Corona in Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Dat had ik niet zien aankomen…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik snap soms niet zo goed dat je ondanks alle berichten wil weten welke bar er wel open is. Ik denk dat thuis blijven nu een beter plan is.

dennismaus op 11 mrt 2020 18:31

##staythefuckhome
https://staythefuckhome.com/

Daar staat @DrPhil met de halfslachtige maatregelen

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Paniekzaaien dat het overslaat naar Frankrijk helpt echt niks.

Paniekzaaien dat het overslaat naar Frankrijk helpt echt niks.

DrPhil op 11 mrt 2020 19:42

Frankrijk is eerst begonnen met events te annuleren.
Soit.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Pasen is voor hen een economisch veel interessantere periode. Nu proberen ze wellicht de ziekte een halt toe te roepen om nog eens goed te kunnen knallen in april.

Begint nu hier in ischgl ook door te dringen, in de restaurants hoor je de berichten. Vanaf aanstaande zaterdag idd compleet op slot…

Begint nu hier in ischgl ook door te dringen, in de restaurants hoor je de berichten. Vanaf aanstaande zaterdag idd compleet op slot…

Hier wannabe deugers en vingerwapperaars, zoals @A, die zelf geen reisje gepland hadden:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/corona-versprei…

Het zijn er hier echt al veel, veel meer dan 500.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Pasen is voor hen een economisch veel interessantere periode. Nu proberen ze wellicht de ziekte een halt toe te roepen om nog eens goed te kunnen knallen in april.

Tsjoecha op 11 mrt 2020 19:51

zou me ook niet verbazen. Dit zijn wellicht by far de rustigste weken en dit lijkt wel een goed recept om Pasen en de eindconcerten toch te halen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dit gaat alleen maar effect hebben als iedereen in de Alpen twee weken sluit. En dan nog … daarna komt het virus gewoon terug. Heel Europa 2 weken in lockdown, er zit niet veel anders op vrees ik.

*bericht bewerkt door Hupla op 11 mrt 2020 20:26

Pasen is voor hen een economisch veel interessantere periode. Nu proberen ze wellicht de ziekte een halt toe te roepen om nog eens goed te kunnen knallen in april.

Tsjoecha op 11 mrt 2020 19:51

Nou ja zeg …
Je hebt optimisten en …

:D
Glibbert

dubbel

Ischgl sluiten, maar Kappl open houden. Wat gaat dat in hemelsnaam oplossen?

Mooie symboolpolitiek, maar ik krijg niets terug omdat ik altijd accomodatie in Kappl boek om in Ischgl te skiën.

Hier wannabe deugers en vingerwapperaars, zoals @A, die zelf geen reisje gepland hadden:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/corona-versprei…

Het zijn er hier echt al veel, veel meer dan 500.

Shane op 11 mrt 2020 19:59

Ik had zelf 3 trips gepland staan; waaronder ischgl, maar die laat ik aan me voorbij gaan.

Ik denk juist dat in NL zich op dit moment dezelfde situatie voordoet. In NL zitten we binnen een aantal weken ook op de duizenden als we niet harder ingrijpen en daar hoort ook een eigen verantwoordelijkheid bij. Dat doet toch niks af aan mijn bericht?

Kwestie van consequent te zijn. Not.

Hier lesen Sie die aktuellen Informationen über die getroffenen Massnahmen auf der Ischgler Seite des Skigebietes (Österreich). Die Ischgler Seite wird ab einschliesslich diesem Samstag, 14. März für 14 Tage geschlossen.

Auf der Samnauner Seite (Schweiz) gibt es aktuell keine Einschränkungen. Die Samnauner Seite bleibt gemäss aktueller Lagebeurteilung offen.

Ga je nu, temidden van deze puinhoop, klagen dat je geen geld terug krijgt? Vette pech jongen! Maar je zat wel goedkoop, dus zo erg is het ook weer niet ;)
Als je het niet erg vind heb ik geen enkele medelijden met je.

:)
Glibbert

Glibberaal op 11 mrt 2020 21:31

Lees je bericht nog eens even na. Vind je niet dat je misschien een beetje een hork bent?

We praten hier al dagen over annuleringsvoorwaarden en mogelijke gang van zaken bij het al dan niet sluiten van skigebieden. Het is simpelweg vreemd om Ischgl te sluiten, en de aanliggende skigebieden niet. Het lost weinig op omdat de mensen die er nog wel zitten, verhuizen van Ischgl naar Kappl en daar elkaar alsnog besmetten.

Nee, geen medelijden met mij, omdat zojuist het skigebied dicht gaat? En dat is mijn eigen schuld of zo? Of gun je mensen dat hun skivakantie in het water valt? Leg dat maar eens uit…

Don’t feed the troll…

Naar het schijnt was de eerste IJslandse patient Henri Henrisson…

Weet iemand of het nog zin heeft om naar Ischgl af te reizen komende week? Na het bericht dat alle Après ski-gelegenheden zijn gesloten; weet iemand de gevolgen voor de rest van het dorp/gebied?

JKS op 11 mrt 2020 09:16

Wij zijn bijna klaar met alternatief. Waarschijnlijk zien ze ons volgend jaar weer in de “KuhStall”

CJAHulskamp op 11 mrt 2020 09:22

Alternatief was vanochtend Flachau, maar is vanavond definitief Alpe d’Huez geworden.

