Nederlandse skischool voor kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

In maart ga ik samen met mijn zoontje op wintersport. Ik wil hem graag in een klasje zetten zodat hij lekker leeftijdsgenoten kan gaan skiën en spelen in de sneeuw.
Ik ben daarom op zoek naar een leuke skischool waar nederlandse leraren aanwezig zijn en waar de kinderen op een enthousiaste en speelse wijze les krijgen.

Heeft iemand tips waar dit eventueel bij kan?
Waar moet ik op letten?

Een hele goede kinder skischool is deze
https://www.skischule-fiss-ladis.at/de/angebote-preise/ski-b…

Heeft ook prijzen gewonnen als zodanig in Oostenrijk.
Ook een leuk gebied overgens.

Ik denk dat je in Gerlos zoekt. Hoor goede verhalen over skischool Gerlos Total. Onze ervaring is al wat jaartjes terug maar was een leuke week voor de kinderen.

Michi’s, en half Gerlos is Nederlands, dus daar zout ik me niet druk om maken.

Michi is waar je naar toe moet.

Gerlos Total is meer voor privelessen / volwassenen.

Kijk uit malloot! Een kokosnoot

Ja, Michi’s in Gerlos is een prima skischool. Heb zelf geen ervaring met kinderen daar, maar ik zag twee jaar geleden, buiten de voorjaarsvakantie, een klasje met kleine Nederlandse kinderen en een Nederlandse lerares.

Uitrusten doen we thuis wel!

Sorry daar had ik even overheen gelezen.
Maar waarom Gerlos. Ga dan naar Ischgl als je een circus zoekt.
Voor je zoontje is Fiss echt leuker 😜
Of heb ik ongelijk @Tiny-M

Sorry daar had ik even overheen gelezen.
Maar waarom Gerlos. Ga dan naar Ischgl als je een circus zoekt.
Voor je zoontje is Fiss echt leuker 😜
Of heb ik ongelijk @Tiny-M

Hooykaas op 9 jan 2019 19:25

Aah Ischgl ga ik nog wel een keer heen niet dit jaar… maar voor dit jaar heb ik voor gerlos gekozen, samen met vrienden, zonder kinderen. Dus vandaar mijn zoektocht…
Maar bedankt voor je reacties, ga naar michi kijken.

Sorry daar had ik even overheen gelezen.
Maar waarom Gerlos. Ga dan naar Ischgl als je een circus zoekt.
Voor je zoontje is Fiss echt leuker 😜
Of heb ik ongelijk @Tiny-M

Hooykaas op 9 jan 2019 19:25

Fiss is fantastisch voor kinderen, niet voor mij.

Maar in Gerlos is ook echt genoeg voor kinderen geregeld. Zeker bij de isskogel. Zolang je niet naast de cin cin zit of de londener zou ik me niet zo druk maken. Oh en als je zoontje van chocoladetaart houdt, neem m mee naar de milchbar!

Lofer is voor kinderen echt ideaal, aanrader!
We gaan dit jaar voor de 3de keer met kerst naar Lofer ,vooral omdat de ski lessen en het gebied echt ideaal is voor kinderen.
Ski school Sturm heeft ook meerdere jaren prijzen gewonnen.

https://www.skischule-lofer.com/en/lofer-ski-school/best-ski…

Ik heb het toch nog even nagekeken waar mijn dochter les heeft gehad en idd Michi ipv Gerlos Total :)

Onze kinderen hebben bij Michi’s Schi/Skischule in Gerlos les gehad, ik zou zeggen bijna gegarandeerd dat je een Nederlands sprekende skilera(a)r(es) krijgt voor je kinderen.

En inderdaad mocht je naar het skigebied Serfauss-Fiss-Ladis gaan dan is Skischule Fiss-Ladis die @Hooykaas aanbeveelt een heel goede keuze, ook daar is de kans zeer groot dat je een Nederlands sprekende skilera(a)r(es) krijgt voor je kinderen.

*bericht bewerkt door Chonn op 10 jan 2019 15:27

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Nou het is in ieder geval duidelijk waar we heen moeten.
Bedankt voor de reacties! Mocht ik ooit naar Serfauss-Fiss-Ladis gaan, dan weet ik gelijk waar ik naar toe moet.

😃😃 We zeggen het eigenlijk allemaal verkeerd @Chonn
De skischool is zo goed als de leraar die daar wekt. Hoe vaak komt het niet voor dat er bij een goede school een minder goede leraar is.En andersom natuurlijk.
Het is leraar afhankelijk en niet school afhankelijk.Je moet gewoon geluk hebben.
Een soort postcodeloterij eigenlijk 😃
Alleen het lot is wat duurder.

@hooykaas

We gaan het mee maken :-)
Ietsjes duurder maar dan een lot 😬

@Hooykaas, uiteraard is dat waar, maar vaak zie je toch dat een skischool die een bepaalde standaard heeft de skileraren daarop selecteert en bovenal een goede training geeft (didactische vaardigheden, vastomlijnd lesprogramma, te gebruiken oefeningen etc.). En die skileraren zie je het volgende jaar weer voor dezelfde skischool werken. Dit hebben we regelmatig meegemaakt in o.a. SFL en ook in Sölden.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

@Chonn Elke week verplichte training inderdaad.Ik dacht dat het landelijk verplicht is.Inieder geval in Tyrol.

Plaats een reactie