Beginner

Voor mij is het allemaal nieuw, heb les genomen in Komen en al paar keer verder gaan oefenen, we gaan met vrienden deze winter naar Oostenrijk en vraag me eigenlijk af of de blauwe pistes daar te vergelijken zijn met lange piste uit Komen of zijn deze daar makkelijker?

Alvast bedankt!

Voor mij is het allemaal nieuw, heb les genomen in Komen en al paar keer verder gaan oefenen

Oefening baard kunst…
En als je de voorbehoedmiddelen achterwege laat een kind!?

LA NORMA😍☃️

Vorig jaar ook 1 les genomen in Komen en daarna een 10tal uur gaan oefenen daar en in Skidome.
Voor ik op reis vertrok kon ik indoor naar beneden, ik had het nog wat moeilijk met toeside.
Op reis ook nog een week les genomen (voormiddag) en nu kom ik mooi een blauwe piste af in Frankrijk.
In Oostenrijk heb ik ondertussen blauw, rood en zwart gedaan, zwart was vooral al roetsjend natuurlijk :P
Blauw in Oostenrijk is “heel goed” te doen , het is wel niet echt te vergelijken met een indoor piste, maar als je indoor naar beneden kunt op toe- en heelside, lukt het in principe wel op blauwe pistes in Oostenrijk volgens mij.
Neem gewoon ter plekke wat lessen en je zal zien dat het op deze manier het vlotst zal gaan :)

Bedankt voor de reacties Piefke en Herky, kzal idd ter plaatse mss nog paar lesjes nemen, ben er echt benieuwd naar! Jullie horen me nog als ik het overleef ;-)

Mvg

Ikzelf en mijn kids hebben vorig jaar in de zomer een 10tal lessen gehad in skidome Terneuzen. Nadien zijn we zelf nog ongeveer 25-30uur gaan oefenen alvorens we richting Flaine trokken.
Daar ondanks de hevige sneeuwval en heel slecht zicht zijn we toch allemaal heel vlotjes de blauwe pistes afgekomen… zelfs rood ging vrij goed als we tenminste zagen waar de piste was ;-)
Veel oefenen is de boodschap en inderdaad misschien daar een uurtje of 2-3 privé les volgen…

Thx flap20 ;-)

Neem vooral ook ter plaatse les en denk niet dat je het zelf wel kunt. De techniek moet je gewoon leren en oefenen!!

Thx QmQ! :-)

Ik vind indoor niet te vergelijken met de “echte” bergen, Natuurlijk is het leuk, en een aanvullende voorbereiding, Maar ik zou daar ook zeker nog les nemen,
Leer je samen met een leraar ook nog eens het gebied kennen,

Ligt het aan mij, of nemen volwassenen steeds minder les? (daarmee niet bedoelende dat topicsteller dit zou doen)

Da was ik zeker nog van plan om daar nog enkele lessen te nemen, en goe idee om met de leraar het gebied te verkennen!
Ik vroeg mij gewoon af of het daar gemakkelijk is door feit van bredere piste’s, minder steil, ed…, alle denk da het toch wa afschrikt die berghoogtes enzo.
Tzal waarschijnlijk wel allemaal meevallen denk ik.

Grtz en thx voor reactie pimmetje.

De omstandigheden in het echt zijn altijd wisselend, Ooit in dichte mist op een piste gestaan, Een soort van rustig aan op de tast naar beneden. volgende dag wederom dezelfde afdaling gedaan. Het leek totaal niet op wat wij van de vorige dag in gedachten hadden.

Er worden bulten in een piste geskied, soms is een stukje moeilijk doordat het smal is, soms omdat het steil is. Soms denk je, Is dit echt blauw. Of waarom noemen ze dit rood.

?

Plaats een reactie