Snowworld Landgraaf bevindingen.

Graag wil ik met jullie mijn bevindingen over Snowworld Landgraaf delen nadat ik zondag een dag vol teleurstelling en frustratie ben wezen boarden met vrienden van mij.

Om te beginnen gaan de prijzen van Snowworld nergens over, alles wat geld kan kosten kost dan ook belachelijk veel geld.
Dan mag je hopen dat je waar voor je geld krijgt, maar niets is minder waar! Snowworld Landgraaf is een bedrijf dat niet om zijn klanten geeft maar alleen om geld.
Om te beginnen is dit het enige sneeuwbaan van Nederland waar je moet betalen om te parkeren.

Bij Snowworld gaat de tijd in tegenstelling tot andere banen wel door als je gebruik maakt van het restaurant (stank voor dank) je krijgt niet wat er word beloofd. Ik zou dan ook iedereen aanraden om te gaan eten voor u een kaart koopt of eten nadat uw tijd verlopen is.
Wij hadden een 4 uren kaart en klokten uit op 2 uur 55 min en nadat we een biertje hadden gedronken en lekker hebben gegeten in de veelste dure restaurant hadden we nog maar 1uur en 10 minuten over.

Daarnaast is het verhuur materiaal zeer slecht onderhouden, bijvoorbeeld niet gewaxt en ik kan dat weten als snowboard leraar er blijft ontzettend veel sneeuw/ijs aan de onderkant van het board plakken wat werkt als schuurpapier waardoor het board te stroef is en niet vooruit komt, zeker met rutchen ben je niet voorruit te branden!
Hierdoor raakten mijn vrienden erg gefrustreerd en zijn we weer een nieuw boardje wezen halen wat erg lang duurde omdat er maar 1 of 2 personeelsleden stonden en zij ook geen idee hadden wanneer de boardjes gewaxt waren, niet te vergeten de tijd loopt gewoon door op een uur uitgeklokt hadden mijn vrienden nadat ze een nieuw boardje hadden nog maar 25 min over.
Het prijsverschil tussen een 4 en 8 uur kaart is 2 euro, terwijl als je ook maar 1 minuut te laat uitklokt je €0,25 per minuut boete betaald. Dus neem allen een 8 uren kaart omdat zodra je gaat eten en de tijd die je kwijt bent aan boardjes wisselen de tijd om is!
Ook mocht er niks veranderd worden aan de huurboardjes omdat ze er te lui waren om dat weer te moeten verstellen, de boardjes stonden op +15 / -15 ingesteld wat slecht is voor de heupen en knieen. +15 / -15 is nog altijd beter dan niet duck maar is wel een hele ongemakkelijke duckpositie.
Ook mocht de breedte van de boardjes niet veranderd worden zo stond een vriendin van mij extreem smal op haar boardje.

Ook was de sneeuw niet goed geprepareerd, het was erg slushy en grijs op dat moment, het is dat ik en 1 van mijn vrienden onze eigen boards hadden, maar met het boardje van Snowworld die een vriendin had kon je niet rutchen (remmend naar beneden) er kwam totaal geen vaart in!

Tevens vind ik het ook niet netjes dat er geen hulp is bij de liften want niet iedereen kan dat, en als er dan ook nog eens geen sneeuw op de mat ligt waardoor je niet gauw en makkelijk uit de lift kan komen, is het daar moeilijk om uit de lift te komen en nadat je de mat voorbij komt ligt er een dikke ijsplaat waar velen onderuit gingen!

