Liveblog: coronavirus wintersport 2019-2020

Klopt men geeft deze Nederlandse zanger de schuld, betreft Rob Ronalds.

michelr op 6 apr 2020 22:24

Waarvan, dat hij Corona Oostenrijk heeft binnen gebracht zeker ?..

R.L. op 7 apr 2020 13:58

Yep de Tiroolse afdeling van de Oostenrijkse RIVM zoekt een zondebok na eerst veel vouten te hebben gemaakt, men zei eerst dat op 7 februari de eerste besmetting was in Ischgl. Is later verbeterd naar 7 maart.

Je moet maar eens kijken op zijn facebookpagina, al eerder heeft hij melding gedaan en is zelf 2 weken in quarantaine gegaan.

michelr op 8 apr 2020 13:40

Ze zijn duidelijk op zoek naar patient zero oftewel de index-patient. Dat kan erg belangrijke informatie opleveren betreffede de manier van verspreiden van het virus alsmede mogelijke strategieen om het virus te bestreiden. Anderzijds levert het ook verwarrende informatie op als het niet om de juiste persoon gaat. Al met al doet me het een beetje denken aan Gaëtan Dugas.

Deze purser (toevallig geen Amerikaans staatsburger) van Air Canada werd er van beticht het HIV virus in de USA te hebben geintroduceerd. Later bleek dat Gaëtan Dugas niet de index patient was. Deze rol wordt nu toekend aan Robert Rayford en toont aan dat het HIV virus reeds voor 1966 in de USA werd geintroduceerd.

Al met al een beetje een triest verhaal maar het toont wel aan dat foutieve aannames en onbekendheid stigmatiserend werkt met desasteuze gevolgen van dien. Zo op het oog lijken mij zowel Rob Ronalds als mede die Duitse barman van Kitzloch niet de index patient te zijn. Sterker nog, Daren Bland (UK citizen) bleek al op 19 Januari 2020 met COVID19 terug te zijn gekomen uit Ischgl.

Waarschijnlijk is ook hij de index patient niet. Volgens mij hoeft die Rob Ronalds (Ik had nog nooit van hem gehoord overigens) geen enkele zorgen te maken.

BW
D

dokteruk op 8 apr 2020 15:06

Klopt maar dit soort berichten kan ook schade oplopen voor de beste man zelf, volgens zeggen (tijdens interview met Frank Danen op 538) kijken anderen hem aan omdat er in kranten hij als schuldige wordt aangemerkt.

Trouwens is hij een bekende in de adres ski wereld, zeker in Oostenrijk, kom je in Gerlos, Sölden, Skiwelt, Skicircus dan moet je van hem gehoord hebben. En hij is ook bekend als Ab Normaal, en bekend van dit.

nr49 24 februari 2020 · 15:32
Ciao tutti! Hier aan de voet van de Monte Rosa is geen paniek, maar zijn wel alle carnaval activiteiten afgelast en scholen blijven gesloten. Liften en skilessen zijn voorlopig nog zoals normaal. Milanees carnaval zou komend weekend zijn, met een hoop Milanezen op de berg. Ben benieuwd of hier nog veel van naar boven komen.

De gevolgen hebben we gezien

Marc1 op 8 apr 2020 16:08

@Marc1, in Alagna is alles redelijk onder controle. Het carnavalsweekend was ok, het weekend daarna was er wel een veel te grote aanloop van toeristen met bijvoorbeeld een lange dikke trage rij voor de dal-lift. Die zondag sloot alles. Daarna is er nog een probleem geweest met “tweede huizers” waarvan moeder en kids in Alagna bleven en pa lekker heen en weer forensde naar Milaan eo.

De gevolgen die we gezien hebben zijn voornamelijk veroorzaakt ten zuiden van Milaan en rond Bergamo, waar superverspreiders in ziekenhuizen (waarschijnlijk) een belangrijke rol bij speelden en (iig) rond Bergamo ook lang is weggekeken omdat het gewone leven (met carnaval) gewoon door moest gaan.

Of geen paniek de juiste weg is zal vast blijken uit het verloop in Zweden, waar dat het adagium is. Ciao!

Klopt maar dit soort berichten kan ook schade oplopen voor de beste man zelf, volgens zeggen (tijdens interview met Frank Danen op 538) kijken anderen hem aan omdat er in kranten hij als schuldige wordt aangemerkt.

Trouwens is hij een bekende in de adres ski wereld, zeker in Oostenrijk, kom je in Gerlos, Sölden, Skiwelt, Skicircus dan moet je van hem gehoord hebben. En hij is ook bekend als Ab Normaal, en bekend van dit.
[/post]

@michelr Dat eerste clipje “hey baby” had ik wel eens gehoord bij nader inzien. Ik rijd ik juist met een grote boog om Gerlos, Sölden, en Westendorf heen, misschien dat daarom de naam me niets zei. Weet je zeker dat dit niet een soort publiciteits stunt is van de persoon zelf? Het lijkt me vrij duidelijk dat deze Rob Ronalds niet de index-patient is. Zo dom zijn de Oostenrijkse authoriteiten ook weer niet.

Ik bedoel het echt niet l*llig hoor, maar zo ik zat een keer in een vliegtuig dat een tussenlanding moest maken wegens een klein defect. De volgende dag zat ik in de auto naar de radio te luisteren, komt er ineens zo’n soapie op de radio die kennelijk op dezefde vluchjt zat en doodleuk vertelt dat ze doodsangsten uitstond, dat er grote paniek aan boord was, en dat ze er een groot trauma aan overhield. Dit strookte geheel niet met mijn eigen ervaring. In de volgende weken werd dit grote trauma van het soapie in de gossip bladen uitvoerig in diverse gedaanten uit de doeken gedaan. Ik bedoel maar, sommigen doen echt alles om in de publiciteit te komen.

Zeker is in elk geval dat deze zanger de index-patient niet is en er ook niet over zwijgt.

Chrz!
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

gelukkig worden de eerste pistes al terug geopend
https://www.facebook.com/powderhoundscom/videos/256463789710…

https://www.ad.nl/binnenland/erasmusbrug-minutenlang-bezet-v…

Ik had met al op LinkedIn voorbij zien komen, maar helaas heeft een landgenoot op een reisje naar Ischgl Corona opgelopen en het niet overleefd :-(

Ook bij ons in de streek (Brugge, België) is een succesvolle bouwondernemer (58) gisteren overleden aan de gevolgen van Covid19, opgelopen tijdens z’n reis naar Ischgl enkele weken terug. Reis met zware en trieste gevolgen😔…

https://m.hln.be/in-de-buurt/oostkamp/bouwpromotor-eddy-chri…

Sterkte aan familie en vrienden!

Al kijkend op de webcams, gaan de mensen in Oostenrijk weer een beetje naar buiten toe.

In Frankrijk ziet 't er daarentegen naar uit dat er een verstrenging aankomt. En als het regent in Parijs, dan druppelt het in Brussel…

Hier in B. worden de regels door heelwat mensen met de voeten getreden.

Dit is een kaakslag voor de zorgverleners die op hun tandvlees zitten. 👺👹

Born to run. B.S.

Hier in B. worden de regels door heelwat mensen met de voeten getreden.

Dit is een kaakslag voor de zorgverleners die op hun tandvlees zitten. 👺👹

dan58 op 12 apr 2020 19:17

Groot gelijk. 👍😬
Én voor de mensen die zich wel aan de regels houden. 🙄😠
😉

Bla, bla, bla.

Hier in B. worden de regels door heelwat mensen met de voeten getreden.

Dit is een kaakslag voor de zorgverleners die op hun tandvlees zitten. 👺👹

dan58 op 12 apr 2020 19:17

Volledig mee eens. Maar wat je wil je nu eigenlijk zeggen?

@Skiwi
Je bent het ermee eens , dus zeg het maar.😉

Born to run. B.S.

Ik mag hopen dat je niet gaat pleiten om de Fransen in dat geval te volgen. We hebben GEEN nood aan strengere regels, we hebben nood aan minder maar nuttige en logische regels en een strengere handhaving ervan…

*bericht bewerkt door Skiwi op 12 apr 2020 22:37

Opgelet want je mag hier GEEN hoofdletters gebruiken.

Born to run. B.S.

En jouw punt is?

Quote @Skiwi

Die maatregelen zullen (en kunnen) niet te lang duren, er zal een punt komen waarop de overheden zullen beslissen om een heel aantal doden (met “voorkeur” voor ouderen) te accepteren in het voordeel van de economie. Ik weet dat dit cru is en ongekend in deze moderne tijden, maar uiteindelijk zal het belang van de maatschappij (want economie=maatschappij) moeten primeren op het belang van een (in aantallen groot, maar relatief tov de gehele bevolking klein) aantal individuen…

Mijn punt is dat ik jouw voorstel tot oplossing ken ( zie hierboven), maar die kan ik echt niet delen.
Punt is ook dat ik géén zin heb in hopeloze discussies waarin mensen krasse uitspraken doen om anderen “uit hun kot” te lokken.
Punt is dat wanneer mensen zich niet aan de maatregelen houden alles veel erger voor ieder zal worden… strengere maatregelen, strengere straffen …en meer slachtoffers.😥

Born to run. B.S.

Ik geloof dat dan58 gehackt is… Niet 1 woord in hoofdletters namelijk…

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

@Snowball
Toch wel, elk eerste woord van iedere zin. 😉

Born to run. B.S.

@dan58 Eerst en vooral 1 ding duidelijk stellen: ik hou mij perfect aan de regels en blijf uit de buurt van anderen. Woon in een dorp en heb grote tuin, is dus ook niet zo moeilijk.
Ik stel ook vast dat in België het aantal mensen in de ziekenhuizen perfect onder controle is (minder dan de helft van de beschikbare capaciteit in gebruik). Dus waarom zouden we dan verstrenging nodig hebben? Omdat er mensen zijn die zich niet aan de regels houden? (al lijkt dat wel de natte droom van sommige politiekers en een welbepaalde viroloog/politieker te zijn) Kromme rendering is dat…
Ik blijf bij mijn standpunt: dit kan/mag niet te lang duren of de economische gevolgen die nog decennia kunnen doorzinderen zullen wereldwijd geen duizenden, maar miljoenen levens verwoesten…

Als we nou allemaal 1 maand als een kluizenaar binnen zouden gaan zitten, is het virus dan weg?

Het virus schijnt nooit meer weg te gaan.

Übung macht den meister!!!

https://vrtnws.be/p.DxyZ3dDB7

Minder strenge maatregelen maar toch doet Nederland even goed of zelfs beter…

Je kan geen appelen en peren vergelijken.
En hier ga ik het maar bij laten want:

Punt is ook dat ik géén zin heb in hopeloze discussies waarin mensen krasse uitspraken doen om anderen "uit hun kot" te lokken.

dan58 op 13 apr 2020 09:14

Inderdaad, groot gelijk. :)
Ge wordt wijzer met de jaren @dan58 :p ;)

*bericht bewerkt door bartvwg op 14 apr 2020 08:30

Bla, bla, bla.

Langzaam maar zeker lijkt het duidelijk te worden dat er naar verwachting rond September een vaccin beschikbaar gaat zijn om het virus te bestrijden. Ik houdt er persoonlijk serieus rekening mee dat ons leven tot die tijd met behoorlijk wat restricties beperkt gaat zijn. Dat wil zeggen dat we tot die tijd een maatschappij hebben waar een zekere mate van social distancing nodig is en dat reizen alleen tot het hoogst noodzakelijke beperkt zal zijn. Tot die tijd zullen de regels denk ik wel steeds iets versoepeld worden naar gelang de zorgcapaciteit toereikend is om de economie toch voor zover mogelijk is zoveel mogelijk te ontzien.

Born to Ride

@bartvwg Jullie vinden dat misschien krasse uitspraken, ik niet. Ik ben bloedserieus.

Ik zou graag na deze crisis nog wakker worden in een maatschappij met enige toekomst. Met een gezonde economie die voor welvaart kan zorgen (en niet decennia lang dient om een enorme corona schuldenberg weg te werken)

Daarom is het belangrijk om zo snel mogelijk zo veel mogelijk economische activiteit weer op te starten. In eerste instantie enkel waar physical distancing mogelijk is (ook niet-essentiële winkels kunnen dus perfect terug open), later al de rest. Horeca waar afstand houden moeilijk is en massa evenementen worden lastiger, die zullen moeten uitblijven tot er een vaccin is

Langzaam maar zeker lijkt het duidelijk te worden dat er naar verwachting rond September een vaccin beschikbaar gaat zijn om het virus te bestrijden.

Matthias123 op 14 apr 2020 09:13

Daar zou ik voor tekenen, is namelijk absurd snel mocht dat zo zijn.

Click. Click. Peace

Langzaam maar zeker lijkt het duidelijk te worden dat er naar verwachting rond September een vaccin beschikbaar gaat zijn om het virus te bestrijden.

Matthias123 op 14 apr 2020 09:13

Daar zou ik voor tekenen, is namelijk absurd snel mocht dat zo zijn.

Rogier op 14 apr 2020 09:25

Het is absurd snel, maar de belangen zijn ook absurd groot. Ze zijn op dit moment onafhankelijk van elkaar op 70 plaatsen een vaccin aan het ontwikkelen. Bij 3 zijn ze zelfs al op proefpersonen aan het testen. Om tijd te winnen wordt er nu bijvoorbeeld ook niet eerst op proefdieren getest, maar gelijk op mensen.

Born to Ride

Als de winter 2020 /21 terug normaal kan verlopen, zou ik dit een heel grote overwinning noemen. Maar persoonlijk reken ik er niet teveel op.

Zomervakantie 2020, waarschijnlijk enkel in eigen land. Als de 2de golf besmettingen niet te snel komt, ergens in het najaar.

Vaccins ontwikkelen is niet iets wat in 6maanden opgelost wordt. Bijwerkingen op lange termijn moeten echt uitgesloten worden, want als men massaal gaat vaccineren is het laatste wat men wil dan na zoveel jaren een bijwerkingen optreden. De geschiedenis leert ons dit. Medici zijn daar ten volle van bewust, de politiekers iets minder. Maar deze laatste hebben nu eenmaal een andere agenda…

https://vrtnws.be/p.DxyZ3dDB7

Minder strenge maatregelen maar toch doet Nederland even goed of zelfs beter…

Skiwi op 14 apr 2020 08:24

Inderdaad doen ze beter want ze tellen de overlijdens in rusthuizen niet mee…

Appels en peren (s)kiwi's en mango's 😆😉

*bericht bewerkt door dan58 op 14 apr 2020 10:04

Born to run. B.S.
Sneeuwalarm

Ontvang gratis een sneeuwalarm per e-mail van jouw bestemming in aanloop naar je wintersport vakantie! De meldingen stoppen automatisch na je vakantie.

Plaats een reactie