Leuk ski gebied met veel blauw Gerlos?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

Hoi allemaal,

Wij hopen in januari 2022 te gaan skiën in Oostenrijk, maar wij zijn nog opzoek naar een leuk ski gebied met veel blauwe pistes.

Mijn vriend is nog nooit eerder op ski vakantie geweest, heeft wel lessen 10 lessen gehad op tapijt in Nederland. Heeft een weekend geskied in Winterberg en kon daar zonder problemen van de blauwe piste af. Ik voel mijzelf het meest comfortabel op de rode en blauwe pistes.
Ons voorkeur gaat uit naar Gerlos vanwege de apres ski (als dat tegen die tijd weer mag) en omdat ik dit gebied goed ken.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Gerlos als echte beginner en is dat aan te raden?
Verder staan wij ook open voor andere ski gebieden die voor ons beide leuk zijn, maar in eerste plaats voor mijn vriend dus met heel veel blauw.

Dankjulliewel alvast!

Gerlos is niet meteen het eerste gebied dat bij me opkomt als zijnde beginnersgebied. Kaltenbach-Hochfügen is dan beter.
Daarnaast zou ik er vanuit gaan dat er niet veel après-ski zal plaatsvinden komende winter. De haard van de eerste golf, en een groepsactiviteit in slecht geventileerde ruimtes bij uitstek.

Ja inderdaad ik denk ook niet dat we voor de apres ski naar Gerlos hoeven… de ski pas van kaltenbach is ook geldig in Gerlos toch? Dan is een dagje Gerlos misschien ook wel leuk… eind van de week als het skiën al wat beter gaat. Thanks voor je reactie

Ik vond het ooit als beginner in Saalbach Hinterglemm erg leuk. Was mijn 2e skivakantie buiten Willingen/Winterberg. Sowieso leukere dorpjes dan Gerlos (maar dat is persoonlijk). Je kan daar een grote ronde maken met alleen maar blauw.

Als je aan de Zillertal Arena denkt zou ik eerder kijken naar Hochkrimml of Königsleiten. Gerlos heeft beperkte beginnerspistes en als vanaf daar naar Königsleiten wil zul je op zijn minst de lift naar beneden moeten pakken.

Overigens is ook Skiwelt Wilderkaiser Brixental een aanrader als je zelf vooral blauw en rood doet en met een echte beginner gaat. Ligt wel niet zo hoog, dus vanaf eind februari is het daar al voorjaarsskiën.

*bericht bewerkt door ThomJ op 14 apr 2021 10:29

Dank voor de tips! Dat zijn inderdaad wel ski gebieden met veel blauw. Denk dat we Gerlos nog een paar jaar vooruit schuiven.

Gerlos heeft één lange blauwe piste aan een te drukke lift, en om bij de andere blauwe pistes in Hochkrimml en in mindere mate Königsleiten te komen moet je de auto/bus pakken of een zwarte piste af. Er zijn dus betere keuzes.

❄️

Eens met de rest - Gerlos is niet ideaal voor een beginner. Saalbach-Hinterglemm werd al genoemd, dat is een stuk blauwer.

Laat die apres ski maar los. Dat wordt hem komend jaar toch niet. Skiën is al optimistisch vrees ik, maar apres ski lijkt me echt geen optie. Dus laat dat los.

Kijk naar sneeuwzekerheid en goede mogelijkheden voor beginnen.

Saalbach zou kunnen lees ik, zelf vond ik Kaltenbach ook redelijk geschikt voor beginners en ook Kirchberg had best wat opties als ik het me goed herinner (maar hoe sneeuwzeker dat in januari is durf ik niet te zeggen). Lijkt me op zich wel in orde…

Ik wil best wat foto’s ter overtuiging delen, maar na de kerst is gewoon sneeuwzeker. En al jaren dikke sneeuwval de eerste dagen van het jaar.