Ook zien ze bij Snowworld liever iedereen onveilig naar beneden zoeven en vallen en mogelijk letsel oplopen als dat iemand word geholpen uit goede wil door een niet personeelslid van Snowworld.
Als ik vrienden overtuig om een keer met mij te snowboarden is dat omdat ik vind dat zij wat missen en omdat ik trots ben op mijn sport.
Dit zijn gewoon vrienden die zonder mij en zonder mijn hulp niet naar SnowWorld zouden zijn gekomen! Ik laat hun niet misbruiken door verplicht te worden les te nemen of anders voor het leven niet moeten kunnen snowboarden?
Niet iedereen kan naast de al te dure prijzen ook jullie lessen betalen!
Als mijn vrienden ook nog eens lessen hadden moeten nemen konden ze aan het einde van de dag misschien net de snowboard bindingen vastmaken en naar beneden rutchen in plaats van met bochten naar beneden te komen waardoor ze minstens nog 2/3 dagen extra zouden moeten bijboeken en terug komen.
Als je rondkijkt zie je iedereen snowboarden met heupfouten en veelte veel op hun achterste been leunen waardoor men ongecontroleerd naar beneden zoeft waardoor er valpartijen of ongelukken ontstaan.
Daarnaast is het piste personeel van Snowworld nergens te bekennen en zijn ze vaak erg sagarijnig in tegenstelling tot het personeel van de Uithof. Behalve als iets in de strijd is met de regels van Snowworld zelf zijn ze er als de kippen bij, maar de FIS piste regels doen er eigenlijk niet aan toe zolang er maar betaald wordt.

Ook durven ze bij snowworld €1,25 te vragen voor pindasaus bij je frietje!
Ook erg jammer is dat de funpark kleiner is geworden met de komst van de RedBull Crashed Ice baan, alles staat erg dicht op elkaar.

Enige pluspunt van Snowworld Landgraaf is dat het nog steeds de grootste baan van Nederland is en dat het horeca personeel wel goed gehumeurd is.
Ook is het avond tarief wel oke, alleen jammer dat de tijd gewoon doorloopt als je wat wilt drinken of eten.

Ok.

4uur, na 2 uur en 55 minuten de piste verlaten en dan bij terugkomst nog 1 uur en 10 minuten overhouden, ik zie het probleem niet…

if you pizza when you should french fry, you're gonna have a bad time

"Wij hadden een 4 uren kaart en klokten uit op 2 uur 55 min en nadat we een biertje hadden gedronken en lekker hebben gegeten in de veelste dure restaurant hadden we nog maar 1uur en 10 minuten over."

Prima toch, je krijgt 5 minuten erbij. ;)

Ik ben een paar maanden geleden bij Landgraaf geweest, maar ik heb eerlijk gezegd vrij weinig commentaar. Ik had toen ook een 8 uurs pas gekocht via Ticketveiling. Ik geef je wel gelijk met het ijs bij de lift, en ook was de rechterbaan (van bovenaf gezien) voor een groot deel bedekt met ijs, met als gevolg dat je amper kon remmen terwijl je met mach 5 naar beneden ging. Je moest dan het allerlaatste stukje baan benutten om af te remmen. Beetje vervelend als je dan met een gangetje van 40 en er staan precies om dat stuk mensen een beetje te niksen.

En dan verhaal over niet kunnen rutchen begrijp ik niet, ik ben er 3 jaar geleden ook geweest en toen was ik een beginner met een gehuurd board, ik kon toen gewoon probleemloos naar beneden rutchen (nu moet ik er niet aan denken). En voor lessen moet je nou eenmaal betalen, ik heb mazzel gehad dat ik wat vrienden had die al enkele jaren ervaring hadden en ik krijg over het algemeen veel dingen vrij snel onder de knie. Ik vraag me ook af of je in 1 dag gelijk bochten etc. kan maken. Bij mij heeft het in ieder geval een dagje Snowworld en een halve dag Valtho gekost voordat ik mijn eerste bocht maakte op m’n tenen.

Al met al ben ik best positief over Snowworld, vooral Landgraaf. Je moet er verder ook niet teveel van indoorbanen verwachten.

Ik denk dat een overgroot deel van de genoemde klachten voortkomt uit de drukte door de kerstvakantie. Natuurlijk is dat geen excuus.

Wij waren een week ervoor bij snowworld zoetermeer. We waren er op zondagavond, de drukte was onvoorstelbaar. Overvolle pistes met veel onnodige ongelukken tot gevolg.

