Ski's testen in skihal bottrop

http://www.alpincenter.com/bottrop/nl/indoor/sportshop/assor…
Ik zag dat je ski’s kon uittesten/proberen in skihal bottrop. Ik kan echter niet vinden welke modellen ze daar allemaal hebben. Heeft iemand ervaring met het testen/uitproberen van ski’s in bottrop en is er iemand die mij een indicatie kan geven van de ski’s die ik kan testen/uitproberen?

Van Bottrop weet ik het niet, maar in Snowworld kan je ook testen, zowel in Landgraaf als in Zoetermeer. Bel de betreffende vestiging van Duijvestein even om te informeren naar welke modellen ze in de testvloot hebben.

Op de site van Duijvesteijn staat dat nagenoeg alle ski’s in het assortiment te testen zijn.

Aftellen maar!

Op de site van Duijvesteijn staat dat nagenoeg alle ski’s in het assortiment te testen zijn.

Matthieu op 7 okt 2015 13:04

In de praktijk bleek vorig jaar dat dat behoorlijk tegenviel. Ik zou echt even bellen als je zeker wil weten dat er iets te testen valt waarin je ook echt geïnteresseerd bent.

Ik vraag me af in hoeverre je echt kan testen in Bottrop.
En dan doel ik op de sneeuw die ze daar hebben.
Ik ben er een keer geweest en toen leek het qua substantie eerder op zand dan op sneeuw vond ik.

Hierdoor denk ik dat de eigenschappen van de ski’s heel anders merkbaar zijn in vergelijking met het skiën in de bergen. Kan me voorstellen dat in Bottrop een wat kortere wendbare ski fijn is terwijl je daar op vakantie al snel op uitgekeken bent…

Maar goed, misschien heb ik Bottrop net op een slechte dag getroffen?

lekker testen hoe de ski’s het op ijs doen… Laten ze eerst de boel eens voor elkaar maken; gewoon een slechte hal waar je niets te zoeken moet hebben.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

In Snowworld is de sneeuw goed (voor een indoor hal), en best tricky. Mijn ervaring: als een ski daar genoeg grip heeft, is dat in echte sneeuw nog veel beter. Qua snelheid die je kan ontwikkelen (en dus de limiet van het testen van stabiliteit van een ski op snelheid) is het natuurlijk beperkt. Dat geldt ook voor oneffenheden in de sneeuw, die op de baan toch minimaal zijn.

Maar het is een stuk beter dan niet testen en blind kopen, vind ik.

Snowworld, zeker Landgraaf, is ook wel een klasse beter dan Bottrop vind ik :)

Data testavonden

Neem een kijkje op één van de testavonden van SnowWorld Zoetermeer! Het testen is gratis:
vrijdag 30 oktober 2015 - Zoetermeer
vrijdag 20 november 2015 - Zoetermeer
vrijdag 27 november 2015 - Landgraaf
vrijdag 4 december 2015 - Zoetermeer

Profiteer alleen online op korting van uw skipas speciaal voor deze avonden. Bestel hier uw 4 uur skipas van € 25,95 voor € 19,95 (enkel online te koop).

Testavonden

Wil jij de nieuwste materialen testen van o.a.:
Bataleon
Lobster
K2
Ride
Jones
Yes
Lib tech
Gnu
Roxy
Flow
Arbor
Salomon

Kom dan naar één van de testavonden in Zoetermeer of Landgraaf! Tijd van 19:00 -22:30 uur.

Let op: het aanbod van merken kan per avond wisselen.

Übung macht den meister!!!

Toppie @RFKANGOO (welkom terug!)

Testen bij Duijvestein (op de banen van Snowworld) is altijd gratis overigens, niet alleen op genoemde data en tijdstippen… ID-bewijs inleveren als borg en gaan.

Toppie @RFKANGOO (welkom terug!)

GiGi op 7 okt 2015 21:19

Ik ben niet weggeweest hoor. Enkel weinig behoefte gehad om mij in discussies te mengen. ;)

Übung macht den meister!!!

@Fortibus deze zie ik net voor een mooie prijs in de juiste lengte voorbij vliegen op de website van Duijvestein: http://www.duijvestein-wintersport.nl/atomic-panic.html?___S…

Plaats een reactie