dat ik 2 - soms 3, het record was 5- van die ukkies uit de zetellift zie vallen.

steven9 op 21 feb 2017 07:56

Waar ga jij naar toe dan? Ik zie nooit kinderen uit stoeltjesliften vallen. Gelukkig maar. Ze vallen wel massaal uit de sleeplift.

Misschien lag het dan wel aan de glühwein. Nu je’t zegt, ik zag ze vooral aan het einde van de dag uit de zetelliften vallen.

Bedankt @steven9… Ik ben blij dat mijn vrouw niet meeleest :)

Afgelopen vakantie voor het eerst een kindje mee genomen op de stoeltjeslift (afgelopen jaar kon ik zelf nog niet echt genoeg skiën). We komen wel vaker klasjes tegen, waar de leraar(s) dan heel beleefd vragen of we 1 of 2 kinderen willen meenemen, goed dichtklappen, boven er weer uit helpen, en normaal wachten we dan ook altijd even op de rest, of vaak staat er al een andere leraar boven om ze op te wachten. Er zijn soms ook speciale plekken voor kinderen, met een lagere beugel. Ooit per ongeluk op terecht gekomen, maar man, wat deed dat zeer aan m’n billen ?

Leraren nemen er wel hun verantwoordelijkheid in denk ik, maar je kan sowieso wel wat tips meegeven, zoals hierboven gezegd.

Graag gedaan @Remko2. Ik hoop dat je begrepen hebt dat mocht het echt gevaarlijk zijn men al lang iets anders had uitgevonden om kleine kinderen naar boven te krijgen.

En zoals vlinder72 hierboven al heeft opgemerkt: gewoon tegen je ukkie zeggen dat hij goed naar voren moet leunen en een beetje moet schommelen en alles komt goed! ;-)

Dank je @steven9…heb je nog meer goeie tips? Zoals de bomen proberen aan te raken met het puntje van je ski’s?

Niet meteen overdrijven tijdens de eerste skivakantie. De bomen aanraken kunnen ze een 2-tal jaren later nog wel eens proberen.

Er gaat geen skivakantie voorbij zonder dat ik 2 - soms 3, het record was 5- van die ukkies uit de zetellift zie vallen.

steven9 op 21 feb 2017 07:56

Waar ga jij naar toe dan? Ik zie nooit kinderen uit stoeltjesliften vallen. Gelukkig maar. Ze vallen wel massaal uit de sleeplift.

vlinder72 op 21 feb 2017 08:00

ben ik ook benieuwd naar…

Unterwurzacher zit op de piste aan de rand van het dorp.
Enkel ankerlift op deze beginnerspiste!

Plaats een reactie