zeer slechte pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

De vorming van hobbels heeft niets met beginners te maken.

Wunderkammer op 30 jan 2019 08:05

Jawel hoor. Als het niet te steil is tenminste. “Beginner” is dan wel relatief aan de steilte van de piste.

Ik heb vorig jaar voor het eerst in Mt Bohemia geskied, daar prepareren z nooit, en waar expliciet staat: “no beginners allowed”.

Daar zag op de minder steile stukken geen buckels, omdat de meeste mensen (allemaal gevorderd en beter) gewoon in wijde bochten naar beneden knallen.

Buckels krijg je als de meeste mensen krappe bochten maken op dezelfde plaats. Gevorderderden op een niet te steile piste met zachte sneeuw doen dat niet. Dus maken ze daar geen buckels. Wel blijft het natuurlijk oneffen.

*bericht bewerkt door Slim op 30 jan 2019 16:07

@QmaartenQ: Als je vaak in diverse skigebieden komt zijn er zaken die negatief opvallen. Die moeten gedeeld kunnen worden, daar is een platform als wintersport.nl ook voor. Iedereen kan z’n positieve en negatieve meningen kwijt. We zijn hier niet alleen van de “ach wat geweldig”-partij.

@Frans aanvoelen wanneer er een beetje gedold wordt spoelt kennelijk makkelijk weg met wat azijn?
Je bent namelijk wel erg negatief over het Arlberg skigebied. Het heeft ook talloze pareltjes te bieden, in elk geval voor mij.

We hoeven het niet allemaal eens te zijn met wat we van een skigebied vinden.
Maar de gevorderde lekker korte bochtjes skiërs dragen wel zeker flink bij aan de buckels. Gelukkig kan ik deze al side slippend weer een beetje vlak schrapen 😉

Al met al, niet bekend in het arlberg gebied, maar hij verbindingspistes en nog vrij losse sneeuw is het in elk gebied wel snel een drama.

@QmaartenQ: Nergens heb ik gezegd dat ik het skigebied waardeloos vind, maar ik ga in op de kritiek van dit gebied en waarom ik er (ook) geen fan van ben, met een X aantal redenen/argumenten. Natuurlijk mag je zelf plezier hebben beleefd, dat strijd niemand af, maar anderen kunnen van mening verschillen. In plaats me te disqualificeren als azijndrinker had je ook een paar inhoudelijke tegen-argumenten kunnen opbrengen.

Ja, Warth-Schröcken en Lech en Zug vond ik ook mooie hoeken van het gebied, maar pluspunten alleen zijn nog geen eindresultaat en we praten hier over de kritiekpunten, niet over een algemeen review. Van 5 punten zou SkiArlberg van mij maximaal 3 punten krijgen. Dat is altijd nog een voldoende, maar niet meer dan dat. Zonder Flexenbahn en met betere klantenservice had ik er misschien iets anders over gedacht.

Toch nog een tip voor Ollie en vrienden: ga een dagje op de Sonnenkopf skiën (zit gewoon inbegrepen in je skipas) en verbaas je over de rust en de strakke pistes in dit leuke familiegebiedje buiten de schoolvakanties!

paolie op 30 jan 2019 11:16

wat eeen topic is mijn vraag geworden ☺️ Tips altijd welkom maar niet nodig, vandaag ff heen en weer naar Lech geweest en pistes waren nu wel geprepareerd. Buckel, hoopje sneeuw, steil, druk, mooi of geen mooi gebied, mijn vraag was of het altijd zo slecht geprepareerd werd, antwoord meestal niet, alleen de afgelopen drie dagen minder. Bij de mooserwirt werd me door local daar verteld, dat ze vannacht pas met 4 bully’s Zijn wezen prepareren hij had ze avond/nacht eerder niet gezien🤔

@ollieb
Jammer alleen dat je de antwoorden niet erg goed leest.
Er is dus GEEN sprake van slechte preparatie. Het gaat om andere factoren.
En nog een kleine tip: locals kletsen ook maar wat…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 30 jan 2019 17:21

