Warth - Schröcken 15 feb - 22 feb 2014

Dit onderwerp gaat over de bestemming Warth - Schröcken

Ik kan veel foto’s niet (meer) zien!:( Ben ik de enige? Jammer:(

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@Snowjan raar ik zie ze allemaal nog
hier een link van m’n imgur
http://diegroene.imgur.com/

Gang is alles

Leuk verslag en mooie foto’s @Jesper ! Je hebt dus ook “der Weisse Ring” gedaan zie ik?
Wij hebben hem vorige week (22 februari t/m 01 maart) 2 x gedaan (eerste keer dat we deden als verkenning en fotorondje, tweede keer volle gas met bevriende skileraar erbij) in een met zonovergoten winterlandschap. :P
Foto’s heb ik er ook van gemaakt maar die volgen later wel een keer.

Warth-Schröcken isd een prachtig skigebied wat helaas door heel wat mensen wordt aanzien als een eenvoudig en ouderwets skigebied.

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

@KirstenDeLaet Thanks! Ja ik heb 'm zeker gedaan, het was erg leuk!
Ik wacht op je foto’s, ik zal er vast wel veel van herkennen haha :P

W/S Wordt toch niet als ouderwets gezien? Ze hadden volgens mij een keer de prijs gewonnen voor modernste liften… Maar ik kom er nu al 3 jaar en vind het er nog erg leuk :)

Ben nu bijna klaar met 18 februari, om kwart voor 1 staat ie erop!

Gang is alles

18 februari, een zonnige dag

Vandaag wilden we graag wat gaan skiën boven Lech alleen. Achteraf was dit niet zo slim, want omdat we vandaag niet naar St Anton geweest waren, konden we er deze vakantie helemaal niet meer heen… Desondanks hebben we wel een hele leuke dag gehad toen.

Pistenplan:

null

Open liften/pisten: (heb met paint er wat doorheen gekleurd, piste w3 en w31 waren ook niet open)

null

Weer:
Tussen de 2 en 8 graden
Lichte föhn (redelijk harde wind en warm)

's ochtends hadden we iet wat vertraging, ik had namelijk m’n schoenen bij de skischool laten staan :) (slimme ik)
Om ~kwart voor 10 dan eindelijk de Steffisalp lift in en op naar Lech
Piste 21,17 en 8 lagen er allemaal heel lekker bij.
Eenmaal aangekomen bij de Auenfeldjet doemde er een pittig lange wachtrij op… volgende keer moest ik maar niet m’n schoenen laten staan bij de skischool en moest m’n vader ipv kwart voor 10, 9 uur bij de lift zijn :)
Maar goed we dachten dat de wachtrij over een half uur wel weg zou zijn, dus namen we de Sonnenjet - Auenfeld omhoog. Toen de lekkere blauwe piste richting de Sonnencruiser genomen. En voordat we echt naar Lech gingen, nog de mooie zwarte 1 gedaan.
Toen we weer terug waren bij de Auenfeldjet was de lange wachtrij er nog steeds helaas, dat werd wachten dus :P
Na ongeveer 15-30 min wachten zaten we er eindelijk in, op naar Lech!

null

^Rechts: Piste 21, afbuiging naar de Wartherhornexpress die niet op pisteplan staat aangegeven
Bovenaan: Widderstein
Centraal/links: pistes 20/22

null

^Wartherhornexpress en pistes 20/22

null

^De Wartherhorn genomen vanuit de -express

null

Links: Wartherhorn Centraal: Karhorn

null

Links: Auenfelderhorn Rechts: Karhorn
Vanuit de Sonnenjet-Auenfeld genomen.

null

^Dit is de Sonnencruiser

null

^Rode 8, hier is de piste nog helemaal wit :D

null

^Beekje met het begin van de Mohnenfluh erachter opdoemend

null

^De Sonnenjet-auenfeld zie je als eerst, daarachter de Auenfeldjet

null

^Mohnenfluh

null

^Bij het dalstation van de Sonnencruiser

null

^Sonnenjet-Auenfeld

null

^In de Salober-Jet, hier zie je de rode 10 naast de Kuchlbahn

null

^Hier de Kuchlbahn

null

^De Widderstein :)

null

^De zon is ook wel lekker

Bovenaan bij de Weibermahd vervolgden we onze reis richting de Schlegelkopfliften.
We mochten dus weer kiezen tussen 34,34a en 34b. Allemaal heerlijk :)
Ik ben via 34b naar 34 gegaan. Wederom de Waldabfahrt naar Oberlech dus :)
lag er weer heeeerlijk bij

