Skisafari Schwarzwald

Dit onderwerp gaat over de bestemming Feldberg, Todtnauberg, Belchen en Feldberg

Wat een schitterend verslag! Ik ben dol op deze kleine gebieden. Gaat tijd worden dat ik ook weer eens het Zwarte Woud ga bezoeken.

Mooie verslagen allemaal, leuk om te lezen! Ik vind de Feldberg nog steeds een heel leuk gebied door de grote afwisseling in pistes (cruisen op de Seebuck, wat speelser langs de Zeller-sleepliften en de echt pittige FIS-afdaling onderaan) voor het aantal pistekm, en al helemaal met de andere gebiedjes in de omgeving. Hopelijk deze winter maar weer eens kijken als de sneeuwcondities goed blijven :)

*bericht bewerkt door Nuet op 12 dec 2023 14:33

Gaaf om te lezen! Heb leren skiën in Todtnauberg en de upgrade was de Feldberg. Super leuk om dit na zoveel jaren terug te zien.

Mooie verslagen allemaal, leuk om te lezen! Ik vind de Feldberg nog steeds een heel leuk gebied door de grote afwisseling in pistes (cruisen op de Seebuck, wat speelser langs de Zeller-sleepliften en de echt pittige FIS-afdaling onderaan) voor het aantal pistekm, en al helemaal met de andere gebiedjes in de omgeving. Hopelijk deze winter maar weer eens kijken als de sneeuwcondities goed blijven :)

Nuet op 12 dec 2023 14:32

Maak daar maar van “als de sneeuwcondities goed worden”. Helaas is het in het Zwarte Woud bij dooi meestal flink raak, bakken met regen en niet het koudste hoekje van Duitsland.

null

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Het sneeuwdek is aardig aangetast ja… klein rondje langs de webcams:

null
^Piste 6 in Feldberg
null
^Stubenwasenlift in Todtnauberg.
Denk dat de pistes met kunstsneeuw nog wel enigszins in orde zijn. Hopelijk zit er in de neerslag van morgen ook wat sneeuw voor het Zwarte Woud.

Gaaf om te lezen! Heb leren skiën in Todtnauberg en de upgrade was de Feldberg. Super leuk om dit na zoveel jaren terug te zien.

MiKeZZa op 12 dec 2023 16:02

Wat tof! de uitbaatster van ons appartement vertelde ook dat er heel veel Nederlanders en Belgen hier het skiën kwamen leren om dan opvolgende jaren de Alpen op te zoeken.

Gang is alles

Fijn om te lezen! Wij zaten 7 en 8 december op de Feldberg. Lekker rustig en zeer mooi winterplaatje. Donderdag volop zon maar vrijdag regen. Ik denk dat het daar zeker snel wegsmelt. Gelukkig waren we net op tijd daar.

Piste nummer 9 is inderdaad top en zeer lang. Je waant je net in de Alpen.

null
null
null

*bericht bewerkt door Sanaki op 12 dec 2023 17:14

Prachtig topic, dank voor de schitterende foto’s en informatieve beschrijving.

De naamsverandering van de skilift op de Feldberg heeft wellicht te maken met het terugtrekken van de sponsor (brouwerij Rothaus).

KrisWeer op 12 dec 2023 07:59

Aha, plausibel

Mooie beelden hoor @Sanaki ! Leuk om het skigebied ook met blauwe lucht te zien

Gang is alles

Plaats een reactie