Sneeuwzeker en hotel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Damüls

Hallo,

Tegen beter weten in vraag ik misschien hoe sneeuwzeker dit gebied is. Ik lees overal dat het zeer sneeuwzeker is. Maar ik hoor het graag van mensen die er in begin maart geweest zijn. Het ligt nl. nogal laag. Wij willen na de vakanties 28 februari -7 maart daar gaan skien. Ik hoor graag wat ervaringen en eventueel ook een tip voor een hotel. Eigenlijk zijn alle tips welkom!

Met vriendelijke groet,
Meindert

Meindert, Damuls is helemaal super. Het ligt ook in een zogeheten schneeloch. Wij hebben daar eind maart geskied, nog steeds super. Eind april kun je daar ook nog skien. Ik denk dat ze over het algemeen een week na de pasen sluiten. Damuls ligt volgens mij op 1400 meter, en dat is volgens mij behoorlijk hoog, zeker voor Oostenrijkse begrippen. Wij zaten toen in Walisgaden (http://www.walisgaden.at). Hotel ligt op de piste. Je wordt met de sneeuwscooter opgehaald. Apres ski bar langs het hotel. 's avonds heerlijk 4 gangen dineren. Grote kamers. Prijs was goed te doen. Absolute aanrader. Skigebied is ook prima, door aansluiting met Mellau heb je ruim 100 km gevarieerde pistes. koen

Meindert, Damuls is helemaal super. Het ligt ook in een zogeheten schneeloch. Wij hebben daar eind maart geskied, nog steeds super. Eind april kun je daar ook nog skien. Ik denk dat ze over het algemeen een week na de pasen sluiten. Damuls ligt volgens mij op 1400 meter, en dat is volgens mij behoorlijk hoog, zeker voor Oostenrijkse begrippen. Wij zaten toen in Walisgaden (http://www.walisgaden.at). Hotel ligt op de piste. Je wordt met de sneeuwscooter opgehaald. Apres ski bar langs het hotel. 's avonds heerlijk 4 gangen dineren. Grote kamers. Prijs was goed te doen. Absolute aanrader. Skigebied is ook prima, door aansluiting met Mellau heb je ruim 100 km gevarieerde pistes. koen

koen_s op 25 sep 2014 12:58

Dank je wel Koen. Heb toevallig de prijzen aangevraagd voor o.a Walisgaden! Ik begrijp dat er oude en nieuwe kamers zijn. Toch niet alteveel apres ski:) we zijn oudere jongeren dus geven daar niet zoveel om.

Meindert

@Meindert Damuls is (samen met Warth/Schrocken) mijn favoriete gebied. Ik ben er al een keer of 10 geweest. De regio staat bekend als een schneeloch, maar zoals altijd met het weer kan het uiteraard verkeren.

Ik heb daar half maart meerdere keren met +20 geskied (pap en bruine pistes), maar ook gehad dat we elke dag onze auto uit moesten graven. Het kan dus alle kanten op :-)

When life gets too complicated.... SKI

@Meindert Damuls is (samen met Warth/Schrocken) mijn favoriete gebied. Ik ben er al een keer of 10 geweest. De regio staat bekend als een schneeloch, maar zoals altijd met het weer kan het uiteraard verkeren.

Ik heb daar half maart meerdere keren met +20 geskied (pap en bruine pistes), maar ook gehad dat we elke dag onze auto uit moesten graven. Het kan dus alle kanten op :-)

Alex op 25 sep 2014 13:42

Dank je Alex,

Ik zie dat Damuls ongeveer 35 minuten met de auto is vanaf Warth. Is de pas geldig voor beide gebieden?

Sneeuwzekerder krijg je het niet op die hoogte. Condities kunnen per jaar natuurlijk variëren maar dat is overal zo. Gewoon doen. (3 Tälerpass is ook in Warth-Schröcken geldig)

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

meindert, apres ski is zo’n overdekt tentje (schirmbar). Leuk om even een biertje te gaan drinken. Geen volgepropte tent, en in het hotel heb je er geen last van.

Sneeuwzekerder krijg je het niet op die hoogte. Condities kunnen per jaar natuurlijk variëren maar dat is overal zo. Gewoon doen. (3 Tälerpass is ook in Warth-Schröcken geldig)

Roel op 25 sep 2014 14:15

Dank je wel Roel. Gaan we doen :) Wat is beter Warth-Schröcken of Damuls? We zijn gemiddelde 50/60 + skiers

  1. Begin maart is niet laat in het seizoen, en zeker niet voor Damüls en Warth.
    Beiden liggen hoog genoeg en zijn zoals gezegd extreem sneeuwzeker. Zelfs de meeste sneeuw in de Alpen (gemiddeld 11 meter sneeuwval per seizoen)

2.Warth biedt sinds afgelopen winter een liftverbinding naar het skigebied van Lech, en is daarmee verbonden met het Arlberggebied, dat geldt als één van de beste van de Alpen

Als zelfstandig skigebied vind ik Damüls-Mellau het mooist. Bij Warth-Schröcken is de verbinding met Lech de absolute meerwaarde. Wat een gebied is dat!

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Hartelijk dank allemaal! Wij hebben geboekt, Berghotel Madlener In Damuls. Zag er mooi uit, een gunstige prijs bij Snowtime Travel. We kijken er naar uit!

@Meindert Damuls is (samen met Warth/Schrocken) mijn favoriete gebied. Ik ben er al een keer of 10 geweest. De regio staat bekend als een schneeloch, maar zoals altijd met het weer kan het uiteraard verkeren.

Ik heb daar half maart meerdere keren met +20 geskied (pap en bruine pistes), maar ook gehad dat we elke dag onze auto uit moesten graven. Het kan dus alle kanten op :-)

Alex op 25 sep 2014 13:42

Nog even een vraag je kan met de kaart van Damuls neem ik aan niet naar Warth/Schrocken ?

Jawel, de 3täler pas is daar ook geldig en je kan evt gratis met de bus. Voor €40,- (ong) kun je een daguitbreiding voor Lech erbij kopen. Schoppernau is ook leuk voor een dagje.

Met de 3-Täler pas kun je niet alleen in Mellau-Damüls en Warth-Schröcken skiën, maar ook in Diedamskopf (Schoppernau), Brandnertal en het Grossen Walsertal. Er is ook nog een kaart die ook nog eens geldig is in delen van het Montafon gebied (Golm, Gargellen, Silvretta). In ieder geval genoeg keuze. :)

Jawel, de 3täler pas is daar ook geldig en je kan evt gratis met de bus. Voor €40,- (ong) kun je een daguitbreiding voor Lech erbij kopen. Schoppernau is ook leuk voor een dagje.

Userd op 26 sep 2014 19:59

Dank je wel! Ga ik zeker doen. Zal eens kijken bij Schoppernau . Bedankt voor de tip.

Met de 3-Täler pas kun je niet alleen in Mellau-Damüls en Warth-Schröcken skiën, maar ook in Diedamskopf (Schoppernau), Brandnertal en het Grossen Walsertal. Er is ook nog een kaart die ook nog eens geldig is in delen van het Montafon gebied (Golm, Gargellen, Silvretta). In ieder geval genoeg keuze. :)

quickening op 26 sep 2014 20:36

Dank je wel. Maakt het wel een mooi groot gebied. Ge gargellen zijn ook mooi.

http://www.3taeler.at
Dit is de skipas, je hoeft je niet te vervelen dus. Mooie omgeving en prima skigebieden.

http://www.3taeler.at
Dit is de skipas, je hoeft je niet te vervelen dus. Mooie omgeving en prima skigebieden.

Userd op 27 sep 2014 09:59

Dank je. 38 gebieden. Hoef me zeker niet tevervelen. Een week is te kort:)

Is er eigenlijk een gletsjer in de buurt Van Damuls? Kan er zelf geen vinden? Of een hoog gelegen gebied mocht het te warm worden?

Is er eigenlijk een gletsjer in de buurt Van Damuls? Kan er zelf geen vinden? Of een hoog gelegen gebied mocht het te warm worden?

Meindert op 28 sep 2014 13:31

Gletsjers in dat gebied niet, Damüls zelf ligt aardig hoog, verder zijn de gebieden van Warth-Schröcken en Lech ook hoge en aan te raden gebieden.
Richting Brand/Brandnertal/Gargellen zou ook kunnen, al heb ik niet zo’n verstand van de hoogtes en sneeuwzekerheid aldaar…

Ski Arlberg komt tot zo’n 2800 meter. Het hoogste dorp is 1700 meter ongeveer. Gargellen dorp ligt op 1500 meter. Begin maart zal iedere noordhelling boven 1500 meter nog wel goede sneeuw hebben.

❄️

Als er in damuls geen sneeuw meer ligt, dan ook niet meer in Warth. Geen gletsjer oid. Zou me daar alleen niet teveel zorgen over maken, zelfs bij vrijwel geen sneeuw, weten ze er nog wel iets van te maken.

Ok,

Bedankt weer. Het zal wel goedkomen. Ga meestal naar hogere gebieden vandaar.

Het skigebied van Warth krijgt de meeste sneeuw in de Alpen, en ligt bijna helemaal op het Noorden gericht.
Het moet wel zeer bont worden voordat de sneeuw daar weg is, en ook papperig wordt het hier pas relatief laat

@Meindert Geweldig hoe je 5 maanden later reageert haha

Maar je hoeft je echt geen zorgen te maken over de sneeuwkwaliteit, zoals Flexen al zei ligt zowat het hele gebied van Warth op het noorden. Warth is volgens mijn pet het sneeuwrijkste gebied van Europa en Damüls noemt zichzelf het sneeuwzekerste dorp van de Alpen

Ik ga trouwens een week eerder naar Warth :d

Gang is alles

Leuk om dit topic te lezen, wij gaan 14 Maart naar dit gebied na jaren in Frankrijk ( 3 Vallees) te hebben geskied. Ben super benieuwd, en heb er vooral heel veel zin in!

Winter is coming

Ik weet het maar kon het niet laten:) Blijft leuk. Veel plezier in Warth!

@Meindert Geweldig hoe je 5 maanden later reageert haha

Maar je hoeft je echt geen zorgen te maken over de sneeuwkwaliteit, zoals Flexen al zei ligt zowat het hele gebied van Warth op het noorden. Warth is volgens mijn pet het sneeuwrijkste gebied van Europa en Damüls noemt zichzelf het sneeuwzekerste dorp van de Alpen

Ik ga trouwens een week eerder naar Warth :d

Jesper op 27 jan 2015 21:00

Plaats een reactie