Ik ben vaker bij snowworld geweest buiten de drukke periodes om, nooit klachten gehad.

Dat dus; gewoon gaan buiten het seizoen en dan zijn er top condities! Vooral de echte sneeuw opzoeken nu ;)

@Gast 26,

Een tijdje terug was ik ook niet lovend over Snowworld landgraaf maar als ik het zo lees, zie ik wel veel dingen die bij andere indoor skipistes in Nederland en Belgie ook veelvuldig voorkomen. Een indoor skipiste is voor veel mensen (met weinig ski / snowboard ervaring) een dagje uit. Zij merken weinig verschil in een gewaxed/ongewaxed board, ook het gedrag van de skieers vind ik zelfs meevallen in landgraaf, dat is bijv. een botrop veel erger.

Je kan geen topcondities verwachten in een indoor skihal vooral in deze drukke periode. Ben benieuwd waar je in NL/Belgie/Duitsland waar je nu wel op outdoor piste waardige pistes kan skieen?

Ben het wel met je eens dat landgraaf redelijk prijzig is, maar van de 15x dat ik daar ben geweest heb ik zeker zo’n 10x buiten het hoofdseizoen goede omstandigheden had. Ik heb namelijk ook andere indoor skipistes in NL en Belgie bezocht en vond dat er toch geen een kan tippen aan landgraaf indien je hier niet heen gaat op een zondag in het hoogseizoen, want dan weet je dat de omstandigheden minder zullen zijn.

Inderdaad nooit naar Snowworld in de kerstvakantie. Het doorlopen van de tijd als je uitklokt geld trouwens alleen in de kerstvakantie, staat ook op de site. Opzich ook wel begrijpelijk met al die drukte.

Beste "snowboard leraar"

Neem de volgende keer een 8 uur pas van paar euro meer, deze tijd stopt wel.

Klok hem uit na 4 uur, kleed je om en verkoop hem aan een persoon op de parkeerplek voor 20eurotjes.

Lukt mij altijd.

Bevindingen van het liftpersoneel ervaar ik toch anders maargoed. Lekker bij de uithof blijven en daar "jouw" sport beoefenen.

don't count the days, make the days count !

Ik ben met m’n gezin 2e kerstdag geweest met een overnachting erbij,en 4 uren skieen.
Bij ons stopte del klok wel bij een restaurant bezoek,geen probleem.
Sommige van de klachten herken ik wel,idd het funpark niet leuk meer door de ijsbaan,en het liftpersoneel was boven niet hulpvaardig,iedereen gleed bij t uitkomen van de lift vol op z’n plaat door ijs,maar daar werd niets aan gedaan. En om 23 u een paar dronken gasten of ze konden er echt geen reet van die voortdurend kamikaze naar beneden kwamen en remden in de stootkussen met volle vaart.
Dus al met al een leuke dag,en leek t op Oostenrijk laat in de middag,als alle adres-ski gasten van de berg komen,hahaha.

www.wausclothing.com THE BRAND FOR BOARDERS

Ach de kwaliteit van indoorpistes…Het blijft bedroevend (ook buiten het hoogseizoen) om. Ik heb nog geen enkele indoorbaan meegemaakt waar de sneeuwkwaliteit überhaupt boven gemiddeld uitkwam en sneeuw "snel" was…Ja, misschien op de vele aanwezige ijsplaten…

Bij de forumbijeenkomst in Landgraaf dit jaar werd er ook door anderen veelvuldig over geklaagd. Ik herken me dan ook wel in de piste omschrijvingen (ik kwam zelfs veel zwarte gemalen steentjes tegen).

Maar het is vooral met welke instelling je er heen gaat. Mijn ervaring is dat het leuk is om even te spelen en je je verwachtingen er ernstig op aan moet passen (vooral niet te veel verwachten), dan is het allemaal nog even vol te houden…Dus of je stelt je er op in dat de pistes ijzig en/of van slechte sneeuwkwaliteit zijn (en in drukke periodes zwaar overbevolkt), of je kan beter thuis blijven (of nog beter; voor het echte werk in de Alpen gaan).

