Skibus alleen met werkende skipas?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Volgende week zijn wij op vakantie in Hochkrimml. Het lijkt ons leuk om op maandag of dinsdag (wanneer er veel sneeuw voorspeld wordt) een arrensleetocht te gaan maken in Wald. We zouden daar met de skibus heen kunnen. Alleen zijn we op voorhand niet van plan om al voor de hele week een skipas te kopen, omdat we op die dagen dat het echt hard sneeuwt misschien niet gaan skiën, maar we het dus leuk vinden om wat anders te gaan doen. Weet iemand of het mogelijk is om zonder werkende skipas de skibus te nemen? Of als dit niet is toegestaan, dat je eventueel betaalt voor de bus en dan toch mee mag?

Normaal gesproken kraait er geen haan naar een skipas in een skibus.

Ik denk dat we het maar proberen. Als we tegen gehouden worden, stappen we gewoon wel uit. Dan is het leuk geprobeerd, maar jammer…

Zolang je wintersportuitrusting draagt is het toegestaan dacht ik. Als men pure wandelaars ziet durft men al eens lastig doen.
Tip: Spreek direct de chauffeur aan, dan zijn ze meestal gewillig je gratis mee te laten rijden. Doe je het niet kun je een nee krijgen, is kwestie van beleefdheid.

*bericht bewerkt door Joy85 op 07 feb 2019 15:34

Net terug uit Selva en daar een “boete” gekregen in de skibus omdat ik dacht dat mijn geldige skipas ook geldig zou zijn voor de skibus. We hadden aan het begin van de week blijkbaar allemaal een ander pasje gekregen gratis van de accomodatie die geldig was voor het vervoer met de skibus. We moesten dus allemaal een kaartje kopen in de bus van € 3. Daar konden we allemaal wel wat van vinden, maar dat heeft niet zo veel zin.
Kaartje kopen in de bus is dus vast wel mogelijk. Ik zou dat ook gewoon doen als ik jou was.

Wat wintersportuitrusting betreft: we zullen wel ons skipak en snowboots aan hebben, maar we nemen uiteraard niet onze skies mee. Ik denk inderdaad we het beste het even in de bus kunnen vragen, het is ook helemaal geen probleem om een kaartje te kopen. Dus komt vast goed.

Twee jaar terug wilde we met de bus vanuit Konigsleiten naar Hanzenberg om te rodelen. We hadden wel een skipas maar geen schoenen en ski’s mee dus we moesten betalen! 15 euro… we gingen dus niet mee. Echt belachelijk!

We namen de ski’s niet mee want waarom ermee slepen als je gaat rodelen

*bericht bewerkt door Evelien2 op 07 feb 2019 17:38

Nou dat is echt stom ja! Dat gaan wij ook echt niet doen. 15 euro, enkele reis, 30 euro retour maal 6 personen is 180 euro. Zou een duur arresleeritje gaan worden. Jammer!

Denk wel dat het ligt aan wie je hebt hoor. We gingen daarna maar rodelen in Konigsleiten en daar komt de bus vanuit Ronach langs en die pikte ons maar al te graag op.

Nou dan proberen we het gewoon! Bedankt voor de info

Vorige week in Hockkrimml was het in onze bus i.i.g. geen probleem. Bus kwam aan, alle deuren open, iedereen erin en gassen maar :) Er lagen ook een paar rodelslee’s in het bagagegedeelte, geen idee of die mensen apart betaald hadden.

Twee jaar terug wilde we met de bus vanuit Konigsleiten naar Hanzenberg om te rodelen. We hadden wel een skipas maar geen schoenen en ski’s mee dus we moesten betalen! 15 euro… we gingen dus niet mee. Echt belachelijk!

We namen de ski’s niet mee want waarom ermee slepen als je gaat rodelen

Evelien2 op 7 feb 2019 17:38

Het betreft hier een speciale buslijn, de St. Christophorus. Die is alleen voor skiërs/snowboarders inclusief volledige uitrusting gratis, of met een speciale voucher die bij het Tourismusbureau te halen is. Overigens kost een kaartje voor een enkele reis tussen de €3,50 en €5. Voor de overige skibussen is een Gästekarte genoeg, of zelfs helemaal niets.

Wel een goede tip, sleeën op de Hainzenberg. Zeker een aanrader.

Oh echt? Dat wist ik niet. We hadden de bus willen nemen achter het dalstation.

Leek ons ook wel leuk! Je kon ook tuben 😃. Maar helaas dus niet daar naartoe geweest.

Hij zei echt 15 euro (zal misschien retour zijn) want we zouden bijna 100 euro kwijt zijn met ze allen.

Ik ben trouwens vanaf Zell naar Hainzenberg gegaan. Is wel slechts 1/3 van de afstand vanaf Konigsleiten natuurlijk.

Plaats een reactie