Na inmiddels best veel gebieden bezocht te hebben, zou ik Kirchberg aanraden. Erg veel blauwe/gemakkelijke pistes en nog leuke mogelijk heden om een dagje in Westendorf en Brixen (Skiwelt) te skiën. Beide ook voldoende blauwe/gemakkelijke pistes.

Kaltenbach wat eerder genoemd werd zou ik eerder afraden, mede door de enorme drukte met de welbekende dagjes mensen uit Duitsland. Saalbach die ook al genoemd is zou eventueel ook nog een leuke en goede optie zijn.

En btw, ik mag toch aannemen dat er in 2022 weer gewoon geapreskied kan worden 😬🥳🍻

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 14 apr 2021 23:33

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Niemand die opmerkt dat blauw in Winterberg hartstikke groen is in de echte skigebieden?

Niemand die opmerkt dat blauw in Winterberg hartstikke groen is in de echte skigebieden?

DrPhil op 15 apr 2021 07:25

Buiten het feit dat iedereen altijd maar aanhaalt dat ze goed een piste afkomen tot je de beelden ziet, verbaas ik me eigen meer over het feit dat TS Gerlos goed kent maar niet weet of het voor een absolute beginner ook geschikt is of…
Als de vraag nu meteen is van: wij zijn op zoek naar een ideaal gebied voor een beginner, ben zelf goed bekend met Gerlos maar dat is niet het gebied waar je een beginner mee naartoe wilt nemen, dan pas zou het een start zijn van een goed topic.

Ik raad Gargellen aan, perfect gebied als beginner en ook als genieter van pareltjes☃️ ideaal plateau bovenaan bij de gondel.
En geef door aan de beginner dat hij les moet nemen, het kost wat maar dan ga je met veel meer plezier genieten van je vakantie.

Over Kirchberg, ik vind dat zelf een top gebied, ben daar gestart als beginner maar zou dus een Gargellen aanraden boven Kirchberg, daar als beginner vreselijk stuk gegaan doordat er altijd steilere stukken zijn die een absolute beginner niet leuk vind🥶
De blauwe dalafdaling in Gargellen is beter te doen dan de 3 blauwe dalafdalingen die Kirchberg heeft.

LA NORMA😍☃️

Als je wilt kunnen combineren met Gerlos dan kun je voor veel blauw beter in Hochkrimml-Gerlosplatte zitten. Maar zoals al gezegd, om van Gerlos terug te komen via de piste kan alleen over zwart.

Ik zou denk eerder naar hochkrimml gaan dan naar Gerlos als je naar zillertal arena wil als echte beginner.
Dan kan je altijd nog verder het gebied in gaan als het goed gaat.

Toch denk ik dat je die bolle berg van Hochkrimml wel een keer zat bent.
Er zit daar weinig variatie in de pistes. Maar goed, blauw is blauw en rood is lichtrood en het is daar wel voorspelbaar en overzichtelijk. Misschien wel goed om het zo onder de knie te krijgen.

It is an amazing world

Als je Gerlos in gedachten hebt, weet ik niet of je de andere dorpjes in Zillertal arena wel kunt waarderen. Is denk ik ook afhankelijk van soort onderkomen dat je zoekt. Vandaar mijn advies voor Saalbach Hinterglemm.
Als je je in februari al zorgen maakt over hoe hoog een gebied ligt, beperk je jezelf wel onnodig. Natuurlijk kun je altijd een jaar pech hebben, maar in Oostenrijk heb ik in de “lagere” gebieden de afgelopen 12 jaar tussen eind december en eind maart altijd wel kunnen skiën. (1 jaar pech gehad met sneeuwgebrek in Frankrijk, Port du soleil, kerst 2014).

Ander gebieden met een levendig stadje, wat ik voor blauw liefhebbers ook wel kan aanraden zijn Schladming en Solden en geen Oostenrijk, maar wel leuk, Val Gardena (Seiseralm).Dat zou ik eerder aanraden dan bv een Skiwelt, die hebben best pittige verbindingsstukken ertussen zitten.

