Ski-gebied keuze

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Hallo mede wintersporters!

Even de volgende vraag, wij (2 snowboarders/ midden 20) willen de week van 2-9 maart 2013, richting Oostenrijk gaan.
Momenteel loop ik een beetje vast met de keuze waar heen te gaan. Wellicht dat jullie/iemand hierin wat advies aan ons kan geven.

Beiden kunnen prima snowboarden, en ikzelf ben ook wel vaker in Oostenrijk geweest (Kaltenbach/Tauplitz/Koningsleiten) Maar dit jaar moet ook de apres ski/ gezelligheid wat meer in beeld komen, gezien we met zijn tween zijn dit jaar.

Gerlos hadden we in eerste instantie als voorkeur, maar hier is bijna niks meer te boeken in het segment wat we zoeken, en zijn de hotels in de buurt van de lift/piste vol…

Dus zodoende op zoek naar alternatieven/ gebieden die even mooi zijn/ levendig zijn (lees: goede apres ski/ sneeuwzeker/ genoeg afdalingen)

Ik lees hier goede berichten over Saalbach Hinterglem, Mayerhofen en Solden. Ik denk dat de keuze hieruit zal moeten bestaan, wellicht hebben jullie een goed advies?

In hoeverre lopen we een risico met de sneeuw in S.H. gezien dit gebied wat lager is? En we dus de eerste week van maart "pas" gaan.

Nadeel dat er geen dalafdaling mogelijk is bij Mayrhofen is ook bekend bij mij, in hoeverre zal de wachtijd bij de gondel zijn in de eerste week van maart? Ik lees wachttijden van een uur?!
Op de berg ook leuke hutjes/feest? Ben 2 jaar geleden kort in de Ice Bar geweest, maar werd daar nou niet direct blij van :)

Solden zegt mij niks, maar dingen die ik er over lees zijn goed!

alvast bedankt voor je eventuele tip of mening!

Greetzz

Eerste week maart is absoluut geen probleem in Saalbach Hinterglemm.

Zou er zelf geen probleem van maken als ik in gerlos niet direct bij de gondel zou zitten. Er rijden daar bussen af en aan. Vond ik toen een prima alternatief.

Übung macht den meister!!!

Solden

Schrijf ze elks op een papiertje, vouw die dicht en trek er blindelings één.

Neh voor elk gebied valt wel wat te zeggen en ze zullen jou hoogstwaarschijnlijk alle 3 bevallen.

Solden is wel een stuk hoger dan de andere 2, vooral Mayerhofen. Dat maakt het wel een stuk sneeuwzekerder. Als je geen-sneeuw-vrees hebt, zou ik in HochSolden gaan zitten:).

Solden is sneeuwzeker en apres ski volop aanwezig, voor ieder wat wils (zie andere topics hier). Ook gebied is uitstekend geschikt voor ervaren snowboarders.

Zou mijn advies zijn, zeker omdat ik er een jaar of 10 op rij ben geweest.

Solden is wel een stuk hoger dan de andere 2, vooral Mayerhofen. Dat maakt het wel een stuk sneeuwzekerder. Als je geen-sneeuw-vrees hebt, zou ik in HochSolden gaan zitten:).

SerfausFissLadis op 30 jan. 2013 19:43

Komaan jongens begin maart… Die dalafdaling van Sölden is trouwens net zo snel een wit lint als de dalafdalingen van Saalbach. In Hochsölden leek me ook geen zak te zien 2 jaar geleden, ik zou sowieso in Sölden centrum willen zitten als het budget dat toelaat.

Thanks voor alle reacties en tips !

Ischgl!!!

Top apres ski en mooi skigebied. Absoluut sneeuwzeker begin maart

Maart (zeker begin maart) wordt inderdaad vaak ten onrechte als risicomaand gezien; zie ook https://www.wintersport.nl/wiki/wintersport-maart De drie gebieden zijn allemaal goede alternatieven voor Gerlos, en zelfs beter als dat :-) Gewoon kijken voor je goede accomodatie te pakken krijgt. Suc6!

