Corona in Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Hier op het werk ook 2 zieken na een bezoek aan Ischgl afgelopen week. Het hoeft per direct Corona te zijn. Van de andere kant zijn er veel NLers die kant op geweest en het lijkt in Oostenrijk tog een grote bron te zijn. Zou het RIVM niet wat meer informatie moeten verstrekken mbt Corona gebieden in het buitenland?

Alternatief was vanochtend Flachau, maar is vanavond definitief Alpe d’Huez geworden.

CJAHulskamp op 11 mrt 2020 22:44

Hoe zijn jullie tot die keuze gekomen, is de situatie in Frankrijk nog wat minder heftig? Kan er zelf niet veel over vinden en wij zitten vanavond bij elkaar om te kijken of we een alternatief kiezen en wat dat dan zou zijn.

mrnn op 12 mrt 2020 09:56

Wat ik zag was dat er in de Isere nog geen Corona gevallen bekend zijn/waren. Maar blijft natuurlijk weer een nieuwe gok.

CJAHulskamp op 12 mrt 2020 10:02

Er zijn nu een tiental besemettingen in de Isére, voornamelijk met een link naar een evaglische bijeenkomst in Mulhouse. In de skigebieden nog niet.

Click. Click. Peace

Pffff, eerst de Paus…nu de evangelisten…
Het geloof verspreidt zich weer snel. 🤔

Born to run. B.S.

Ischgl heeft de status aangepast : nu zijn ze gesloten voor onbepaalde tijd.
Samnaun blijft voorlopig open, en biedt de skipassen aan kindertarief aan.

Hier op het werk ook 2 zieken na een bezoek aan Ischgl afgelopen week. Het hoeft per direct Corona te zijn. Van de andere kant zijn er veel NLers die kant op geweest en het lijkt in Oostenrijk tog een grote bron te zijn. Zou het RIVM niet wat meer informatie moeten verstrekken mbt Corona gebieden in het buitenland?

Skizoeker op 12 mrt 2020 10:03

Vanochtend nog eens gebeld met huisarts GGD/RIVM… word niet getest omdat ik geen koorts heb en/of luchtwegproblemen, dat ik twee en een halve week in een gebied heb gezeten wat nu op slot gaan vanwege Corona, maakt niet uit… Ischgl staat niet in het rijtje van Noord-Italie, China e.d…

Echt jammer, maar de gezondheid gaat voor zeker… Wij hadden ook geboekt in Galtur voor 21 - 28 maart, maar zal dan ook in het water vallen. Iemand ervaring met het omboeken bij Sunweb? Nog richting Frankrijk veranderen lijkt nu een goede optie, maar kan tegen de 20e ook alweer veranderen.

Ik ga in de week van 25 maart naar Samnaun. Wat is er dan allemaal precies gesloten, alleen de liften aan de ischgl kant, of heel de Silvretta Arena? Ik moet nu een keuze maken qua annuleren of niet, maar er is weinig duidelijkheid over samnaun.

Ik ga in de week van 25 maart naar Samnaun. Wat is er dan allemaal precies gesloten, alleen de liften aan de ischgl kant, of heel de Silvretta Arena? Ik moet nu een keuze maken qua annuleren of niet, maar er is weinig duidelijkheid over samnaun.

Hiddedv op 12 mrt 2020 10:29

Duidelijk verhaal, toch?

null

Ah helemaal over het hoofd gezien, hartstikke bedankt! Hoe groot is de kans denken jullie dat ze Samnaun ook dicht gaan gooien, een dubbeldekse gondel is niet heel top qua het voorkomen van besmetting lijkt mij.

@Hiddedv
25 maart is nog ver weg met het oog op de huidige ontwikkelingen. Nu is Samnaun nog open, maar berichten over sluitingen volgen elkaar snel op nu.
Je kunt weinig anders dan de situatie kort van te voren te bekijken. Er valt nu zeer weinig op te plannen behalve wanneer je plan thuisblijven wordt.

@Hessel
Klopt. Ik moet het de paar dagen van te voren inderdaad maar aanzien. Anders maar het appartement annuleren en vanuit Innsbruck airport een klein gebied opzoeken (als die wel open zijn). Bizar dat alles zo snel ontwikkeld, balen…

Ook Galtur wil 14 dagen dicht gaan:

https://liveblog.tt.com/414/coronavirus/62731/nach-ischgl-ga…

dennismaus op 12 mrt 2020 10:15

Ja, Ichgl en Galtur dicht maar Kappl is nog open. Wij hebben vanaf zaterdag appt in Kappl (om te skiën in Ischgl) en kunnen dat helaas niet annuleren, ook niet nu Ischgl dicht is. Advies reisaanbieder is dat wij prima naar Kappl kunnen maar dat zie ik zelf niet zo zitten…

*bericht bewerkt door mrnn op 12 mrt 2020 11:19

@mrnn Kappl gaat mogelijk ook dicht. Voor nu is dat een gerucht (ook dat daar een aantal besmettingen zijn), maar het kan snel gaan qua maatregelen. Nu zelf annuleren van een rechtstreekse boeking heeft wel andere gevolgen qua terugbetaling dan wanneer de annulering vanuit de accomodatie komt.
Voor anvr is er ook nog geen negatief reisadvies dus nog geen annulering pakketreizen…

*bericht bewerkt door Hessel op 12 mrt 2020 11:29

@hessel ja dat leek mij ook een kwestie van tijd, maar gaat mijn accommodatie dat zelf annuleren denk je? Heb geboekt via Belvilla en hun strekking zou kunnen blijven dat ik een appartement heb geboekt of ik nou kan skiën of niet. Het sluiten van de pistes is wat anders dan een negatief reisadvies

Hotel Zhero ***** in Kappl blijft beweren dat er niets aan de hand is en dat Kappl en Galtür open blijven. Ze weigeren refund of elke vorm van compensatie, dit is toch te gek voor woorden.

