Après ski gerlos, plat?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

Ik las laatst iets over de après ski van gerlos, en ik las dat die ‘plat’ is. Maar ik weet niet wat dit in houdt, dat ‘plat’. Zou iemand dit mij kunnen uitleggen? En welke vormen zijn er nog meer?

Alvast bedankt🎿

vaak bun ie te bang

Plat is (in mijn beleving): voornamelijk Nederlands-talig en carnavalesk.
Denk aan Gebroeders Ko, Andre Hazes, Wolter Kroes, Snollebollekes, Rene Schuurman, Django Wagner, Guus Meeuwis en dat werk.
Kort door de bocht gezegd: Kermis, carnaval en kampmuziek
Veel zuipen en hard mee brallen.

Dan heb je “Duitse Apres Ski”.
Dat varieert van ‘Neue Deutsche Welle’ dus jaren 80 muziek als Nena, Spider Murphy Gang, Peter Schilling, naar de basis van de hedendaagse Duitse apres ski als “Rotes Gummibot” , “20 Centimeter”, “Anton aus Tirol” ,“Eisbarn” naar wat het tegenwoordig is:
“Sie hatte nur noch schuhe an” en Helen Fisher en Kerstin Ott/ Die Immer Lacht

In Frankrijk is apres ski weer iets heel anders: eerst naar je apartement, eten, tukkie doen, douchen en dan om 11 uur pas op stap tot diep in de nacht.

In Italie zit het er allemaal een beetje tussenin. In de middag zitten de barren wel vol, er staat muziek op, maar niet keihard. Lekker paar drankjes doen. Vanaf een uur of 8 komen er regelmatig livebands in de kroeg.

Zelf vind ik de Duitse Apres Ski het leukst. Door de variatie in muziek, en het idee als je dan toch in het buitenland zit, je niet de hele avond Nederlandse muziek wil horen. Nederlandse Apres Ski is meer en meer van hetzelfde, terwijl de Duitse het knallen een beetje afwisselt met muziek die nog redelijk te pruimen is.

Let op: dit is slechts mijn beleving en mening bij de ‘typen’ Apres Ski. Ik denk niet dat wetenschappelijk vaststaat…

Viel Spass!

Ik ben alleen bekend met de Franse apres ski en dan met name die ook op de piste kan zijn: De bekende La folie douce en andere bars op de piste die meestal “house/dance” spelen zijn meer mijn ding. Carnaval is juist 1 van de redenen dat ik ga wintersporten :p

Plat vermaak met inderdaad de Nederlandse hoempapa. Komt vooral neer op veel zuipen in een overvolle après ski bar. Je moet er van houden.

Plaats een reactie