Wij hebben veel ervaring te beginners in Gerlos en het is niet ideaal. De keuze voor Gerlossie is vaak de Hollandse apres ski, daar moet je van houden uiteraard. Ik heb zo’n vermoeden dat Mienopdelatten daar aangetrokken door is.

Dan denk ik dat Kirchberg, Westendorf, Solden, Saalbach - Hinterglem ook wel aansluiten.

Al denk ik dat Flachau, Serfaus - Fiss ook goed kunnen aansluiten, maar daar is het feest is minder maar wel aanwezig op gepaste wijze.

Ik hoop wel dat je ons op de hoogte kan houden wat de keuze gaat worden en wat de beweegreden is…

Er zijn veel tips gegeven en ik adviseer je Kirchberg of Saalbach-Hinterglemm. Vooral in S-H veel blauw en kun je mooie tochten maken op alleen blauwe pistes.

Niemand die opmerkt dat blauw in Winterberg hartstikke groen is in de echte skigebieden?

DrPhil op 15 apr 2021 07:25

Buiten het feit dat iedereen altijd maar aanhaalt dat ze goed een piste afkomen tot je de beelden ziet, verbaas ik me eigen meer over het feit dat TS Gerlos goed kent maar niet weet of het voor een absolute beginner ook geschikt is of…
Als de vraag nu meteen is van: wij zijn op zoek naar een ideaal gebied voor een beginner, ben zelf goed bekend met Gerlos maar dat is niet het gebied waar je een beginner mee naartoe wilt nemen, dan pas zou het een start zijn van een goed topic.

Ik raad Gargellen aan, perfect gebied als beginner en ook als genieter van pareltjes☃️ ideaal plateau bovenaan bij de gondel.
En geef door aan de beginner dat hij les moet nemen, het kost wat maar dan ga je met veel meer plezier genieten van je vakantie.

Over Kirchberg, ik vind dat zelf een top gebied, ben daar gestart als beginner maar zou dus een Gargellen aanraden boven Kirchberg, daar als beginner vreselijk stuk gegaan doordat er altijd steilere stukken zijn die een absolute beginner niet leuk vind🥶
De blauwe dalafdaling in Gargellen is beter te doen dan de 3 blauwe dalafdalingen die Kirchberg heeft.

Piefke op 15 apr 2021 08:52

Ja ik ben bekend in Gerlos, en ja daar ski ik al heel wat jaren. Ik weet daar de oefenweide te vinden en weet precies welke blauwe piste mijn vriend in de loop van de week zou kunnen proberen, dat zie ik als groot voordeel omdat ik dan zeker weet dat mijn vriend niet perongeluk op een moeilijke piste terecht komt. Vandaar mijn vraagstelling op deze manier.
Misschien de volgende keer gewoon je commentaar voor je houden in plaats van zomaar je conclusies te trekken, bedankt

Hoi allemaal,
Bedankt voor alle reacties. Wij hebben dit weekend heel wat piste kaarten zitten bestuderen en wij gaan voor… Saalbach Hinterglemm! Vanwege de vele blauwe pistes voor mijn vriend en de ski routes die daar liggen die mij leuk lijken… en de apres ski (wij gaan hard duimen dat dat weer mag in 2022)
Waarom we ook voor Saalbach Hinterglemm kiezen is omdat wij daar een mooi hotel hebben gezien op een ideale locatie voor een goede prijs.
Nogmaals dank voor de vele reacties wij stellen Gerlos voor nu nog even uit, maar als mijn vriend het skiën helemaal onder de knie heeft zijn wij weer te vinden in de cincin en de seppies.