Onderaan hebben we de Schlegekopf I of II genomen, een oude 2 zitter van Girak. Wat wij wel leuk vonden is dat we er in de zomer ook heel vaak in hebben gezeten, om vervolgens boven te wandelen. Dit keer zaten we erin om vervolgens te skiën :D

null

^Petersboden. De berg helemaal rechts is waar de palen van de Rüfikopfbahnen op staan

null

^Het bewijs :D

null

^De Omeshorn en rechts de Kriegerhornbahn (die we later nog nemen)

null

^Kriegerhornbahn en 34b

null

^Apart landschap hier

null

^onderaan bij de dalstations v/d Schlegelkopf liften

null

^Lech

null

^Omeshorn

null

^Chalet Anna Maria (bekend van de webcam)

null

^Vaders en broertje ingezoomd

null

^Niet ingezoomd :D

null

^ ‘‘Zwevend boven piste 34’’ - @Snowjan 2013

null

^ Een berg vanuit de skilift

Na een voor mij eenzame lift rit gingen we richting de Kriegerhornbahn, daar wilden we ook wel 'ns kijken.
Het blijft gek dat je in de zomer een aardig stukje hebt moeten lopen om bovenop de Kriegerhorn te komen, en in de winter word je binnen 5 minuten op de top gezet :P
Bovenaan bij de Kriegerhorn een paar foto’s gemaakt en doorgegaan naar de Steinmähder.
Je kunt wel duidelijk zien dat de hellingen onder de Steinmähder veel zon pakken, op sommige plekken zie je gras en stukjes bruin. Beetje hetzelfde beeld als bij de Auenfeld pistes, voordeel is wel dat de pistes onder Steinmähder veel minder vaak worden bereden op een dag dan de Auenfeld pistes.

Ik begon alweer heel erg honger te krijgen, alleen m’n vader wou ‘‘op tijd terug’’
In mijn ogen was dit wel heel vroeg, we gingen al om 12.30 terug naar Warth :PPPP
Dus wij naar de Weibermahd (bergstation) geboard en daar in de gondel gestapt… We dachten de drukte te ontlopen door boven in te stappen, alleen bij het middel station stond helemaal geen rij :P
Helaas dat stuk dus niet met de plank overbrugd, maar met de gondel
Doei Lech!!

null

^ Bovenaan de Kriegerhornbahn

null

^Helemaal links zie je de Biberkopf, een van de opvallende bergen als je in Warth bent.
Als je een beetje goed kijkt zie je ook het bordje van skiroute 40
Deze hebben wij niet gedaan, hadden mijn reisgenoten geen zin in :P

null

^Nog steeds bovenaan bij de Kriegerhorn, dit keer met wat mensen op de voorgrond :D

null

^Staat er potverdikkie weer iemand voor :C

null

^De Karhorn (l) en de Biberkopf ®

null

^v.l.n.r. : Auenfelderhorn, Karhorn, Biberkopf

Deze foto’s zijn trouwens bovenaan bij Steinmähder genomen

null

^De Mohnenfluh

null

^Blik op de bergen tussen Lech en Warth

null

^Iemand vond het leuk om z’n hand op te steken…
De berg is de Omeshorn

null

^Richting het dal van Zürs, links zie je de Trittalp en Hexenboden liften.

null

^In de gondel richting Warth

null

^Gezellig boven piste 35

null

^Die komen terug naar Lech :P

null

^De mooi gebouwde dalstations van de Hasensprung (links) en de Roterschrofen (rechts)

null

^De piste is alweer bruin :P

null

^Hier ergens zouden de skiroutes bij Berger-Rinderalpe moeten zijn

uitgehongerd stapte ik uit de Auenfeldjet, nu was het wel tijd om te gaan eten vond ik.
Maar mijn reisgenoten hadden het geweldige idee om eerst helemaal naar de Jägeralp te gaan en daar wat te gaan eten. Dus ik op mijn laatste krachten naar de Sonnenjet-Auenfeld en vervolgens naar de Jägeralp. De pistes waren echt overal zwaaar kut, buckels en bij de blauwe naar de Jägeralp veeel mensen. Dat was echt slalommen om de mensen -_-
Dachten we eindelijk te gaan eten, duurde het een half uur voordat we konden bestellen, en nog een half uur voordat we het kregen : )))))))))))))))
Maar goed het eten was wel lekker :)

Na het eten nog wat pistes gedaan met m’n broertje bij de Jägeralp en bij de Steffisalp. Zwarte vanaf de Steffisalpexpress was nog wel goed te doen maar de rest was overal buckels :P
Een goede training zeg ik dan maar :)

null

^Daar gaat de zon weer

null

^De laatste liftrit van dinsdag 18 februari 2014 :o

null

^ de liften zijn alweer weg :O

null

null

Hier nog de skiline:

null

Het gedeelte in Lech is weer niet geregistreerd
Het volgende verslag maak ik waarschijnlijk deze zaterdag
Greotjes!

Gang is alles

Ziet er weer goed uit Jesper! mooie plaatjes !

Certified ski-boy, glijbewijs

Thanks @Jorian
Heb vandaag geen verslag gemaakt omdat ik zo’n beetje de hele dag weg was :P
Morgen komen woensdag en donderdag!