If you snooze, you loose!

Het is wel heel negatief beeld wat je neerzet van Landgraaf. Het is maar net met welke instelling je er naartoe gaat. De tijd stopt overigens wel degelijk bij een 4uurs-kaart zodra je de piste verlaat.

Ik kom er best vaak omdat het nog geen 5 minuten rijden is, en weet inmiddels wanneer ik wel en niet moet gaan… Maar mijn grootste ergernis zijn de stenen! Elke keer heb ik krassen of gaten in mijn ski’s, en dat komt niet omdat ik er ruw mee om ga.

Ben zelf jaarkaart houder bij Snowworld. Deze week het park even checken hoe het is nu. is namelijk weer veranderd.

als je board/ski’s echt kapot gaan door de steentjes kun je dit melden en krijg je het geld van je board en ski’s terug. (ja dit is echt zo bij meerdere vrienden gebeurd, zelf pas geleden nog toen er een schroef uitstak)

en waar die stenen vandaan komen, dat vraag ik me ook af lijkt alsof delen van de berg naarbinnen komen.

en de ijsplaten op de piste’s komt door de mensen die de sneeuw wegschrapen, smorgens vroeg is namelijk alles heel en savonds heb je de platen, en je ziet dan ook waar ze dan schrapen, omdat ze het blijven doen.

In totaal ben ik 3 keer in Landgraaf geweest, 2 keer lang geleden, toen was alles prima.

De laatste keer is ongeveer 2 maanden geleden, wat een pauper bende was het toen. De wedstrijd piste was grotendeels afgesloten, dit was niet van tevoren aangegeven. Dit is toch een beetje waar je voor komt. Verder was het verschrikkelijk ijzig, bij de start één grote ijsbende. De afgesloten piste heb ik één keer geprobeerd, met gevaar voor eigen leven. Het was ijsplaten bedwingen met mach 5, geen grapjes. Verderop op de baan (onderaan) was het ook één grote ijsplaat, je moest zoeken naar grip om niet de wachtrij in te vliegen.

Het funpark ben ik niet in gegaan, dit zag er niet uit. Dikke vette ijslandingen overal, en tevens helemaal uitgesleten.

Al met al zeer teleurgesteld in de kwaliteit van Snowworld in Landgraaf.

tip ga nooit tijdens de kerstvakantie!

Ik ben er in september geweest, eigenlijk weinig klachten anders dan dat de wedstrijdpiste ook bij mij afgesloten was. Dat is inderdaad teleurstellend, want dat melden ze niet vooraf. Niet dat de pistes zo verschrikkelijk anders zijn; maar het is al niet uitermate boeiend laat staan als er een piste afgesloten is omdat ’ wedstrijd’ skiërs er gebruik van moesten maken…

Ik rij er niet voor om, maar ach als ik in de buurt ben breng ik meestal wel een bezoekje… Zo negatief als topicstarter kijk ik er daarom niet tegenaan. Ik ben blij dat NL deze mogelijkheden heeft, jammer dat de uitbreiding in Zoetermeer niet door mocht gaan… Stuk makkelijker aan te rijden.

Let it snow!

De tijd loopt alleen in de kerst vakantie door ,ik kom zelf 3 keer in de week in zoetermeer ( vele malen betere sneeuw als in landgraaf door grond koeling ) vanaf april tot oktober ga ik om het weekend naar landgraaf dan zijn de omstandigheden gewoon goed , nu is het gewoon te druk en is de sneeuw om 10:00 slush . en idd er zijn dingen waar je haren van overeind gaan staan , dat er overal steentjes liggen komt door dat de berg boven steentjes afgeeft ( is me ook maar verteld )
Veel zullen me voor gek verklaren dat ik zovaak indoor ski maar tja ben nou eenmaal verslaafd he en ik vermijd de drukte in de kerstvakantie ,vandaag nog heerlijk 3 uurtjes geweest en we waren zeker wel met 17 man op de piste

he-ho lets go

Als je in de kerst vakantie wil gaan moet je op eerste kerstdag of op 1 januari gaan, dan is het lekker rustig. Verder kun je beter niet in de kerstvakantie gaan. De sneeuw is in Zoetermeer overwegend gewoon goed!