Hotel Zhero ***** in Kappl blijft beweren dat er niets aan de hand is en dat Kappl en Galtür open blijven. Ze weigeren refund of elke vorm van compensatie, dit is toch te gek voor woorden.

Hotel Zhero ***** in Kappl blijft beweren dat er niets aan de hand is en dat Kappl en Galtür open blijven. Ze weigeren refund of elke vorm van compensatie, dit is toch te gek voor woorden.

Hotel Zhero ***** in Kappl blijft beweren dat er niets aan de hand is en dat Kappl en Galtür open blijven. Ze weigeren refund of elke vorm van compensatie, dit is toch te gek voor woorden.

Skigebied/liften dicht is inderdaad geen reden tot annulering vanuit aanbieder. Als hotels zelf moeten sluiten wordt het anders.
Bij anvr reizen (ook belvilla) is annulering mogelijk bij negatief reisadvies.

Hotel Zhero ***** in Kappl blijft beweren dat er niets aan de hand is en dat Kappl en Galtür open blijven. Ze weigeren refund of elke vorm van compensatie, dit is toch te gek voor woorden.

Blisswes op 12 mrt 2020 11:29

Als je zelf het idee hebt dat het verstandiger is om thuis te blijven, dan doe je dat toch gewoon? Dat geld is toch niet je grootste zorg lijkt me?

Hotel Zhero ***** in Kappl blijft beweren dat er niets aan de hand is en dat Kappl en Galtür open blijven. Ze weigeren refund of elke vorm van compensatie, dit is toch te gek voor woorden.

Blisswes op 12 mrt 2020 11:29

https://www.meinbezirk.at/landeck/c-lokales/coronavirus-weit…
9 besmette gevallen in Kappl.

Overigens maakt negatief reisadvies ook niets uit voor je annuleringsverzekering (weet ik uit ervaring door Sri Lanka vorig jaar). Maar het hotel kan coulant zijn. Ons hotel in Selva heeft bijvoorbeeld de aanbetaling doorgezet naar volgend jaar.

Wat mij betreft zijn zowel Ischgl en omgeving en St. Anton no-go area (en misschien wel heel Tirol). Mensen die nu nog laks reageren en toch gaan, zijn de zwakke schakel waar we allemaal last van krijgen… We moeten ons steentje bijdragen om de epidemie te vertragen en dat helpt niet door met z'n allen ziek terug te komen vanuit de feestdorpen. En ja, de kosten zijn vervelend. Ook wij zijn onze hotelkosten kwijt na annulering afgelopen donderdag toen het IJslandse nieuws uitkwam. Maar de bekenden die wel zijn gegaan, zijn deels nu ziek.

*bericht bewerkt door Nyn op 12 mrt 2020 11:50

Ischgl nu voor onbepaalde tijd dicht. https://www.ischgl.com/news-en

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/e52aadeab994fca623868cc7...

Dat is allemaal snel gegaan. Ik ben benieuwd hoe de verschillende accommodaties ermee om zullen gaan.

Het Zwitserse deel blijft tot nader order wel nog open. Ik ben benieuwd hoe lang ze dat zullen volhouden. Ik heb alleszins al geïnformeerd bij ons logement wat de implicaties zijn als we zouden annuleren.

Wij zouden vanaf 16 maart gaan. Gisteravond bericht gekregen van hotel dat de reservering wordt geannuleerd omdat het skigebied dicht gaat en dat de aanbetaling wordt teruggestort. Duidelijk en netjes van het hotel. Volgend jaar maar weer.

Ook even bij Sunweb gehoord: wij hebben logement in Galtur geboekt, pas vanaf dat dit ook officieel gesloten is gaan ze contact opnemen voor een alternatief/terugbetaling. Hopelijk beslissen ze daar dan ook snel, sluiten zullen ze toch wel.

Hier op het werk ook 2 zieken na een bezoek aan Ischgl afgelopen week. Het hoeft per direct Corona te zijn. Van de andere kant zijn er veel NLers die kant op geweest en het lijkt in Oostenrijk tog een grote bron te zijn. Zou het RIVM niet wat meer informatie moeten verstrekken mbt Corona gebieden in het buitenland?

Skizoeker op 12 mrt 2020 10:03

Vanochtend nog eens gebeld met huisarts GGD/RIVM… word niet getest omdat ik geen koorts heb en/of luchtwegproblemen, dat ik twee en een halve week in een gebied heb gezeten wat nu op slot gaan vanwege Corona, maakt niet uit… Ischgl staat niet in het rijtje van Noord-Italie, China e.d…

ieniemienie op 12 mrt 2020 10:22

Ik heb toevallig hetzelfde rondje bellen gedaan, maar dan met keelpijn en lichte verhoging en een ruime week Italië (ik was er al voor de boel überhaupt geel gebied werd), ook bij mij word niet getest want kans corona nihil en bijna twee weken terug uit Italië… Nu denk ik ook dat ik een gewone keelpijn te pakken heb, maar wat ik wilde zeggen is dat het vooral qua testen om de klachten gaat en niet zozeer om waar je geweest bent.

had geboekt in Ratia appartments Ischgl via Booking.com, zonder annuleringsmogelijkheid. Zij hebben ze toch aanvaard en doen een volledige refund.

Plaats een reactie