Ik ben al een aantal keer in Sölden geweest en het gebied is echt top, apres ski is ook echt super.
Dus mijn keuze zou zijn Sölden, zeker in maart.
Zelf ben ik op zoek naar een gebied voor volgend jaar, en deze keer geen Sölden.
Het moet geschikt zijn voor boarders, dus weinig vlakke stukken

Succes met je beslissing!

Tim T, SFL!

Indien budget toelaat , ga gewoon naar ISCHGL ! Super om te boarden , zeer goede apresski !

Is Königsleiten geen alternatief? Misschien wat goedkoper qua accommodatie en je zit nog vlakbij de apres ski van Gerlos. Een taxi is maar een paar euro. Sowieso wat iemand hierboven ook zegt. Niet direct bij de lift/piste is toch geen ramp in die gebieden, je bent er zo met een bus. Of anders Zell, daarvoor geldt denk ik hetzelfde als voor Konigsleiten, wat goedkoper, maar net zo leuk.
Ook al ben je maar met twee, in ieder gebied moet jeje in principe kunnen vermaken. Gerlos is wat massaler, maar daarin kun je ook snel opgezogen worden.
Mayrhofen heeft voor mij afgedaan, ben er nu twee keer geweest maar die gondel naar beneden is echt te kut voor woorden.

Bij zijn is meemaken

Veel mensen zeggen wel dat maart geen risico maand is. Dat klopt. Maar tussen pistes open en goede sneeuwcondities zit een groot verschil. 2 x begin maart in Saalbach-Hinterglemm gezeten. 1 keer 25 graden en papsneeuw. 1 x 6 graden en alleen maar witte kunstsneeuwpistes naar het dal. S-H gaat maar tot 2000 meter en ik zoek het tegenwoordig wat hogerop, zodat je betere sneeuwcondities hebt en toch ook meer wintersport sfeer. Mijn voorkeur zal uitgaan naar Solden. Goed gebied incl gletsjer en prima apres ski. Daarna koningsleiten. Zit je altijd vlak bij de piste en in Gerlos prima apresski en inderdaad wat hierboven ook al wordt aangegeven taxi naar Koningsleiten is paar euro. Eindigen bij umbrellabar tussen gerlos en koningsleiten ook gezellig. En de prijzen in koningsleiten zijn at aantrekkelijker voor appartementen.

Zou ook voor Königsleiten gaan en in Gerlos stoppen en taxi terug.
De Kingbar in Koningsleiten kent trouwens geen sluitingstijd, altijd handig.

Veel mensen zeggen wel dat maart geen risico maand is. Dat klopt. Maar tussen pistes open en goede sneeuwcondities zit een groot verschil. 2 x begin maart in Saalbach-Hinterglemm gezeten. 1 keer 25 graden en papsneeuw. 1 x 6 graden en alleen maar witte kunstsneeuwpistes naar het dal. S-H gaat maar tot 2000 meter en ik zoek het tegenwoordig wat hogerop, zodat je betere sneeuwcondities hebt en toch ook meer wintersport sfeer. Mijn voorkeur zal uitgaan naar Solden. Goed gebied incl gletsjer en prima apres ski. Daarna koningsleiten. Zit je altijd vlak bij de piste en in Gerlos prima apresski en inderdaad wat hierboven ook al wordt aangegeven taxi naar Koningsleiten is paar euro. Eindigen bij umbrellabar tussen gerlos en koningsleiten ook gezellig. En de prijzen in koningsleiten zijn at aantrekkelijker voor appartementen.

Gast482 op 31 jan. 2013 15:48

Maart is de beste maand om te gaan skiën: combinatie van rust, zon, sneeuw en prijs. In April hebben wij ook in Damüls (dat ook maar tot 2000m gaat geskied), daar was nog alles open. Dat begin maart een risico is, dat is gewoon zever.

Edit: Spijtig dat ik naar school ga, dat we nooit echt in maart kunnen gaan.

Gerlos en gezelligheid… Nee, helaas, geen match.

Plaats een reactie