Erg duidelijk is dat de topicstarter vanuit emotie geschreven heeft, en niet vanuit feiten.
Ik denk dat ik zelf wel 10 keer in landgraaf geweest ben, en de omstandigheden zijn altijd anders. Ik ben het eens dat de mensen bij de lift niet de meest assertieve zijn, en vaak ook niet de meest ervaren. Maar als je op een drukke zondagavond of vakantiedag gaat, dan hebben ze de handen al vol aan het uberhaupt laten lopen van de liften. (nee dit is geen excuus, dit is een constatering).

Wat is er mis met duck +15, -15? Daar sta ik al jaren in…

Landgraaf is indoor nog altijd de beste baan, maar ga er gewoon niet heen tijdens de drukke periode. Winterberg ga je dan toch ook niet naar toe?

Dat ze er alles aan doen om alleen maar geld te verdienen ben ik het ook wel mee eens. Maar goh, zou je niet als onderdemer? Overigens zijn er genoeg ‘truukjes’ om dit te omzeilen…

Ga er eens in de zomer heen zou ik zeggen :)

Ik ben het eens dat de mensen bij de lift niet de meest assertieve zijn, en vaak ook niet de meest ervaren. Maar als je op een drukke zondagavond of vakantiedag gaat, dan hebben ze de handen al vol aan het uberhaupt laten lopen van de liften. (nee dit is geen excuus, dit is een constatering).

Mark op 10 jan. 2013 01:20

Eerlijk gezegd denk ik dat er meer aan de hand is en dat heeft vooral te maken met de mensen die Snowworld aan het werk zet en instrueert. Met enige regelmaat zie ik boven opstoppingen ontstaan door mensen die vallen, ski’s of stokken verliezen. Dit levert situaties op die je kunt voorkomen door het personeel alerter te laten handelen maar ze hebben het vaker drukker met hun gsm dan met jouw en mijn veiligheid.

De kwaliteit van de pistes is sterk wisselend; het ene weekend heb je een nette afdaling, het volgende weekend een ijsvlakte. Dat heb je in mindere mate ook in de Alpen en is gewoon iets waarmee je moet leren leven.

over +15,-15 dit is nu gedaan omdat ze nu (eindelijk) twintip boars hebben, eerst hadden ze dit niet en stond het ook +15,0/-3. Hier over werd ook altijd gezeurd of ze de bindingen niet +15,-15 konden zetten, maar dat kon toen nog niet doordat ze geen twintips hadden.

Dat de berg steentjes afgeeft verbaasd me eigenlijk wel, hebben ze dan geen vloer onder het ijs gelegd

tjaaaaa, ik kan alles wat onder die regel staan niet posten :o

Dat de berg steentjes afgeeft verbaasd me eigenlijk wel, hebben ze dan geen vloer onder het ijs gelegd anders kunnen die er toch ook niet in komen.
Dit zou ook verklaren waarom er soms stenen in het park enzo opduiken en vrienden hun board kapot rijden.
en idd de liften laten lopen is een hele klus, soms valt het gewoon uit en dan kun je omhoog lopen (vaker moeten doen) gelukkig blijft de park lift het meestal doen, maar die stopt er ook vaker mee doordat mensen niet los laten als ze valen, of dat t touwtje van dat trek ding over de dikke kabel gaat en breekpennen kapot gaan…

eindelijk…

Denk dat je op wintersport ook niet geholpen word met de lift ed…
Waarom ben je niet naar de manager geweest en heb je je zegje gedaan?
Wat moet men jouw betalen voor een snowboardles??