Gang is alles

Woensdag 19 februari

Weer:
-2/1 graden
Dichte mist, je had echt een heel klein zichtveld.
Het sneeuwde dan ook de hele dag :)

Wachttijden:
Op z’n langst 2 stoeltjes moeten wachten.
Alle mooi-weer-skiërs bleven thuis vandaag :P

Pistekwaliteit:
Losse sneeuw op de pistes, wat betekende dat er in de middag hopen sneeuw ontstonden.
Maar dit was niet zo’n probleem aangezien het gewoon doorheen kon. Je werd niet gelanceerd vanaf zo’n sneeuwhoop dus :)

Pistenplan:

null

Geopende liften/pistes:

null

Skiline:

null

Beste afdaling:
-Skiroute 1, deze was bezaaid met poeder : DDDDDDD
En ik hoefde de sneeuw met niemand anders dan m’n broertje te delen ^.^

Slechtste afdaling:
Was er niet echt, alle pistes lagen er hetzelfde bij.

Positief:
-Poeder op de pistes!
-Weinig mensen
-Geen wachtrij
-het ‘‘winterse’’ gevoel
-Lekker gegeten bij de Steffisalp

Negatief:
-Je zag geen hand voor ogen
-M’n vader stopte er al vroeg mee
-We konden de skiroute naar ons appartement niet vinden

Heb vandaag geen foto’s gemaakt, 't enige wat je dan zou zien is mist :P

Gang is alles

Top verslag Jesper! leuk om te lezen en mooie foto’s! :) Ik zal deze week mijn verslagen ook maar eens gaan maken van vorige week ;)

Top verslag Jesper! leuk om te lezen en mooie foto’s! :) Ik zal deze week mijn verslagen ook maar eens gaan maken van vorige week ;)

HenriS op 10 mrt. 2014 11:36

Bedankt! Ja doe dat maar, heb ik ook weer wat te lezen :D

Gang is alles

Donderdag 20 februari

Vandaag gingen moeders en de vriendin van m’n moeder (Eline) met ons mee, zij wilden nog wel in Lech skiën dus zijn we daar ook heen gegaan. Dat betekende dus dat het tempo flink wat omlaag moest. Aan de ene kant jammer maar het was ook wel leuk dat ze een keer met ons meegingen.
Eigenlijk moest dit ook de dag worden dat we naar St Anton gingen, maarja dat hadden m’n moeder en Eline nooit volgehouden :P

Pistenplan:

null

Open pistes/liften:

null

Ik was al om kwart voor beneden bij de Steffisalp, dus heb toen de dalafdaling maar gedaan en daarna gewacht op de rest. ‘‘de rest’’ kwam helaas pas om 9.15 bij de lift, en wilden toen ook nog 1 keer omhoog met de Wannenkopfbahn -.-
Maar goed dat mocht de pret niet drukken want om half 10 zaten we dan echt in de Steffisalp express :D
Toen de bekende route gedaan : 21 17 8
Pistes lagen er allemaal geweldig bij :)
Bij de Hochalpbahn moest ik redelijk lang wachten, m’n reisgenoten hadden moeite met het blauwe pad, dus heb ik toen maar wat foto’s genomen. Aan elk nadeel zit een voordeel :P
Om 10.15 dan eindelijk de Auenfeldjet in!

null

^Een van de eerste liften omhoog

null

^de Wartherhorn is vandaag ook weer aanwezig

null

^Zoom op de piste :P

null

^Beneden bij de Steffisalp, de zwarte 21 en rode 20 lagen er echt heeerlijk bij.

null

^De zon

null

^Blijft altijd wel een gek gezicht, al dat puinen een gat in de berg

null

^In de Wartherhornexpress

null

^Pistes 20

null

^van links naar rechts: Kristian (verscholen achter m’n vader) Peter, Eline, Marian en mij zie je dan niet aangezien ik de foto nam :P

null

^Jägeralpexpress is de rechter

null

^Een kleine bergtop

null

^Mooie foto van het wolkendek, genomen door m’n vader.

null

^Karhornbahn en daarachter Salober
null

^Nog is die mooie wolken

null

^Wachtend bij de Hochalpbahn

null

^Helemaal rechts de Jägeralpexpress

null

^Daar kwam ik vandaan

null

^Hier de Hochalpbahn, die liftpaal links is een lift waar mensen die werken in de Hochalphütte in vervoerd. En de goederen voor de hut worden daar ook in meegenomen.

null

^Het uitzicht is iig mooi :)

null

^Hier nog zo’n liftpaal, daarachter de Jägeralpexpress

null

^Widderstein

null

^De swekbois uit Scherpenzeel in de Hochalpbahn

null

^Zicht vanuit de Hochalpbahn, liftpalen zijn van Saloberjet

null

^In de zomer is dit echt een biljartlaken, nu is het wit gespoten :P

null

^Vanaf Salober gemaakt, je ziet de Auenfeldjet & Weibermahd

null

^Ergens rechts zijn ook de skiroutes 65&64

null

^Een berg boven het dorp Schröcken, naar Schröcken is alleen een skiroute maar geen lift.
Pistepaaltje is van piste 8 trouwens

null

^Mohnenfluh en de Juppenspitze

null

^Rüfikopfbahnen en volgens mij is die schuine helling daarachter de Rüfispitze

null

^Hier was ik aan 't wachten, klein stukje boven de Auenfeldjet
Je ziet mijn vinger, de Auenfelderhorn en rechts een gedeelte van de Karhorn

null

^Daar is de eerste!

null

^Kristian moest natuurlijk weer heel stoer off-piste

null

^En daar komen de laatste, op naar de Auenfeldjet!

null

^DOORSTEPPEN JIJ

null

^De zwarte Gamssprung

null

^Daar zijn we weer -.-

null

^bij het dalstation van de Auenfeldjet, je ziet de Mohnenfluh

null

^Ik ben helemaal blij, we zitten er eindelijk in

null

null

^Hier ergens komen soms mensen vanaf. Loopt een hochalpine route

null

^WIEHOEEE
null

^Geissbühel alpen

null

^Onderin zie je wat vervaagde sporen

Voor meer foto’s vanuit de Auenfeldjet zie mijn verslag van dinsdag 18 februari

Boven bij de Weibermahd heb ik de rode Waldabfahrt (34b) wederom gedaan, gewoon omdat ie zo lekker is :)
Mijn reisgenoten gingen over 34a (blauw)
Aangekomen in Oberlech ging ik nog maar een keer met de Petersboden, omdat ik anders beneden toch weer zo lang moest wachten. Dit pakte niet echt goed uit, moest redelijk lang wachten bij het dalstation :P Als gevolg kwam ik dus als laatste aan bij het dalstation van de Schegelkopf liften.
Het was hier ~11 uur. We hadden nog ‘beloofd’ aan de mensen van Café Olympia dat we nog een keer terugkwamen, dus zijn we naar de Lech-Oberlech pendellift gelopen (het café ligt ernaast) om vervolgens een heerlijke tiramisu op t eten :)

Toen we onze maag voor een deel vol hadden namen we de lift naar Oberlech. Ik had geluk: Ik kon me nog net tussen de mensen proppen, maar mijn reisgenoten moesten wachten op de volgende lift :)
Kon ik boven wat foto’s maken ^.^

Toen ook mijn reisgenoten boven waren gekomen hebben we de Petersboden genomen.

null

Ergens boven Lech (heb de foto zelf niet genomen)

null

^Op het terras bij Hotel Olympia, ergens achterin zijn de skiroutes 39&37, we zagen opeens mensen uit het bos komen skiën :P

null

^Rüfikopf liftpalen

null

^Het kerkje en op de achtergrond de Omeshorn

null

^Daar komt mijn gezelschap aan, ik stond ondertussen al bij het dalstation van de Petersboden.

null

^Oberlech

null

^Volgens mij is daar achterin het hotel/restaurant wat ik als tip kreeg van @Flexen , helaas niet gegeten hier het leek m’n ouders veel te duur.

null

^De zon scheen nog steeds heel lekker!

null

^Je zou hier maar wonen :O

Bovenaan bij de Petersboden hebben we de piste 34a genomen die naar de Kriegerhornbahn liep. Mijn reisgenoten wilden alweer terug naar Warth, terwijl het pas kwart voor 12 was -.-
Maarja ik heb natuurlijk niet alles voor het zeggen dus we namen de Kriegerhornbahn en vervolgens over een blauwe piste naar de Steinmähder, er was nog een ongeluk gebeurd op de piste, maar we konden er gelukkig ruim omheen.
Heb bij het dalstation ook weer erg lang gewacht, m’n moeder moest buckels over namelijk :P
Bovenaan bij de Steinmähder besloten we dat ik over de rode ‘‘Speed Sulzen’’ (piste 46) ging en mijn reisgenoten over de blauwe piste 35. Ik heb onderweg nog wat foto’s gemaakt zodat we tegelijk bij het middelstation zouden zijn. Aangezien ik boven bij Weibermahd in stapte (dacht dat het druk zou zijn beneden) hoopte ik tegelijkertijd bij het middenstation te zijn, helaas was dit niet zo want ik heb ruim 10 minuten gewacht bij het dalstation van de Auenfeldjet :P

null

^M’n vader Peter en m’n halve moeder

null

^Hier toch echt een hele Marian

null

^Auenfelderhorn, Karhorn en rechts in de verte zie je de Biberkopf omringd door wat wolken

null

^Zoom op de Biberkopf

null

null

^Begin van een buckelige afdaling

null

^Aan het einde van de Speed Sulzen, waar je overigens niet zoveel ‘‘speed’’ kon maken door de buckels :P

null

^De hele speciale rotsen bij de Kriegeralp

null

^Nu uitgezoomd, helemaal rechts zie je de Balmalp waar ik die heerlijke pizza had gegeten dinsdag en als je goed kijkt zie je ook nog liftpalen v/d Kriegerhornbahn
Onder de Balmalp liggen de skiroutes 44a en 44
De piste die je ziet is piste 34

null

null

^Daar in het dal loopt skiroute Zugertobel, ergens boven die skiroute is prins Friso verongelukt

null

null

^Richting Lech, de lift is de Hasensprung

Toen mijn reisgenoten er eindelijk weer waren, hadden we een klein stukje blauw genomen en waren we daarna met de Sonnenjet omhoog gegaan. Toen over wat verbuckelte pistes naar de Jägeralp geboard
en daar een lekkere lunch gehad :) Werd ook wel tijd, het was inmiddels 14.15
Hierna met de Jägeralpexpress omhoog gegaan, en toen stopten mijn reisgenoten ermee.
Ik heb nog 4 keer de Wartherhornexpress genomen, was nog best leuk in m’n eentje op de buckelige pistes. Bij de laatste lift omhoog had ik nog even gekeken hoe ze de liften naar binnen deden, toch best interessant om te zien hoe ze dat doen!

null

^Een welverdiende lunch :)

null

^met Almdudler

null

^Boven bij de Wartherhornexpress, je kunt Duitsland zien vanaf hier

null

null

^blik richting Hochalp

null

^De zon verlichtte nog even de pistes onder de Wartherhorn :)

null

null

^ Warth ligt alweer in de schaduw, alleen de Biberkopf en die heuvel links vangen nog wat licht :p

null

^De helling naast die ‘‘meteorietinslag’’ werd alweer een beetje bruinig

Skiline van vandaag:

null

Gedeelte in lech is weer niet geregistreerd

Hier nog een kleine samenvatting op z’n @HenriS

Site skigebied:
http://www.skiarlberg.at/arl/ws/de/winter
http://www.warth-schroecken.at

Pistenplan:

null

Open pistes/liften:

null

Weer/Temperatuur:
De hele dag zonnig, soms wat wolken gezien.
2-6 graden

Wachtrijen:
Bij de Auenfeldjet ruim 10 min moeten wachten dacht ik
Bij de Petersboden 5 stoeltjes
Voor de rest nergens langer dan 2 stoeltjes

Sneeuwconditie:
In de ochtend erg goed, in de middag overal buckels

Beste piste:
34b/a

Slechtste piste:
Het einde van de rode 20 (dalafdaling)

Positief:
-Mooi weer
-Pistes lagen er goed bij in de ochtend
-Rij bij de Auenfeldjet was de vorige keer groter
-Gezellig met z’n 5en geskied
-Mooi uitzicht de hele tijd (behalve in de rij bij de Auenfeldjet)

Negatief:
-Tempo lag erg laag, moest dus lang wachten
-Veel buckels in de middag
-Wachtrij Auenfeldjet ('s ochtends)
-We gingen al vroeg terug naar Warth

De skiline:

null

het gedeelte in Lech is wederom niet te zien op de skiline

Gang is alles

Hier nog 2 foto’s weet alleen niet wanneer ze gemaakt zijn :P

null

null

Ondergaande zon

Gang is alles

Top! Mooie plaatjes!
En natuurlijk ook een super samenvatting ;)

@HenriS hahaha thanks :D

Gang is alles

Mooi hoor!
Ik merk al weer dat de jeugd een ijzersterk geheugen heeft: Vertel maar tegen je ouders dat je bij Montana ook een goulashsoup of spaghetti voor redelijke prijzen hebt. (ze hebben wel gelijk, het ziet er deftig uit, zeker na de verbouwing van deze zomer). Wij vonden het bij de Steffisalpe in Warth ook niet heel goedkoop, en niet zo goed…:-(

Ik zie de piste 62 niet, Schlosskopf? Is leuke piste, en daar heb je het hele gemoedelijke en redelijk geprijsde restaurant Formarin…

Inderdaad jammer dat jullie al zo snel teruggingen naar Warth. Vanwege de lunch? ;-) Jullie hadden nog wel een Weisse Ring in de middag kunnen doen en dan direct naar de Auenfeldjet!

By the way: De Petersbodenbahn heeft drie ingangen, de middelste is wat lastiger in te komen vanwege een hellinkje. Maar daar is het dus niet druk ;-)

Leuk Jesper! Vooral dat je swek nu goed spelt! :D

Ik ga binnenkort ook maar eens aan mijn verslag beginnen :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@Flexen haha ja dat onthoud ik wel hoor! Ik zal het doorgeven :)
Nee klopt die hebben we helemaal over het hoofd gezien, we kozen de hele tijd (onbewust) voor de kortste weg :o
Ja dat was jammer :P
maar we hadden veel beter in Lech kunnen eten want nu kwamen we hartstikke laat aan bij de Jägeralp

Ik had de middelste ingang gezien ja! Alleen er stond niemand bij, dus ik dacht dat je daar niet in mocht. Denk dat meer mensen dat dachten :P
@ThijsMeeusen haha ja ik heb er op gelet hoor, doe dat maar ja!

Gang is alles

Haha leuk verslag! Lekker weer gehad ook zeg:o

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

heerlijke plaatjes! en lekker lang dus genoeg leesvoer :)

Certified ski-boy, glijbewijs

Haha leuk verslag! Lekker weer gehad ook zeg:o

SnowJan op 12 mrt. 2014 23:15

Het was zeker mooi weer! thanks!

heerlijke plaatjes! en lekker lang dus genoeg leesvoer :)

Jorian op 13 mrt. 2014 16:00

Thanks :)

Gang is alles

Het verslag van de laatste dag, vrijdag zal ik -jawel- op a.s. vrijdag maken :d

Gang is alles

Vrijdag 21 februari, de laatste dag!

Pistenplan:

null

Open liften en pisten:

null

Site skigebied: http://www.skiarlberg.at/ / http://www.warth-schroecken.at

Vandaag was het (helaas) alweer de laatste dag, aangezien het weersvooruitzicht niet heel goed was voor die dag, wilden m’n vader en broertje geen tocht maken naar St Anton. Dan maar volgend jaar!
Goed, na veel overleg was ik alvast naar beneden gegaan over de skiroute (het was al kwart over 9)
En had ik de zwart/rode dalafdaling gedaan die er weer heerlijk bij lag :)
Om ~kwart voor 10 waren mijn vader en broertje dan eindelijk bij het dalstation. Bleek dat Kristian zijn fucking skipas thuis heeft laten liggen --
Dus mijn vader terug met de auto omhoog, kreeg ie de auto niet meer de weg op naar ons appartement -
- (weg was glad oid)
Uiteindelijk is Eline naar beneden gelopen en heeft de skipas aan m’n vader gegeven. En om half 11 zaten we dan EINDELIJK in de lift.

Weer:
De dag begon heel mistig helaas, toen klaarde het wat op rond 10 uur tot onze verbazing :D
Alleen het duurde niet lang voordat de mist er weer was, bovenaan bij Rüfikopf zagen we niks meer.
Dit is de rest v/d dag zo gebleven.
Temperatuur lag rond de 0 graden op de berg en iets boven 0 in het dal.

Nadat we eindelijk boven waren gekomen hebben we de standaard route naar de Auenfeldjet gedaan, 20178
De pistes lagen er overal lekker bij waardoor je wel goed vaart kon maken.
Eenmaal bij de Auenfeldjet gelukkig geen lange wachtrij, ongeveer 5 gondels moeten wachten.
Kwam vooral omdat het al 11 uur was volgens mij lol
In de Auenfeldjet zagen we 't al, het weer was weer aan 't omslaan. Donkere wolken kwamen vanuit het Bregenzerwald Ski Arlberg binnendringen :C
Wij hadden gelukkig nog wel zon, maar dat duurde niet lang meer…

Vanaf Weibermahd hebben we weer 34b en 34a gedaan. Eigenlijk hadden we hier 62 moeten doen, omdat we die nog niet gedaan hadden. Maar daar hebben we niet aan gedacht. We waren al pittig laat enzo.
Beneden aangekomen een stukje gelopen en de Rüfikopfbahn II genomen, geen wachtrij hier, we konden gewoon doorlopen :)
Eigenlijk wilde ik niet via de Rüfi naar Zürs, maar gewoon met de bus aangezien ik nog de Zürser tali wou doen, afdaling bij de Trittkopf en nog een extra afdaling bij Muggengrat als dat kon.
uiteindelijk alleen maar de Zürser Tali gedaan =/
Boven op de Rüfikopf was het wel duidelijk, het werd niet meer heel zonnig vandaag. Het zichtveld was echt heel erg beperkt, vergelijkbaar met @Snowjan zijn zicht toen hij er was :P

null

Maar goed we gingen gewoon verder, op naar de Schüttboden sleeplift!
Pistekwaliteit was nog wel redelijk goed, ondanks dat je niks zag ben ik maar 1 keer over een hoop sneeuw gestuiterd tijdens deze afdaling (38a)
Toen de o-zo-leuke sleeplift genomen :D Altijd spannend om daaraan te blijven hangen, vooral als je board weer 'ns schuin gaat :P
Toen we de soort achtbaan hadden overleefd zijn we afgedaald naar de Trittalp. Ben wel blij op zulk soort momenten (harde wind en sneeuw) dat in Oostenrijk de meeste gebieden liften met kap hebben :D
Afdaling naar de Zürserseebahn was nog heel goed, afdaling was gewoon nog vlak :)
Toen met een leuke lopende band naar boven gegaan. Had zo’n ding nog nooit genomen eigenlijk in de winter, best leuk :D
Heb niet heel veel foto’s gemaakt aangezien je dan alleen wat wolken zou zien en misschien 5 pistepaaltjes :P
Als jullie dat in vervolg wel willen zeg het dan maar.

null

^Bovenaan bij de Steffisalp-express toen ik nog alleen was

null

^W21 Steffisalp-express en de Biberkopf

null

^Wösterkopf

null

^En de Widderstein

null

^Wolken omringen de ‘‘meteorietinslag’’(nog steeds vanaf het bergstation S-E gezien)

null

^yeeha, genomen waar piste 34b bij 34 komt

null

^Übungshang en Trittkopf

null

^‘‘iehh Jesper moet je nou echt ook foto’s maken als het slecht weer issss’’ - broertje…
Zürserseebahn
null

^Zürserseebahn met de lopende band erbij
null

^Zürserseebahn

null

^Daar zie je de Seekopfbahn

Na een leuk kap ritje in een toch iet wat oudere lift (niet dat dit erg was) hebben we lekker gegeten in het Seekopf restaurant. Ik zag een ‘‘Heisse Zitrone’’ op de drankkaart staan, dus ik dacht ‘‘waarom ook niet’’ bleek alleen te zuipen zijn met 3 zakjes suiker :P
En als eten had ik een lekkere hamburger :)

Hamburger:

null

Had er een hap uit genomen toen ik me dacht ‘‘moet er natuurlijk wel een foto van maken!’’
Bij deze

De ‘‘Heisse Zitrone’’ :

null

Na onze lunch afgedaald naar de Muggengrat om de Zürsertali te doen. Was echt helemaal niemand hier. ook een lekker kapfeestje gehad daar :P
Zürser tali was leuk om te doen, eerst ga je redelijk stijl, en dan wordt ie steeds vlakker totdat je een heel eind moet lopen. Met snowboard dan. Laatste gedeelte v/d piste loopt namelijk parallel met de weg. En laat de weg nou ook vlak zijn :P
Kan me voorstellen dat je met mooi weer echt een mooi uitzicht hebt vanaf die afdaling. Die rotsen zien er ook al best verbluffend uit in de wolken.

Ondertussen was het ongeveer half 2 en wilde mijn vader alweer terug naar Warth. Helaas geen Trittkopf dus…
5 minuten op de bus gewacht en met de bus naar de Oberlechbergbahn gegaan.
Busdiensten zijn top geregeld in ski arlberg trouwens! Ze rijden elke 10 minuten van Postam(p?)t tot Valfagehrbahn

Wat foto’s van toen ik op de bus aan 't wachten was:

null

^Daar is de bus, alleen gaat ie voor ons de verkeerde kant op :o

null

^Het dalstation van de Trittkopfbahn

null

^Nog maar 1

null

^Beginnersliftje en een overvliegende gondel

null

^Zoom op het beginners liftje

null

^Übungshang

null

^Parkeerplaats met een prachtig geit

We zijn uitgestapt bij Postam§t, waar de Oberlechbergbahnen is
Hier zijn we omhoog gegaan en dan vervolgens met de Petersboden.
Toen ingestapt in de Auenfeldjet en vloog de gondel ons richting Warth.
We merkten wel dat er pittig veel wind stond, de gondel ging redelijk vaak heen en weer.
Gelukkig gooiden ze de lift niet opeens dicht :P
In de Auenfeldjet besloten mijn broertje en vader er mee te stoppen, ze hadden genoeg van het weer.
Ik ben nog op avontuur gegaan in het gebied van Warth.
Nadat ik de zwarte 1 had gedaan, was ik naar de Jägeralp geboard, pistes naar de Jägeralp waren helaas echt dramatisch. Vervolgens nog 5 keer de Wartherhorn-express gedaan. De pistes 20 waren nog best leuk om te doen. Je had eigenlijk helemaal geen last van het slechte zicht.
Toen de Wartherhorn-express sloot toch echt naar beneden gegaan :(
De laatste afdaling van dit leuke weekje :(

Beneden nog wat gedronken in de Schirmbar, materiaal ingeleverd en gaan eten in het Dorfcafé.
Het was een topweek!

Skiline:

null

In Lech zijn nu niet de Schüttboden en de Muggengrat lift niet geregistreerd, komt omdat er geen poortjes stonden.
En het aantal hoogtemeters klopt in Lech niet :P

null

^Het sneeuwde volop, het achterste huis is ons appartement, de helling daaronder is de skiroute.

null

^Zoom op ons appartement

Als afsluiter:

null


Kleine samenvatting:

Vrijdag 21 februari, de laatste dag!

Pistenplan:

null

Open liften en pisten:

null

Site skigebied: http://www.skiarlberg.at/ / http://www.warth-schroecken.at

Skiline:

null

In Lech zijn nu niet de Schüttboden en de Muggengrat lift niet geregistreerd, komt omdat er geen poortjes stonden.
En het aantal hoogtemeters klopt in Lech niet :P

Weer/Temp:
Rond 9 uur - half 11: zonnig met een wolkje
Rest van de dag: mistig en hevige sneeuwval
0-3 graden dal
0- -2 graden berg

Sneeuwcondities:
Goed in de ochtend, zodra het ging sneeuwen onstonden al gauw bulten.

Wachttijden: max 2 stoeltjes

Beste piste: piste w21 in de ochtend (die ik als eerste deed)

Slechtste piste: blauw w26 richting de Jägeralp express, deze was echt bezaaid met buckels. Die je ook niet zag door het beperkte zicht.

Positief/Negatief

Positief:
-Rustig in het skigebied die dag
-We hebben toch nog Zürsertali gedaan, ondanks het slechte weer
-Mooi zonnig in het eerste anderhalf uur
-Pistes goed geprepareerd (vooral 's ochtends)
-Liften met kap
-Lekker gegeten in Seekopfrestaurant
-Sleeplift (alweer) overleefd
-Stoelverwarming

Negatief:
-Weer sloeg om: mist en harde sneeuwval is niet heel fijn. Voelde ook niet fijn aan in je gezicht.
-Buckels in de middag
-Lange stuk lopen aan het eind v/d Zürser tali

Nou dat was het dan, hoop dat jullie het een beetje leuk vonden om te lezen. En tot volgend jaar dan maar weer. Dan zal ik ook zeker verslag doen over St Anton

Gang is alles

Leuk uitgebreid verslag en veel leuke foto’s.
Zo te lezen en te zien heb je het reuze naar je zin gehad!

Leuk uitgebreid verslag en veel leuke foto’s.
Zo te lezen en te zien heb je het reuze naar je zin gehad!

joepiedepoepie op 15 mrt. 2014 02:22

Thanks! Dat heb ik zeker gehad, heb er ook vanaf het einde van de zomervakantie naar toegeleefd lol

Ben jij eigenlijk nog op wintersport geweest of niet?

Gang is alles

Ja, naar Flims Laax Falera, maar ik heb op mijn eerste skidag mijn rechter pols gebroken.Geopereerd, metalen plaatje en een paar schroeven er in. Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis in Chur gelegen. Daarna ben ik nog wel als voetganger het skigebied in geweest. Het is een heel mooi (ski)gebied en ook erg rustig op de pistes.

Alles bij elkaar een topverslag ! Mooie foto’s en leuke verhalen !

Certified ski-boy, glijbewijs

Ik had mij niet voldoende gerealiseerd dat het einde van Zürsertäli voor snowboarders lastiger is dan voor skiers.
Overigens was dit stuk dit jaar ook voor skiers lastiger. Dit komt waarschijnlijk door de weinige sneeuw, normaliter is er iets meer verval (vraag me niet hoe ze dit doen) waardoor je als skier meestal helemaal tot de wegkruising kunt glijden zonder prikken.

Maar ja, je kent mijn mening over snowboarden…ik geloof echt dat je er nu je nog zo jong (dan gaat het het makkelijkst) bent beter aan doet om te gaan leren skiën, er zitten echt veel voordelen aan! (glijpaadjes, sleepliften, zittend wachten, schuin in de stoeltjeslift, beweeglijker in moeizaam gebied off piste)…
Kun je later alsnog kiezen wat je echt het leukst vindt.

Ja, naar Flims Laax Falera, maar ik heb op mijn eerste skidag mijn rechter pols gebroken.Geopereerd, metalen plaatje en een paar schroeven er in. Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis in Chur gelegen. Daarna ben ik nog wel als voetganger het skigebied in geweest. Het is een heel mooi (ski)gebied en ook erg rustig op de pistes.

joepiedepoepie op 15 mrt. 2014 02:46

Ooh, dat is wel kut zeg… maarja gelukkig kon je nog wel even kijken/wandelen in het skigebied. Mij lijkt het ook wel een mooi skigebied :)

Alles bij elkaar een topverslag ! Mooie foto’s en leuke verhalen !

Jorian op 15 mrt. 2014 08:52


Thanks! zal het proberen volgend jaar te overtreffen :D

Ik had mij niet voldoende gerealiseerd dat het einde van Zürsertäli voor snowboarders lastiger is dan voor skiers.
Overigens was dit stuk dit jaar ook voor skiers lastiger. Dit komt waarschijnlijk door de weinige sneeuw, normaliter is er iets meer verval (vraag me niet hoe ze dit doen) waardoor je als skier meestal helemaal tot de wegkruising kunt glijden zonder prikken.

Maar ja, je kent mijn mening over snowboarden…ik geloof echt dat je er nu je nog zo jong (dan gaat het het makkelijkst) bent beter aan doet om te gaan leren skiën, er zitten echt veel voordelen aan! (glijpaadjes, sleepliften, zittend wachten, schuin in de stoeltjeslift, beweeglijker in moeizaam gebied off piste)…
Kun je later alsnog kiezen wat je echt het leukst vindt.

Flexen op 15 mrt. 2014 13:31

Haha geeft niet hoor, de afdaling was alsnog leuk :d
En hoe ze dat zouden doen zou ik ook niet weten xd

Ik heb me trouwens ook wel gerealiseerd tijdens die week dat skiërs het wel veel makkelijker hebben op zulke vlakken ja. Hoe veel vaart je ook houdt op vlakke stukken soms, je komt alsnog stil te staan.
Maar dat schuin in de lift en zittend wachten vind ik niet een probleem hoor
En in moeizaam off piste gebied begeef ik me nog niet echt :P
Ofja 1 keer ging ik een klein stukje off piste maar ik moest de piste weer op (afgrond ofzo) alleen dat lukt niet meer (inschattingsfout) dus ik moest m’n binding uit doen en omhoog klauteren :P
Met ski’s was dat wel wat makkelijker gegaan ja.

Denk dat ik op m’n 16e/17e skiën ga leren, wil eerst het snowboarden echt goed beheersen.

Gang is alles

Bij sommigen zinnen kan ik een glimlach niet onderdrukken omdat het zo droog geschreven is :p

Super verslagen jesper! Heb er enorm van genoten. :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Plaats een reactie