@Frans
Alhoewel elke negatieve Arlberg review mij goed uitkomt omdat dat hopelijk zoveel mogelijk mensen ervan weerhoudt te komen, èn er inderdaad momenteel wel wat af te dingen is op bepaalde aspecten, moet ik toch ook wel concluderen dat jij een beroepsmekkeraar bent. Ik zag ook je review op Alpinforum.
Je mekkert zelfs over het stukje lopen in Lech, en je mekkert over het feit dat SkiArlberg niet in de Tirol of Vorarlberg pas zit, terwijl jezelf niet zo’n seizoenspas hebt.
Door zo ongenuanceerd te mekkeren worden ook je andere klachten een beetje pathetisch…
Tip: verdiep je even in de prijzen van de vele 5***** hotels in het Arlberggebied (ca 1000 euro/nacht), en realiseer je dan dat men daar niet heel opgewonden wordt van de klachten van dagjesskiërs (ca 50 euro/dag en een goulashsoup)…
Die hoteliers zijn namelijk ook de aandeelhouders van de liften.
Maar ga vooral zo door, er moet namelijk wel wat veranderen am Arlberg. Maar die verandering zit in de lucht.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 30 jan 2019 18:16: Dit soort op de man gespeelde reacties zijn niet gewenst. Let op je woorden Wunderkammer.

null

sorry voor de slechte foto, dit is piste 100, was rond 10uur je ziet de hopen, dit op blauw

ollie1 op 29 jan 2019 19:00

Kan best zijn dat ze deze piste s’avonds geprepareerd hebben maar het daarna nog wat gesneeuwd heeft. Dan heb je na de eerste 50 skiers al van die hopen.

@ollieb
Jammer alleen dat je de antwoorden niet erg goed leest.
Er is dus GEEN sprake van slechte preparatie. Het gaat om andere factoren.
En nog een kleine tip: locals kletsen ook maar wat…

Wunderkammer op 30 jan 2019 17:18

heb hele topic gelezen, vind wel mooi dat jij op afstand situatie hier kan bepalen en de bevindingen van meerdere wintersporters, nu hier aanwezig en een local die jij niet kent in twijfel trek… bijzonder

@ollie1
je bevestigt dat je niet goed leest.
Er is hier een groot aantal mensen die meldt dat dit niet over preparatie gaat.
Verder kom ik al 25 jaar am Arlberg, en de actuele foto’s zijn tamelijk duidelijk. Verder volg ik dagelijks het weerbericht aldaar. Verse sneeuw was de oorzaak. Simpel zat.
Verder gaf ik een tamelijk uitgebreide en zeer genuanceerde uitleg waarmee ik hoopte te helpen, net als vele andere best goede uitleggen hier
Maar jij verkiest een willekeurige local bij de Mooserwirt. Omdat het een local is.
Hoe staat het met de locals in je eigen woonplaats? Allemaal topadviseurs, omdat het locals zijn?
Of gaat het erom dat je gewoon eigenwijs wil blijven geloven aan slechte preparatie?
Succes ermee!

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 30 jan 2019 18:48

@QmaartenQ: We zijn hier niet alleen van de “ach wat geweldig”-partij.

Frans op 30 jan 2019 16:03

Niet? O. Dan heb ik alle video’s van de afgelopen jaren verkeerd geïnterpreteerd. ;)

En het is weer verworden tot een bitch fight…

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

@Frans
Alhoewel elke negatieve Arlberg review mij goed uitkomt omdat dat hopelijk zoveel mogelijk mensen ervan weerhoudt te komen, èn er inderdaad momenteel wel wat af te dingen is op bepaalde aspecten, moet ik toch ook wel concluderen dat jij een beroepsmekkeraar bent. Ik zag ook je review op Alpinforum.
Je mekkert zelfs over het stukje lopen in Lech, en je mekkert over het feit dat SkiArlberg niet in de Tirol of Vorarlberg pas zit, terwijl jezelf niet zo’n seizoenspas hebt.
Door zo ongenuanceerd te mekkeren worden ook je andere klachten een beetje pathetisch…
Tip: verdiep je even in de prijzen van de vele 5***** hotels in het Arlberggebied (ca 1000 euro/nacht), en realiseer je dan dat men daar niet heel opgewonden wordt van de klachten van dagjesskiërs (ca 50 euro/dag en een goulashsoup)…
Die hoteliers zijn namelijk ook de aandeelhouders van de liften.
Maar ga vooral zo door, er moet namelijk wel wat veranderen am Arlberg. Maar die verandering zit in de lucht.

Wunderkammer op 30 jan 2019 18:16

En je wilt beweren dat jouw posts wel positief zijn? Die is in ieder geval alles behalve positief en erg op de man. Als je alles een beetje volgt weet je dat @Frans heel veel verschillende gebieden bezocht heeft en het ook laat weten als gebieden hem wel goed bevallen. Ik hoor zelf ook van meer kanten negatieve berichten over dit gebied dus het verrast mij niet.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 30 jan 2019 18:52

Born to Ride

@Rogier houdt het vást in de gaten.

@ollie1
je bevestigt dat je niet goed leest.
Er is hier een groot aantal mensen die meldt dat dit niet over preparatie gaat.
Verder kom ik al 25 jaar am Arlberg, en de actuele foto’s zijn tamelijk duidelijk. Verder volg ik dagelijks het weerbericht aldaar. Verse sneeuw was de oorzaak. Simpel zat.
Verder gaf ik een tamelijk uitgebreide en zeer genuanceerde uitleg waarmee ik hoopte te helpen, net als vele andere best goede uitleggen hier
Maar jij verkiest een willekeurige local bij de Mooserwirt. Omdat het een local is.
Hoe staat het met de locals in je eigen woonplaats? Allemaal topadviseurs, omdat het locals zijn?
Of gaat het erom dat je gewoon eigenwijs wil blijven geloven aan slechte preparatie?
Succes ermee!

Wunderkammer op 30 jan 2019 18:35

Tegen mij zei hij véééél sneller dat ik géén ruzie mocht maken.😥😉

Born to run. B.S.

@Matthias123. Lees nog een keer goed mijn eerste en laatste zin van het stuk dat je citeert.
(zo moeilijk is het toch niet)
En heb je Frans’ stukje op Alpinforum gelezen?
Verder begrijp ik dat je SkiArlberg zelf niet kent…???

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 30 jan 2019 18:56

@Matthias123. Lees nog een keer goed mijn eerste en laatste zin van het stuk dat je citeert.
(zo moeilijk is het toch niet)
Verder begrijp ik dat je SkiArlberg zelf niet kent…???

Wunderkammer op 30 jan 2019 18:55

Dat jij het gebied geweldig vind wilt niet zeggen dat iedereen dat vind. Veel gehoorde klachten zijn de immense drukte en slechte communicatie.

Born to Ride

@Ollie1
Succes ermee.

Op zich vrij hartelijk. ;)

Jemig @Matthias123, jij leest echt slecht.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 30 jan 2019 19:04

@Frans heeft wel een puntje. Om de een of andere reden wil iedereen zodra er een verbinding is ontstaan per sé aan de andere kant van het gebied skiën…de verbinding wordt dan een soort A4 in de spits, met bijbehorende drukte en frustraties 😄

Geldt voor wel meer gebieden die een verbinding hebben gebouwd.

Hessel op 30 jan 2019 16:01

En dan begrijp ik nog niet helemaal wat de mensen zo fantastisch vinden aan de pistes bij Lech dat ze als lemmings daar naartoe moeten. Tenzij je graag drie miljoen euro betaalt voor een koffie in Oberlech 😛.

Een mooi alternatief voor de 100 is skiroute 101 (als die open is). In tegenstelling tot de hoopjes op de piste vind je daar wel stevig bultenwerk. Enige nadeel is dat je de eerste 100 meter omhoog moet lopen.

*bericht bewerkt door Morzel op 30 jan 2019 19:05

Jemig @Matthias123, jij leest echt slecht.

Wunderkammer op 30 jan 2019 19:04

Nee, het punt is dat jij blijkbaar helemaal over de rooie gaat als iemand kritiek heeft op het gebied wat jij blijkbaar by far het beste gebied van de Alpen vindt. Je schiet @Frans helemaal af zonder eigenlijk inhoudelijk op zijn punten in te gaan (hoezo slecht lezen?)

Born to Ride

Pakt weer een doos popcorn Dit topic lijkt wel of jullie aan tafel zitten bij één of ander praatprogramma waar de man met de snor zit… :P

Ik was het niet.

Hè gezellig. 😛
toekijkmodus ON😂

Bla, bla, bla.

Wellicht dat de verwachtingen wat hoger zijn in een gebied met illustere dorpen. Zo zat ik er ook in. Ben je er eenmaal dan is het gewoon een berg met sneeuw en liften.

Als je 25 jaar in hetzelfde gebied komt…, dan heb je toch eigenlijk gewoon een local-status?

##askingforafriend

@Wunderkammer Laat aub @Frans in zijn waarde, en speel niet op de man, want je hier doet. Frans geeft eerlijk en oprecht zijn (goed onderbouwde) mening. Op de man spelen op deze manier is absoluut niet gewenst. Zie dit als een waarschuwing.

Voor iedereen geldt heb respect voor elkaars mening. Als dat niet lukt, gaat dit topic op slot.

En @GiGi ik was net even bindingen monteren toen de vlam in pan sloeg. Dus ik lees nu bij…

*bericht bewerkt door Rogier op 30 jan 2019 20:07

Click. Click. Peace

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/c7699db64a89ad6ff8e793f0...

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie