Smelten gletsjer

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaunertaler Gletscher

"global warming" is in mijn ogen een trend. Waar is alle paniek gebleven over de, jawel "zure regen" hot item eind jaren 80 begin 90. De wereld zou vergaan aan de zure regen.

En nu ik hoor d’r niks meer van.

Member of global cooling initiative

Alleen omdat je er niets meer over hoort, betekend nog niet dat er niets mee gebeurd natuurlijk!

http://www.geschiedenis24.nl/andere-tijden/afleveringen/2009…

Veel van deze trends zorgen voor een omzetmogelijkheid bij bedrijven, om deze omzet te kunnen draaien moet hun product in de mart gezet worden, het liefst als onmisbaar natuurlijk :)
Op het milieugebied hebben sommige bedrijven wellicht veel baat bij het tegengaan van de opwarming, en de ander heeft weer veel baat bij het handhaven van de huidige situatie. Deze mensen lobby’en weer bij de politiek en schuiven daarin pionnen naar voren. De politici raken (op welke wijze dan ook) overtuigd door de lobby en zo komt er een dubieus spel.

Ik ben ervan overtuigd dat de aarde inderdaad altijd al warme en koude periode’s heeft gehad, maar dat onze stempel als mens nu wel heel groot wordt. Gigantische ontbossing, de toename van het vliegverkeer in 20 jaar tijd, onze wegwerpcultuur etc.
Kan me onmogelijk voorstellen, dat deze zaken er NIET voor zouden zorgen dat de aarde sneller opwarmt dan gezond is.
Aan de andere kant, de kritische noot hierin is hard nodig, mede om van beide kanten er een “neutrale” blik tegen te houden, zonder commerciële of politieke belangen…

Wat een serieusheid :)

Tis ook geen stube-talk hè ;)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Zolang er echter geen eenheid en solidariteit is in de wereld, ik denk dan aan een instelling als de VN maar dan mét daadkracht en politieke macht, zal er niet veel veranderen aan mondiale problemen als vervuiling, ontbossing, armoede, hongersnood etc. En daarvan zijn we heel heel heel ver af en is de vraag nog maar of dat er ooit van gaat komen.

Het is dan ook totaal niet realistisch dat 7 miljard mensen succesvol samenwerken. Volgens mij is dat de kern van een groot aantal problemen in deze wereld. We zijn gewoon met teveel, dit is niet haalbaar. Zeker in Azië is de situatie gewoon beangstigend.

Alles wat wij doen wordt gewoon opgeslorpt door de enorme grootheid van reusachtige industrieën en bevolkingsaantallen als VS, China, India, Brazilie etc. Wat zij doen, weegt zoveel door op wereldschaal. Relatief gezien zijn wij hier in BE en NL misschien wel grote vervuilers maar in absolute aantallen wegen die grote landen veel meer door.

En zie je de VS al samenwerken en tot een akkoord komen over bvb. CO2-uitstoot met China, terwijl ook India, Brazilie, Rusland en de EU nog hun zegje komen doen? Ze hebben allemaal hun eigen belangen.

Of menselijke vervuiling al dan niet een invloed heeft op een eventuele klimaatopwarming laat ik in het midden.

Just my 2 cents

Als we met te veel zijn dan zal Moeder Aarde dat wel oplossen @Niels , no worries ;-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Plaats een reactie