Ik ben zelf 2 maal bij Landgraaf geweest met vriendinnen. En qua prijzen vinden ik het niet veel anders dan andere amusementparken, bijv. de efteling. Maar dat weet je voordat je vertrekt.
Tevens is het best leuk als je in de ochtend gaat skien, dan is in de nacht de piste geprepereerd en is de kwaliteit van de sneeuw prima (niet zoals in de Alpen, maar dat kan je ook niet verwachten). Al met al kan ik me eigenniet heel erg vinden in uw ervaring, misschien uw eisen bijstellen als u naar een indoorhal gaat?

euhh vriend de tijd loopt niet door als je fatsoenlijk je kaart uitlogt. De prijzen zijn idd wel erg hoog.

Hoe zo hoog. Volgens mij hebben zij altijd acties. In het verleden hadden zij altijd aan Audi actie. Volgens mij 50% van de prijs. Nu volgens mij eten en skiën. Ik vind de prijs voor wat je krijgt beste redelijk. Je moet er ook vanuit gaan dat je onder een dak zit en er een klimaatinstallatie in zit. Mijn ervaring in Landgraaf is alleen maar positief.

Ik ben vandaag toevallig nog naar Landgraaf geweest samen met mijn vriendin.
Mijn vriendin kan nog niet skiën en wilde van mij "skiles" krijgen.

Dit hebben we op de 2 bijbaantjes gedaan en hier werd geen enkel probleem van gemaakt door de aanwezige skileraren. Sterker nog, één skileraar vond het zo leuk dat ze het wilde proberen, dat ze mijn vriendin nog wat enkele tips gaf om het beter onder de knie te krijgen.

Op de 2e bijbaan (met de iets stijlere helling) was de sneeuw erg slecht en vormden zich hopen. Ook de kleur van de sneeuw (grijs) was niet erg natuurlijk te noemen.

De hoofdpiste was daarentegen zalig en goed geprepareerd. Het scheelt ook dat er in totaal maar 40 / 50 mensen binnen waren.

Wat betreft het materiaal en het liftpersoneel kan ik het 100% met je eens zijn. Het materiaal is slecht onderhouden en enkelen weten niet waar ze over praten. Zo probeerde de beste man mij wijs te maken dat de ski’s in Oostenrijk bijna altijd groter zijn dan de personen zelf!? Toen ik vroeg of meneer überhaupt wel eens in Oostenrijk geweest is, kreeg ik als antwoord: " Ja 20 jaar geleden, maar zoveel is er toch niet veranderd sindsdien?" (0_0)’

Nadat ik mijn vriendin een aantal uurtjes had laten oefenen op ski’s wilde ze met de stoeltjeslift omhoog om te proberen (in de V-houding licht slalommend naar beneden, immers de andere steilere oefenpiste kon ze al aardig bedwingen en er was niemand op de piste). Maar toen we bovenkwamen viel ze tijdens het uitstappen. De jongen achter in dat huisje was meer bezig met zijn Iphone dan op de veiligheid van de bezoekers te letten en liet de lift gewoon doordraaien. Daardoor kreeg ze bijna een stoeltje tegen haar hoofd aan…

Dus ja, ik kan me vinden in een aantal punten die de TS aangeeft. Maar wanneer je op een zomerse dag met een aantal mensen die al redelijk kunnen skiën een dag weg wilt gaan. Is Landgraaf absoluut een aanrader! (Ben ook in Botrop vorig jaar geweest en dat was echt bagger)

Wij hadden de pas van 4 uur en hadden nog ruim een half uur over. Als gevorderde skiër heb je het na 3 afdalingen wel gehad. Je kunt dan bijvoorbeeld meer op je techniek gaan oefenen of de waaghals uit gaan hangen in het funpark.

Hup Willem II

Niet zo slim ook om iemand wat voor het eerst op ski’s staat meteen een stoeltjeslift te laten nemen als eerste lift…

Plaats een reactie