Verbinding Isskogel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Heeft iemand enig idee waarom de verbinding tussen Zell am Ziller en Gerlos over de Isskogel vandaag gesloten is (zie: https://winter.intermaps.com/zillertalarena). Eerder deze week was de verbinding wel al open. Is die verbinding zo weergevoelig (al lijkt het in dat deel van de Alpen met de wind vandaag nog wel mee te vallen) of is er iets anders aan de hand (zal op die hoogte nochtans geen gebrek aan sneeuw zijn)?

Ben er vorig jaar geweest en inderdaad bij slechte weeromstandigheden sluiten ze deze relatief snel af.

Ok. Dan zal het daar toch wel mee te maken hebben. Zie zojuist dat er ook een aantal liften dicht is op de Hintertuxer gletsjer verderop in het Zillertal.

t is aardig stormachtig in de alpen momenteel. Ze zullen 'm ook wat sneller preventief sluiten zodat mensen niet aan de verkeerde kant vast komen te zitten indien de lift bijvoorbeeld om 12 of 13u moet sluiten vanwege het weer.

Lift is erg gevoelig voor wind, op sommige stukken hangt de lift boven alle bergtoppen.

Een van de redenen waarom ze hem volgend jaar gaan vervangen is dat het een stuk overbrugt waar vaak veel wind staat en bij een beetje stormachtig weer de lift dicht moet uit veiligheidsoverwegingen.
De Stoanmandl lift (die trage korte lift vanaf Isskogel richting Teufeltal) is dit jaar al vervangen door cabines en het volgende stuk naar Zell staat in de planning voor volgend jaar. Niet alleen een voordeel met wind maar het is vaak ook ijskoud daar. Kan aardig spoken in het Teufeltal (duivelsdal)… zal z’n naam niet voor niks hebben gekregen ;)

Is inderdaad altijd al een windhoek geweest, lekker als het halverwege de dag is en je niet terug kan.

Bedankt voor de informatie. Goed om in het achterhoofd te houden dat het op winderige dagen wellicht beter is om deze verbinding te vermijden om de kosten van een taxiritje te besparen. Nogmaals dank!

Met de skibus terug kan ook. Heb het in al die jaren (kom er al meer dan 30jaar) dat ik er kom pas 1x mee gemaakt dat we vanuit Zell niet terug konden naar Gerlos vanwege defecte lift. Werden extra bussen ingezet, duurde wel even maar ach, we zijn wel weer netjes in Gerlos teruggebracht.

Vandaag in Hochzillertal hetzelfde meegemaakt: mijn auto stond in Kaltenbach; zelf zat ik in Hochfugen; toen de liftverbinding werd stopgezet vanwege te veel wind. Skibus duurde circa een uur; ga het later deze week in Zillertal Arena toch echt proberen te vermijden (als het waait blijf ik lekker aan de kant van Zell) 😉

De Postbus vanuit Gerlos naar Zell is ook prima te doen. Dus je komt makkelijk terug, kan je zonder op de tijd te letten ook vanuit Zell naar Konigsleiten en de Gerlosplatte skien.

Plaats een reactie