May the ski force be with you !!

Kwestie van consequent te zijn. Not.

Hier lesen Sie die aktuellen Informationen über die getroffenen Massnahmen auf der Ischgler Seite des Skigebietes (Österreich). Die Ischgler Seite wird ab einschliesslich diesem Samstag, 14. März für 14 Tage geschlossen.

Auf der Samnauner Seite (Schweiz) gibt es aktuell keine Einschränkungen. Die Samnauner Seite bleibt gemäss aktueller Lagebeurteilung offen.

Tsjoecha op 11 mrt 2020 21:43

Op zich goed nieuws, maar ook heel Kafka dit. Morgen iedereen uit Ischgl naar Samnaun om daar de lift te nemen (dezelfde skipas).🙄🙄🙄

Glibbert moet gewoon even een ban krijgen, dan kan het hier weer normaal worden.

Wij zouden volgende week naar Ischgl gaan. Maar goed, we voelden al even nattigheid, al escaleerde dit wel ongekend snel. Het is niet anders.

Ook al mag ik dat vast niet zeggen, we hopen dat we ons geld terug krijgen en dan zien we wel weer. Ik denk dat er deze winter niets meer van gaat komen als je je verstand gebruikt. Helaas…

wij hadden geboekt bij booking.com en na een telefoontje heb ik direct een mail gehad dat we kosteloos geannuleerd hadden.
Echt goed geregeld en een pak van mn hart

Nu opnieuw geboekt in val thorens en hopen op het beste.

Toetie

wij hadden geboekt bij booking.com en na een telefoontje heb ik direct een mail gehad dat we kosteloos geannuleerd hadden.
Echt goed geregeld en een pak van mn hart

Nu opnieuw geboekt in val thorens en hopen op het beste.

Toetie op 11 mrt 2020 23:06

Ja? Zonder gedoe? Terwijl je feitelijk niet meer kon annuleren?

En kwam die coulance vanuit de accomodatie of vanuit booking.com?

Ischgl 2 weken op slot

null

wij hadden geboekt bij booking.com en na een telefoontje heb ik direct een mail gehad dat we kosteloos geannuleerd hadden.

Echt goed geregeld en een pak van mn hart

Nu opnieuw geboekt in val thorens en hopen op het beste.

Toetie op 11 mrt 2020 23:06

Ja? Zonder gedoe? Terwijl je feitelijk niet meer kon annuleren?

En kwam die coulance vanuit de accomodatie of vanuit booking.com?

MiKeZZa op 11 mrt 2020 23:16

Eerst het hotel gebeld, maar gaan antwoord, ook niet op de mail. Daarna booking gebeld, die moesten overleggen met hotel, en na 15 minuten wachtmuziek de bevestiging gekregen dat alles kosteloos geanulleerd was.
Geen idee wie er nu uiteindelijk besloten heeft kosteloos te annuleren. Ik vermoed het hotel.
Ik vrees wel dat je op goodwill moet rekenen als je enkel een hotel boekt. Het hotel blijft namelijk open enkel het ski gebied sluit. Maar dat is voer voor juristen.
Ik ben al blij dat het bij ons gelukt is, en hoop voor iedereen dat ze hetzelfde geluk hebben.

Toetie

Ik heb @Glibberaal een blok gegegeven. een stevige mening mag, maar posten om op de man te spelen staan wij niet toe.

Click. Click. Peace

Alternatief was vanochtend Flachau, maar is vanavond definitief Alpe d’Huez geworden.

CJAHulskamp op 11 mrt 2020 22:44

Hoe zijn jullie tot die keuze gekomen, is de situatie in Frankrijk nog wat minder heftig? Kan er zelf niet veel over vinden en wij zitten vanavond bij elkaar om te kijken of we een alternatief kiezen en wat dat dan zou zijn.

Alternatief was vanochtend Flachau, maar is vanavond definitief Alpe d’Huez geworden.

CJAHulskamp op 11 mrt 2020 22:44

Hoe zijn jullie tot die keuze gekomen, is de situatie in Frankrijk nog wat minder heftig? Kan er zelf niet veel over vinden en wij zitten vanavond bij elkaar om te kijken of we een alternatief kiezen en wat dat dan zou zijn.

mrnn op 12 mrt 2020 09:56

Frankrijk is minder heftig, maar gaat ook allemaal erg snel hier. Het is in Serre Chevalier en Montgenevre erg, erg rustig momenteel. Veel mensen blijven weg. En hier is het gehele Italiaanse toerisme weggevallen, dat is te voelen.

Click. Click. Peace

Alternatief was vanochtend Flachau, maar is vanavond definitief Alpe d’Huez geworden.

CJAHulskamp op 11 mrt 2020 22:44

Hoe zijn jullie tot die keuze gekomen, is de situatie in Frankrijk nog wat minder heftig? Kan er zelf niet veel over vinden en wij zitten vanavond bij elkaar om te kijken of we een alternatief kiezen en wat dat dan zou zijn.

mrnn op 12 mrt 2020 09:56

Wat ik zag was dat er in de Isere nog geen Corona gevallen bekend zijn/waren. Maar blijft natuurlijk weer een nieuwe gok.

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie