Bus of auto + parking naar Zillertal?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Beste mensen

We gaan binnen 14 daagjes voor het eerst naar de Zillertal Arena. We verblijven in Ramsau maar toch nog altijd 25 min wandelen naar de dichtstbijzijnde bushalte (Ramsau Abzw. Hippach) vanop dit schema: https://www.zillertalarena.com/UserFiles/Media/arena/Skibus/…

Nu was mijn vraag, wat raden jullie als ervaren Zillertal-gangers aan?

a) Met de auto tot aan de Zillertal Arena Lift. Is hier (gratis) parkeergelegenheid?
b) Met de wagen tot aan bushalte. Is hier normaal gezien (gratis) parkeergelegenheid?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Parkeren bij de liften is volgens mij overal gratis in het Zillertal, in ieder geval zeker in Zell, Gerlos, Kaltenbach.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 17 feb 2019 20:06

Dank je, Sjaak!

Nog mensen die dit kunnen bevestigen?

Jep dat klopt😉

Dank je, Sjaak!

Nog mensen die dit kunnen bevestigen?

bramdewolfs@hotmail. op 17 feb 2019 20:08

YES! lekker elke dag met je zillertaler super ski pas een ander gebiedje pakken, bij elk dalstation je auto altijd gratis parkeren en gaan met die banaan! Als je toch met de auto gaat dan zou ik naar de lift met de auto gaan en niet dubbel; eerst met de auto naar de bushalte waar je weinig parkeerplek hebt en dan nog eens de bus in. Bovendien hoef je zo niet echt op de bustijden te letten…

Dank je, Jethro!

Lekker met de auto naar de verschillende gebieden in het Zillertal inderdaad. Parkeren is overal gratis, maar zorg er wel voor dat je op tijd bent. Het kan namelijk nogal druk zijn bij de dalliften. Bij de Penkenbahn in Mayrhofen is trouwens lastig parkeren, voor dat gebied kun je beter de Horbergbahn gebruiken. En vergeet de kleinere gebiedjes niet, zoals Ahorn!

Mr. Slow

Ok, top Nemrah!

Super, Quick! Welke (vergeten) gebieden/pistes zijn echt aanraders?

Allemaal super leuk. Hintertuxer Gletscher is alleen met mist en harde wind af te raden.

Ahorn is volgens mij zeker de moeite waard. Fügen-Spieljoch is dacht ik ook een leuk gebiedje, en kun je prima combineren met Hochfügen. Er rijdt een bus tussen die laatste en onderaan de Geolsbahn.

Andere gebiedje is bijvoorbeeld Gerlosstein, bereikbaar vanuit jullie verblijfplaats Ramsau.

Mr. Slow

Parkeren bij Ahorn, als je de Ahorn een keer of twee omhoog gaat is het daarna wel rustig bij de Penkenbahn. Daar kan je in een paar minuten heen lopen, da’s prima te doen.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Wij gingen ook overal heen met de auto, je kunt overal gratis parkeren, wanneer je optijd is parkeren geen probleem anders wordt 't een stukje lopen. Overal zijn parkeerwachter die wijzen naar plaats.
Het is een geweldig gebied wij komen er al ruim 30 jaar!

Parkeren in mayrhofen bij Ahorn is niet gratis; beter kun je dan 3km voor mayrhofen bij de horbergbahn parkeren.
Alle andere gebieden in zillertal wel gratis.

*bericht bewerkt door paulboard op 18 feb 2019 23:34

Ahorn is volgens mij zeker de moeite waard. Fügen-Spieljoch is dacht ik ook een leuk gebiedje, en kun je prima combineren met Hochfügen. Er rijdt een bus tussen die laatste en onderaan de Geolsbahn.

Andere gebiedje is bijvoorbeeld Gerlosstein, bereikbaar vanuit jullie verblijfplaats Ramsau.

Quick op 17 feb 2019 21:55

Spieljoch is idd erg leuk, maar wel klein. Zou mooi zijn om bij Spieljoch vroeg omhoog te gaan, vervolgens de dalafdaling aangezien deze in de morgen erg goed te doen is. Vervolgens weer omhoog met de gondel, richting Geols skiën. En vanaf Geols met de skibus naar Hochfugen(ca 10 minuten). En via Hochfugen naar Kaltenbach. Nadeel is dan wel dat je met de trein en/of bus weer terug moet naar Spieljoch

Bij de Horbergbahn kun je idd gratis parkeren. Is een paar minuutjes rijden vanuit Ramsau.

Beste Bram de Wolfs,

Ik kom al 25 jaar in het Zillertal.
Met de bus en trein is gratis vervoer als je in het bezit ben van een skipas.
Alleen wil je overal in het Zillertal gaan Skiën is het wel een probleem van uit Ramsau.
Ik zou adviseren met de auto naar de parkeer plaatsen bij de pistes.
Alleen bij de Ahornbahn gebruik je de skipas om op parkeer plaats te komen.

Plaats een reactie