Denk ik hele goede keus, alvast veel plezier met de voorpret

Dit rijtje vond ik via google;

Skigebied aantal km blauwe piste
Skicircus Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn 140
Ski Arlberg 138
Skiwelt Wilderkaiser-Brixental 122
Montafon 100
Salzburger Sportwelt 94
Kitzbühel-Kirchberg 91
Tiroler Zugspitz Arena 75

Vee plezier 😁

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

We hebben toch niets te doen. @Gerjon
Ik weet niet op welke Google je dat gevonden hebt.
Maar Ski Arlberg heeft bijvoorbeeld 305 km piste 😄

O ik zie het al .
Je bedoelt 138 km blauwe pistes.
Dat lijkt me dan weer te veel 😄

Niemand die opmerkt dat blauw in Winterberg hartstikke groen is in de echte skigebieden?

DrPhil op 15 apr 2021 07:25

Buiten het feit dat iedereen altijd maar aanhaalt dat ze goed een piste afkomen tot je de beelden ziet, verbaas ik me eigen meer over het feit dat TS Gerlos goed kent maar niet weet of het voor een absolute beginner ook geschikt is of…
Als de vraag nu meteen is van: wij zijn op zoek naar een ideaal gebied voor een beginner, ben zelf goed bekend met Gerlos maar dat is niet het gebied waar je een beginner mee naartoe wilt nemen, dan pas zou het een start zijn van een goed topic.

Ik raad Gargellen aan, perfect gebied als beginner en ook als genieter van pareltjes☃️ ideaal plateau bovenaan bij de gondel.
En geef door aan de beginner dat hij les moet nemen, het kost wat maar dan ga je met veel meer plezier genieten van je vakantie.

Over Kirchberg, ik vind dat zelf een top gebied, ben daar gestart als beginner maar zou dus een Gargellen aanraden boven Kirchberg, daar als beginner vreselijk stuk gegaan doordat er altijd steilere stukken zijn die een absolute beginner niet leuk vind🥶
De blauwe dalafdaling in Gargellen is beter te doen dan de 3 blauwe dalafdalingen die Kirchberg heeft.

Piefke op 15 apr 2021 08:52

Ja ik ben bekend in Gerlos, en ja daar ski ik al heel wat jaren. Ik weet daar de oefenweide te vinden en weet precies welke blauwe piste mijn vriend in de loop van de week zou kunnen proberen, dat zie ik als groot voordeel omdat ik dan zeker weet dat mijn vriend niet perongeluk op een moeilijke piste terecht komt. Vandaar mijn vraagstelling op deze manier.
Misschien de volgende keer gewoon je commentaar voor je houden in plaats van zomaar je conclusies te trekken, bedankt

Mienopdelatten op 19 apr 2021 13:01

Beste @Mienopdelatten als je niet tegen een kritische reactie kunt is dat jammer voor jou. Ik weet niet of je mijn reactie helemaal hebt gelezen maar ik stel meerdere opties erin voor, dat een Gargellen je niet aanstaat omdat je daar geen apresski gaat vinden zoals jullie wensen is dan weer de rede waarom je daar niet naartoe wilt, het zou je veel meer fun geven uiteindelijk maar deze zin ga je toch niet lezen. Kom ik weer bij mijn kritische noot van meld apresski dan als belangrijkste punt in je overweging welk gebied het gaat worden als keuze voor jullie.
Verder waren er vele die aanhaalde dat Gerlos niet voor beginners is en niemand snapt dat je dus daar naartoe wilt met een beginner. Dat je in je reactie dan nogmaals aanhaalt dat je precies weet welke piste je vriend gaat kunnen doen in de loop van de week mits hij daar een bepaald niveau voor heeft gehaald is dus zonder nadenken een vraag stellen op het forum en dan in verdedig modus reageren op wat je zelf vraagt.
Veel plezier op jullie wintersporttrip in SHLF☃️

*bericht bewerkt door Piefke op 19 apr 2021 21:43

LA NORMA😍☃️

@Piefke: Die tent onderaan de lift in Schrunns is anders een prima apres-ski tent. Veel gezelliger dan daar ga je het niet krijgen…

De Schikeria Schrimbar is episch!

Plaats een reactie